کد خبر 1477596
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

سنگ بازالت کاربرد بسیار زیادی در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی دارند و همچنین کیفیت ساخت آن برای سازندگان ساختمان بسیار اهمیت دارد.

به همین دلیل خرید سنگ بازالت و قیمت آن برای استفاده در صنعت ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این سنگ به علت سختی بالا و مقاومتی که در برابر ضربه و حرارت دارد بسیار برای ساختمان سازی مناسب می باشد. استفاده از سنگ بازالت نما در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی و دوامی که دارد، مقاومت بسیار بالا در برابر دمای پایین نیز دارد. سنگ بازالت قابلیت شکل پذیری بالایی دارد و در رنگ های متنوع انتخاب مناسبی برای نصب در نمای ساختمان می باشد.

سنگ بازالت چیست

این سنگ کاربرد زیادی دارد به این دلیل که از قیمت پایین تری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار می باشد، از نظر ظاهری این سنگ بسیار مشابه سنگ تراورتن می باشد؛ تنها تفاوتش در این است که سنگ نما مقاومت بیشتری در برابر تنش های حرارتی دارد. سنگ بازالت نما انعطاف پذیری بالایی دارد و برای اتصال در هر نوع ماده ای قابل استفاده می باشد و دارای تنوع بسیار بالایی است، به عنوان مثال در ساختمان ها می توان از سنگ بازالت نما استفاده کرد تا استحکام ساختمان بالا برود.

انواع سنگ بازالت نما

مهم ترین انواع سنگ بازالت نما:

  • بازالت سوزنی (RUBH)
  • بازالت دانه بندی

بازالت دانه بندی شده در انواع مختلفی یافت می شود. تفاوت اصلی بین بازالت های دانه بندی شده و بازالت طبیعی در درصد گابروهای آن می باشد. گابروهای طبیعی بصورت بلورهای کوچک و پراکنده در سنگ وجود دارد، اما بازالت دانه بندی شده به صورت دانه های درشت به رنگ آبی روشن، سبز روشن، خاکستری روشن، صورتی، سبز تیره و سیاه می باشد. برخی از سنگ های آذرین دارای مقادیری از فلدسپات هستند که رنگ های آن ها را تیره می کند.

برای مشاهده انواع سنگ بازالت کف و سنگ بازالت نما به لینک

https://iranianplateaubasalt.com/خرید-سنگ-بازالت/ مراجعه فرمایید.

مهم ترین کاربرد های سنگ بازالت نما که به عنوان سنگ نما در بخش های مختلفی از جمله نما، کف سازی و دیوارهای سنگ فرش می باشد. مهم ترین ویژگی سنگ نما در تنوع رنگ، چگالی و ویژگی های فیزیکی مناسب آن است؛ به همین دلیل استفاده از آن ها در هر مکانی مقدور می باشد.

فروش سنگ بازالت نما

مهم ترین کشورهایی که سنگ بازالت نما و مصالح ساختمانی را میفروشند به شرح زیر می باشد: در مورد ایران، ایران کشوری می باشد که منابع و معادن بسیار زیادی دارد و دسترسی به منابع عظیم سنگ بازالت و همچنین شرکت های صادراتی و وارداتی زیادی برای این سنگ وجود دارد که امکان بالا رفتن رقیب با کشورهای همسایه نیز زیاد می شود. همه این موارد باعث شده تا صادرات این نوع سنگ مصالح ساختمانی به کشور های اروپایی به راحتی در دسترس خریداران باشد.

سنگ بازالت چیست

برای اطلاعات بیشتر، خرید سنگ بازالت نما و مصالح ساختمانی به دو صورت فله ای و بسته بندی در بازار داخلی ایران انجام می شود، نکته جالب و مهم برای خریداران سنگ بازالت در مورد قیمت گذاری این محصول می باشد. در مورد قیمت سنگ بازالت بستگی به نوع کارخانه و متراژ معادن متغیر می باشد اما این نوع سنگ نسبت به سایر سنگ های دیگه کمتر در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که بیشتر مصالح ساختمانی تولید شده در ایران به صورت خام و فله ای در اختیار پیمانکاران و شرکت های ساختمانی قرار می گیرد.

آشنایی بیشتر در مورد سنگ بازالت نما

مهم ترین بازار سنگ بازالت نما را می توان بازار سنگ ترکیه را معرفی کرد که سالانه میلیون ها تن سنگ بازالت در معادن آن جا به فروش می رسد. بازار سنگ بازالت در ایران به سختی یافت می شود برای همین بهترین روش این می باشد که از فروشندگان با تجربه در این زمینه کمک بگیریم.

یکی از روش های جدید برای خرید سنگ بازالت این است که به صورت فله ای از معادن آن خریداری نمایید که این روش برای خرید سنگ بسیار مناسب می باشد البته روش های قدیمی برای خرید بازالت وجود دارد که بسیاری از افراد از آن روش این سنگ را تهیه می کنند اما شاید در آینده و با توجه به پیشرفت تکنولوژی خرید و فروش بازالت با استفاده از اینترنت انجام شود.

بازالت سنگی است که مقاومت بالایی در برابر حرارت در صنایع فولادی، سیمان و ساختمان سازی دارد به همین دلیل است که فروش زیادی پیدا کرده، در حقیقت می توان گفت که سنگ بازالت نما در صنعت ساختمان سازی به طور ویژه ای کاربرد پیدا کرده و از آن در ساختمان های زیادی استفاده می شود.

سنگ بازالت چگونه تشکیل می شود؟

برای تشکیل شدن سنگ بازالت، مواد ماگما سرد شده و سنگ های آذرین بیرونی را بوجود می آورد. بعضی از مواقعی رنگ های قرمز و نارنجی روی این سنگ ها ظاهر می شود که نشان از زنگ زدگی آهن روی این سنگ ها می باشد. گاهی ممکن است بر اثر جا به جایی سنگ ها در مرزهای اقیانوسی، موادهای مذاب مسیری پیدا کنند و از داخل زمین روی سطح اقیانوس ها فوران کنند که این مواد مذاب در نهایت گدازه های بالشتی را ایجاد می کنند.

به این دلیل که تمامی اتفاق ها در عمق اقیانوس ها رخ می دهد، هر گونه خاکستر و گازهای تولید شده در آب حل می شود. در مناطق گرم اقیانوسی مواد مذاب از کف اقیانوس ها خارج می شوند و با فوران های پی در پی مقدار این مواد مذاب افزایش پیدا می کنند و تبدیل به جزایر خواهند شد.

مزیت ها سنگ بازالت

سنگ بازالت به دلیل فراوان بودن در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت های مختلف بازالت بسیار ارزشمند می باشد و در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. از دیگر مزایای این سنگ را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنگ بازالت چیست

  • دوام بسیار بالایی دارد و از طول عمر بالایی برخوردار است.
  • غیر سمی می باشد و با محیط زیست بسیار سازگار است.
  • خاصیت ضد جلبک را دارد و برای منطقه های مرطوب مانند شمال ایران مناسب است.
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب دارد.
  • دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب می کند.
  • چسبندگی بالایی با انواع مصالح ساختمانی دارد.

منبع: Iranianplateaubasalt.com

09122784960

کارخانه:

09121244960

02156224749


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس