کد خبر 1477311
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
هشدار بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نسبت به سقوط ارزش شیکل

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی نسبت سقوط بیشتر ارزش شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) با ادامه بحران سیاسی هشدار داد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری «سما»، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه برای نهمین بار در کمتر از یکسال گذشته نرخ سود بانکی را افزایش داد.

با افزایش ۰.۲۵ درصدی، نرخ سود بانکی این رژیم برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به ۵/۴ درصد رسید.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نسبت به تاثیر منفی تلاش‌های کابینه بنیامین نتانیاهو برای تصویب طرح تضعیف نظام قضایی بر ارزش پول این رژیم هشدار داد.

امیر یارون گفت: افزایش نرخ سود بانکی به تضعیف ارزش شیکل منجر می‌شود و اگر کابینه نتانیاهو با مخالفان خود به توافق نرسد و بحران ادامه یابد، ارزش شیکل همچنان سقوط خواهد کرد.

وی افزود: در صورتی که همه تهدیدات و خطراتی که بانک اسرائیل برای اقتصاد این رژیم برشمرده عملی شود، میزان تولید ۴۹ میلیارد شیکل کاهش می‌یابد.

در هفته‌های اخیر، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی و زد و خورد بین معترضان و نیروهای امنیتی این رژیم و نیز معترضان و حامیان ائتلاف نتانیاهو بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بر سر لایحه جنجالی تغییرات در دستگاه قضایی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را «کودتا» و برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس