نقطه ضعف بزرگ فرنگی‌کاران را کم رنگ کردیم/ سه رویداد مهم داریم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با ابراز رضایت از وضعیت شاگردانش قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: پس از آنالیزهایی که انجام دادیم تلاش کردیم نقطه ضعف بزرگی که وجود داشت را کم رنگ کنیم.

به گزارش مشرق، تیم ملی کشتی فرنگی ایران روز ۱۷ فروردین ماه برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا راهی کشور قزاقستان می‌شود.

ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات که روزهای ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه در شهر آستانه برگزار می شود شامل ۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز، ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد، ۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی، ۶۷ کیلوگرم: رضا عباسی، ۷۲ کیلوگرم: سجاد ایمن طلب، ۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد، ۸۲ کیلوگرم: علیرضا مهمدی، ۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده، ۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی و ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازده می شود.

نقطه ضعف بزرگ فرنگی‌کاران را کم رنگ کردیم/ سه رویداد مهم داریم

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آستانه اعزامی این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا با ابراز رضایت از وضعیت ملی پوشان گفت: پس از برگزاری رقابتهای انتخابی ترکیب تیم ملی مشخص شد و امیدوارم بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به رقابتهای پرتعداد و مهم پیش روی کشتی فرنگی ایران گفت: سال سختی را در پیش داریم که با مسابقات قهرمانی آسیا آغاز می شود و بعد از آن مسابقات امیدهای جهان را خواهیم داشت و در ادامه رقابتهای جهانی کشتی فرنگی به میزبانی تهران را داریم که همگی رویدادهایی سخت و مهم خواهند بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر این که ایران استعدادهای زیادی دارد و برگزاری مسابقات انتخابی نشان داد از چه ظرفیتی در این حوزه برخوردار هستیم ادامه داد: هر چقدر که به جوانان میدان داده شود آنها افق روشنی پیش روی خود خواهند داشت و از نطر فنی هم کشتی ایران در آینده از وجود آنها منتفع می شود.

نقطه ضعف بزرگ فرنگی‌کاران را کم رنگ کردیم/ سه رویداد مهم داریم

وی در مورد حساسیتی که روی عملکرد شاگردانش دارد گفت: آمادگی یک تیم شامل چهار بخش می شود. آمادگی جسمانی یکی از مهمترین آنهاست که سعی می کنیم وضعیت بدنی ملی پوشان در بهترین شرایط باشد. مسابقات گذشته هم نشان داد که ورزشکاران هم از این نظر شرایط بسیار خوبی دارند. آمادگی فکری و تاکتیکی یکی دیگر از موارد است که در این زمینه هم اقدامات خوبی از سوی کادر فنی تیم ملی صورت گرفته است. آمادگی روانی دیگر فاکتور مهمی است که متاسفانه در همه رشته های ورزش خلا داریم و حوزه ای بکر و دست نخورده است. ما به دنبال این هستیم که از یک روانشناس ورزشی در کنار تیم ملی استفاده کنیم.

حسن رنگرز که با رادیو ورزش گفتگو می کرد در مورد برطرف کردن نقطه ضعف بزرگی که کشتی گیران ایران در مسابقات گذشته داشتند و در مبارزات حساس امتیازات مهمی را از دست می دادند نیز گفت: ما رقابتهای جهانی را آسیب شناسی کردیم و متوجه شدیم که کشتی گیران مان در مبارزات حساس امتیازات عجیبی را از دست می دهند به گونه ای که رفتن روی سکو را از ما می گیرد. این اتفاق با وجود شایستگی کشتی گیران برای کسب مدال رخ می داد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران ادامه داد: به همین خاطر تمرینات هدفمند را طراحی کردیم تا بتوانیم این مشکل را به حداقل برسانیم که خدا را شکر این ضعف بزرگ بسیار کم رنگ شده است. البته باید تاکید کنم که در رده بزرگسالان آموزش دادن و برطرف کردن ضعف ها زمانبر و سخت است. با این حال تلاش می کنیم ایرادهای فنی را به حداقل برسانیم.

نقطه ضعف بزرگ فرنگی‌کاران را کم رنگ کردیم/ سه رویداد مهم داریم

وی با اشاره به نقش و اهمیت زیرساخت ها در کشتی و اقداماتی که حریفان انجام می دهند گفت: در دنیای امروز رقیبان و حریفان ما آنالیزهای بسیار خوبی از کشتی گیران ما دارند و با شناخت کامل گام در مسابقات می گذارند. با زیرساخت های بسیار خوبی که فدراسیون کشتی فراهم کرده است ما هم به این سمت رفته ایم و با آنالیز حریفان سعی می کنیم در بهترین شرایط ممکن به مصاف رقیبان برویم.

حسن رنگرز در پایان با بیان این که تیم ملی روز پنجشنبه راهی محل برگزاری مسابقات خواهد شد گفت: ما عصر فردا (پنجشنبه) راهی آلماتی می شویم و بعد به آستانه محل برگزاری مسابقات خواهیم رفت. رقابتها روزهای ۲۰ و ۲۱ برگزار می شود و صبح هر روز وزن کشی ۵ وزن انجام می شود و تا پایان روز تکلیف نفرات برتر مشخص می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس