بعد از ۲ سال هنوز جوایز مسابقات نروژ را نگرفته ایم/ گربه سیاه ابولادزه هستم

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی جهان گفت: نزدیک به ۲ سال است هنوز موفق نشده ایم پاداش‌های خودمان را دریافت کنیم.

به گزارش مشرق، میثم دلخانی در گفت وگویی در خصوص شرایط اردویی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوبی در اردوها داریم و همراه با بچه‌هایی که به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند تمرین مشترک انجام می‌دهیم البته تمرین ما متفاوت با آن هاست. فعلًا با تدابیر کادر فنی روی نقاط ضعف و قوت کار می‌کنیم و از لحاظ بدنی هم بدن هایمان را برای حضور در رقابت‌های پیش رو به فرم خوب می‌رسانیم.

وی افزود: تمرینات سنگینی پشت سر می‌گذاریم تا با شرایط آماده‌ای وارد میدان مهم جهانی و..... شویم. البته اینکه به چه مسابقه‌ای اعزام شویم به نظر نهایی کادرفنی بستگی دارد. اگر دوباره قسمت شد نماینده کشورم باشم ان شاءالله تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم دوباره دل مردم را شاد کنم.

ملی پوش شیرازی درباره کادر فنی تیم ملی اینطور توضیح داد: واقعا آقای رنگرز از لحاظ علمی، اخلاقی و فنی مربی بی نظیری است، زیرا در تمرینات با تک تک کشتی گیران صحبت می‌کند و صحبت‌های ما را هم گوش می‌دهد. خود من به شخصه از او نکات زیادی یاد گرفته ام. امیدوارم با درخشش در مسابقاتی که می‌رویم هم خستگی را از تن مربیان در بیاوریم و هم ذره‌ای از محبت‌های آن‌ها را جبران کنیم.

دلخانی با اشاره به اینکه هدف نهایی کشتی گیران کسب بهترین نتیجه در مسابقات جهانی است، اظهار داشت: امیدوارم امسال بتوانیم برای دومین بار قهرمان جهان شویم و این آرزوی قلبی همه ما کشتی گیران است. بچه‌ها از ته قلب در تمرینات و اردوها زحمت می‌کشند و ان شاءالله تمام این تلاش‌ها منجر به این شود تا دوباره پرچم ۳ رنگ ایران را بالاتر از سایر کشورها به اهتزاز در بیاوریم. امیدوارم در این شب‌های عزیز مردم ما را دعا کنند تا قابلیت خودمان را بیش از پیش نشان دهیم، چون هیچ مدالی قشنگ‌تر از طلا نیست و جالب‌تر از آن این است‌که بتوانیم این لذت را به مردم‌هم انتقال دهیم.

دارنده مدال طلای جهانی اسلو با اشاره به اینکه با ابولادزه هم رفیق و هم رقیب است، گفت: من تا به الان ۳ بار با لری ابولادزه گرجستانی کشتی گرفته ام و او را شکست داده ام. با اینکه او از من شکست خورده، اما باید بگویم با ثبات‌ترین کشتی گیر وزن ۶۳ کیلوگرم است، زیرا در ۲ سال اخیر هم نایب قهرمان جهان و هم قهرمان اروپا شده و در هر رقابت رنکینگ دار هم رفته جز مسابقات مصر قهرمان شده است. او به چم خم و تمام زوایای کشتی مسلط است و خداراشکر می‌کنم که گربه سیاه او شده ام.

عضو تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: با ابولادزه هم رفیق و هم رقیب هستم هر چند در فضای مجازی با هم خیلی در ارتباط هستیم. حتی در زمان مصدومیتم پیگیر شرایط من بود و دعا می‌کرد تا دوباره پا به روی تشک کشتی بگذارم. در بیشتر مواقع هم برای من کری می‌خواند و من در جواب به او گفتم به همین خیال باش!

دلخانی با اشاره به اینکه ۲ سال است پاداش مسابقات جهانی خود را نگرفته اند، عنوان کرد: واقعا الان نزدیک به ۲ سال است پاداش مسابقات جهانی نروژ و همچنین قهرمانی آسیا را دریافت نکرده ایم. حتی در دیدار خصوصی که با شخص رییس جمهور داشتیم قول مساعد برای پاداش‌ها به ما داد، اما با این وجود ظاهرا برای مسئولان اهمیت نداریم. امیدوارم در بحث اهدای جوایز بازنگری ایجاد شود، زیرا واقعا این همه زحمت و سختی به جان می‌خریم تا قهرمان جهان شویم آن وقت می‌آیند به ما تنها ۱۶۰میلیون پاداش می‌دهند که دور از انصاف است!

وی در ادامه صحبت‌های خود به این مساله اشاره کرد که در کشورهای دیگر به قهرمانان اهمیت زیادی داده می‌شود، گفت: فکر می‌کنم به ورزش اول مملکت این همه ظلم روا نیست، زیرا در کشورهای دیگر قهرمانان خودشان را روی سرشان می‌گذارند و به آن‌ها هم پاداش خوبی می‌دهند و هم در سایر موارد برای آن‌ها احترام زیادی قائل هستند و بر عکس آن هم ما در ایران باید رسیدن به حق خودمان دوندگی فرسایشی داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از جوایزمان را زنده کنیم.

دلخانی در پاسخ به اینکه چرا در لیگ پادوبنی کشتی نمی‌گیرد، اینطور پاسخ داد:فعلا که برای حضور در لیگ پادوبنی دعوت نشده ام اگر چه حضور در آنجا جالب و چالش برانگیز است هر چند عاشق چالش هستم. دوست دارم با کشتی گیران روس مسابقه بدهم، زیرا وجود روس‌ها به کشتی جذابیت و هم اعتبار می‌دهد و نبودشان نیز در مسابقات مهم این اعتبار را از کشتی می‌گیرد. وقتی در رقابت‌های جهانی صربستان نبودند تیم ما از بابت نبود آن‌ها لطمه زیادی خورد، زیرا ما خیلی راحت روس‌ها را در هر وزنی که باشند می‌بریم.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • و IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 0
    واقعااین مسئولین بی لیاقت چه انگیزه ای برای جوانان میذارندوبه چی خود مینازند ءیا ی کاردرست انجام دادند؟ملت ازدست اینابه هربلایی دچارشدند!!!!
  • فاطمه دهباشی زاده طرقدری IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    7 0
    عاشق کشتی گیرا هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس