کد خبر 1477129
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
مهاجرانی: آرزو داشتم سرمربی کشورم ایرانی باشد/ دیگر از بازی دفاعی خبری نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین گفت: به عنوان یک مربی همیشه آرزو داشتم سرمربی تیم ملی ایرانی باشد.

به گزارش مشرق، حشمت مهاجرانی یک نام ماندگار در تاریخ فوتبال ایران است، او یکی از مربیان پرافتخار کشورمان به شمار می‌رود؛ بزرگمردی که ایران را برای اولین بار به جام جهانی رسانده و اولین قهرمانی کشورمان در جام ملت‌های آسیا را نیز به دست آورده است.

مهاجرانی از تیم ملی حرف زد، از حضور امیر قلعه‌نویی گفت، بازی با روسیه را مورد آنالیز قرار داد و برای مربی ایرانی تیم ملی ابراز امیدواری کرد.

قلعه‌نویی در اولین بازی خود مقابل روسیه قرار گرفت. نظر شما در مورد آن بازی چیست؟‌

بازی ایران و روسیه را باید از چند جهت مورد بررسی قرار داد. این اولین مسابقه‌ای بود که امیر قلعه‌نویی هدایت تیم را بر عهده گرفت. تیم ملی فوتبال ایران پس از ناکامی در جام جهانی نخستین بازی خود را پشت سر گذاشت و پس از سال‌ها هدایت ایران بر عهده یک مربی ایرانی بود.

به نظر می‌رسد با تمامی این اتفاقات نتیجه خوبی را گرفتیم.

حتما این طور است. تیم ملی نتوانست برنده از زمین خارج شود اما نمایش خوبی را به اجرا گذاشت، به نظر من این بازی اتفاقات مثبت به همراه داشت.

تیم ملی ایران در شبی که فرصت‌های ایده‌آل برای گلزنی داشت، در نهایت به نتیجه تساوی برابر روسیه رضایت داد. دیگر از فوتبال تدافعی که چشم به ضد حملات بدوزیم خبری نبود.

دقیقا، این همان چیزی بود که به آن نیاز داشتیم. سال‌ها با سبک دفاعی به میدان رفتیم، سال‌ها فوتبال ایران عقب می‌رفت و دفاع می‌کرد و به قول شما چشم به حملات می‌دوخت. شاید زود باشد که بخواهیم درباره عملکرد امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران قضاوت کنیم اما تحول در تیم ملی قابل مشاهده بود. سال‌ها انتقاد می‌کردیم که تیم ملی ایران فقط دفاع می‌کند اما این بار خبری از این دفاعی بازی کردن نبود.

سال‌ها به کارلوس کی‌روش زمان داده شد، به امیر قلعه‌نویی چقدر باید زمان بدهیم، چقدر باید از او حمایت کنیم؟

من همیشه دوست داشتم یک مربی ایران سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده بگیرد. همیشه دوست داشتم تیم ملی کشورم با مربی ایرانی به زمین برود و حالا این آرزو برآورده شده است. حرف من یک چیز است.

چه چیزی؟

حمایت.


تا چه زمانی؟

باید امیر قلعه‌نویی را تقویت کنیم. باید امکانات و ابزار لازم را برای او فراهم کنیم. اگر این شرایط را برای قلعه‌نویی فراهم کنیم او موفق می‌شود. موفق شدن او یعنی موفقیت مربیان ایرانی و این به نفع فوتبال ایران است. او تجربه دارد. کادر قوی و خوبی را آورده است و به طور حتم نفرات دیگری را نیز خواهد آورد. این تیم ملی احتیاج به هماهنگی بیشتر دارد.

کار او سخت است. توقعات از قلعه‌نویی بالاست.

طبیعی است که این طور باشد. وقتی مربی باشگاهی بود با بخش از هواداران روبرو بود اما الان شرایط فرق می‌کند و او با جامعه‌ای روبروست که عاشقانه فوتبال را دوست دارند. او می‌داند چقدر توقعات از سرمربی تیم ملی بالاست و باید برآورده کند.

به کی‌روش ۱۰ سال زمان دادیم، به قلعه‌نویی باید چند سال زمان بدهیم؟

در اینکه به سرمربی تیم ملی باید زمان داد شکی نیست اما مربی تیم ملی با نتایجش سنجیده می‌شود و اگر نتیجه بگیرد که امیدوارم نتیجه بگیرد، سال‌های سال روی نیمکت می‌نشیند. امیر قلعه‌نویی از بهترین مربیان فوتبال ایران است. شجاع است و کارنامه‌ای درخشان دارد. او می‌خواهد تیم ملی را در جام ملت‌ها موفق کند و به جام جهانی ببرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 0
    یک صدا باید از مربی ایرانی حمایت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس