کد خبر 1476618
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
سرما و طوفان در راه تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران از ورود توده هوای سرد از امروز تا دوشنبه در استان تهران خبر داد و گفت: بخش کشاورزی به علت کاهش دما با سرمازدگی مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، مدیرکل هواشناسی استان تهران از ورود توده هوای سرد از امروز تا دوشنبه در استان تهران خبر داد و گفت: بخش کشاورزی به علت کاهش دما با سرمازدگی مواجه خواهد شد و کشاورزان باید اقدام به پوشاندن نهال‌ها کرده تا از بروز خسارت گسترده به این حوزه جلوگیری شود.

مازیار غلامی استان تهران، با اشاره به وضعیت جوی استان ظهر امروز اظهار داشت: با نفوذ سامانه سرد بارشی آسمان تهران ابری و در بعضی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید، بارش تگرگ، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمالی برف و باران و کولاک به‌خصوص در ارتفاعات مورد انتظار است.

وی افزود: توده هوای سرد از امروز تا دوشنبه فعالیت داشته و احتمال کاهش دما از 10 تا 15 درجه در بخش‌های شمالی استان و دامنه‌ها و 5 تا 10 درجه در بخش‌های جنوبی و مرکزی پیش‌بینی‌شده که موجب یخبندان شبانه سطح زمین، یخ‌زدگی و مه در ارتفاعات شده و توصیه می‌شود از تأسیسات آب‌رسانی محافظت و رسیدگی به وسایل حرارتی و تأمین سوخت مدیریت شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: بارش‌ها از امروز تا شنبه ادامه داشته و موجب لغزندگی معابر، کاهش دید، اختلال در تردد مسیرهای جاده‌ای و ریلی و تأخیر در پروازها شده و احتمال صاعقه، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، خطر ریزش سنگ و رانش زمین وجود دارد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در نیمه جنوبی گفت: با توجه به وزش باد خیلی شدید احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به بخش کشاورزی و گردوخاک وجود داشته که لازم است علاوه بر محکم کردن سازه‌های موقت، از تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال خودداری کرده و دستگاه‌های امدادرسان آمادگی داشته باشند.

غلامی با بیان اینکه مسیرهای منتهی به تهران از سمت شمال مانند فیروزکوه، آبعلی و دماوند بارش به شکل برف خواهند داشت ابراز داشت: مسیرهای کن و سولقان و ارتفاعات بالادست نیز شرایط بارش برف را داشته و مسیر تهران کرج بارش باران و رگبار خواهند داشت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در 48 ساعت آینده کاهش محسوس دما داشته و خسارت به بخش کشاورزی وارد شده و با سرمازدگی مواجه خواهند شد که لازم است اقدام به پوشاندن نهال‌ها و ایجاد دود سفید جهت گرمایش در باغ کرده تا از بروز خسارت گسترده به این حوزه جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    هوا که خیلی عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس