کد خبر 1470156
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
رفیق پرسپولیسی ابولادزه کیست؟

ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران به گربه سیاه نماینده گرجستان در آوردگاه‌های بزرگ جهانی و بین‌المللی تبدیل شده است اما او با لری ابولادزه در عین حال رقابت نیز رفاقت خاصی هم دارد.

به گزارش مشرق، داستان کشتی‌های حسن یزدانی با دیوید تیلور برای علاقه‌مندان به این رشته در سطح ایران و جهان به یک سریال چند قسمتی تبدیل شده است، سریالی که کفه ترازو در آن به سود جادوگر آمریکایی سنگینی می‌کند. این سریال در رشته فرنگی و در سطح پایین‌تر برای میثم دلخانی و لری ابولادزه در حال تکرار است. دلخانی و نماینده گرجستان تاکنون سه بار در جام تختی، رقابت ۲۰۲۱ اسلو و جام ابراهیم مصطفی مصر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نماینده ایران در این آوردگاه‌ها رکورد صد درصد پیروزی را به نام خود ثبت کرده است.

پیروزی‌های متوالی دلخانی موجب اعتراف حریف گرجستانی به سبک و توانایی این فرنگی‌کار شیرازی شده است. لری ابولادزه گرجستانی در رقابت جهانی سال ۲۰۲۱ اسلو به فینال وزن ۶۳ کیلوگرم رسید، اما اسیر توانایی میثم دلخانی شد. وی در رقابت‌جهانی ۲۰۲۲ نیز با وجود شکست علیرضا نجاتی در مرحله نیمه نهایی، در فینال به سباستین ناد از صربستان باخت تا مدال طلا همچنان برای او به حسرت تبدیل شود.

متن کامل میثم دلخانی دارنده مدال طلای وزن ۶۳کیلوگرم رقابت جهانی اسلو در زیر آمده است:

دلخانی برای سومین بار ابولادزه را شکست داد به نظر می‌رسد که شما به عنوان گربه سیاه نایب قهرمان جهان تبدیل شده‌اید؟

ابولادزه کشتی‌گیر توانمند و توانسته در ۲ فینال رقابت‌های جهانی و همچنین قهرمانی اروپا حضور داشته باشد. تاکنون سه بار با این کشتی‌گیر گرج رقابت داشتم و باید بگویم که سطح توانمندی او بسیار بالاست. در سه دیدار خود با او توانستم در دیداری نفس‌گیر و نزدیک، این فرنگی‌کار گرجستانی را شکست دهم و رکورد پیروزی مقابل آن را همچنان حفظ کنم. خدا را نیز شاکر هستم کمتر از ۱۶ ماه توانستم این حریف باهوش را شکست دهم.

راز موفقیت شما در برابر این گرجستانی کشتی بلد چیست؟

برنامه‌ریزی درست در تمرینات و بهره بردن از دانش کادر فنی رمز این موفقیت بود. در این راستا کادر فنی تیم ملی آخرین نکات و راهکار پیروزی را مقابل این حریف به من گوشزد کردند. یکی از بدشانسی‌های من آسیب دیدگی بد موقع در خردادماه امسال در رقابت رنکینگ قزاقستان بود که در دیدار ماقبل فینال از ناحیه آرنج مصدوم شدم.در معاینات این آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط داخلی (ایسل) و پارگی عضله بود که تحت عمل جراحی پزشکان قرار گرفت و مداوای آن تا اوایل دی‌ماه ادامه داشت. پس از رفع این آسیب دیدگی و اتمام روند درمان، تمرینات خود را از ۲ماه گذشته آغاز کردم و با توجه به این مصدومیت دلخراش خدا را شکر توانستم بازگشت خوبی را به عرصه قهرمانی و مسابقات بین‌المللی داشته باشم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی شما برد در ثانیه پایانی است که موجب شد تا حیرت ابولادزه را در پی داشته باشد، در این زمینه بگوید؟

در خصوص برد در لحظات پایانی باید بگویم که اتفاقی نبوده ولی حریف گرجستانی نیز از توانایی و قدرت فنی بالایی برخوردار است. با توجه به آسیب دیدگی از ناحیه آرنج، در خاک هنوز مشکل دارم چرا که سلامتی خود را به طور کامل بازنیافته‌ام. در کشتی فینال ۵ بر صفر از این حریف جلو بودم ولی با سه بارانداز۷ بر ۵ عقب افتادم و در نهایت در لحظات پایانی با نتیجه ۸ بر ۷ پیروز رقابت رنکینگ مصر شدم. در دیدارهای گذشته نیز این حریف گرج با نتیجه نزدیک شکست خورده بود که موضوع باعث حیرت او شده است.

ابولادزه در سال ۲۰۲۲ و به فینال جهانی رسید دلیل غیب شما در این رقابت‌ها چه بود؟

مهم‌ترین دلیل غیبت آسیب دیدگی بدموقع در رقابت رنکینگ قزاقستان بود. شرایطم الان خوب است و در نظر دارم تا در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ این غیبت را جبران کنم و بتوانم با درخشش در این رویداد مدال ارزشمند دیگری را برای کشورم به ارمغان بیاورم.

به نظر می‌رسد که حریف اصلی شما مصدومیت‌های متوالی است.

مصدومیت یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های ورزش قهرمانی برای ورزشکاران محسوب می‌شود که در عین ناباوری باعث شده تا مدال قطعی از بین برود. مصدومیت‌های مختلف یکی از اتفاقات غیر منتظره برای کشتی‌گیران است. امیدوارم با آمادگی کامل در سال منتهی به رقابت جهانی و المپیک بتوانم شایستگی خود را بار دیگر به نمایش بگذارم.

داستان تغییر وزن شما هم شنیده می‌شود خودتان چه تصمیمی دارید.

از برنامه مهم من حضور مقتدر در وزن۶۳کیلوگرم در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد است. برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس رقابت حساسی را در داخل با کشتی‌گیران دارم و در خصوص حضور در اوزان ۶۰ یا ۶۷ کیلوگرم بستگی به نظر کادر فنی دارد و با تصمیم نهایی آنان در یکی از این اوزان قرار خواهم گرفت.

با ابولادزه کری خوانی هم دارید؟

کری خوانی جز لاینفک ورزش است. با ابولادزه بر روی تشک رقیب هستم ولی در خارج از آن رفاقت زیادی دارم. پیش از رقابت مصر، این حریف با کری خوانی بیان داشت که این سری تو را شکست خواهم داد ولی پس از برتری مقابل او، از توانایی و آمادگی من ابراز تعجب کرد. به شوخی نیز گفت که چکار کردی که نفس خوبی در حین رقابت دارید؟ ابولاذره همچنین در این گفت وگو از شرایط تمرینات و باشگاه تمرینی من پرسید که وقتی عکسی از باشگاهم به او نشان دادم او از امکانات این محیط تعجب زده شد.

کری خوانی در فوتبال رواج دارد و شما نیز در این کری خوانی‌ها هم شرکت می‌کنید؟

ورزش همیشه سراسر از کری خوانی است. به عنوان طرفدار پرسپولیس با سایر کشتی‌گیران نیز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کری خوانی نیز دارم.

به جز کشتی به چه ورزش دیگر مشغول هستی؟

ورزش حرفه‌ای من کشتی است ولی در زمان تمرین در کمپ تیم ملی ورزش‌هایی از جمله بسکتبال و والیبال نیز فعالیت دارم.

دلخانی در پایان از شهرداری شیراز و خانواده‌اش در زمان مصدومیت تشکر کرد که در این برهه به عنوان کارمند شهرداری شیراز این نهاد حمایت زیادی را برای او داشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس