کد خبر 1478193
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
فون درلاین: شی تمایل به گفتگو با زلنسکی دارد

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین تمایل به گفتگو با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود دارد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، فون درلاین امروز پنجشنبه با مثبت ارزیابی کردن صحبت‌های رئیس جمهور چین اظهار داشت: شنیدنش جالب بود که رئیس جمهور شی بر تمایل خود برای گفتگو با زلنسکی تصریح می‌کند.

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: شی گفته یک مکالمه می‌تواند زمانی اتفاق بیافتد که شرایط و زمان مناسب باشد.

زلنسکی بارها از شی خواسته تا با وی دیدار کند به ویژه زمانیکه رئیس جمهور چین با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود ماه گذشته در مسکو دیدار کرد.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفت که شی آماده تماس با زلنسکی است.

فون درلاین همراه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به پکن برای گفتگو با شی سفر کرده است.

مکرون در ابتدای نشست دوجانبه خود در کنار رئیس جمهور چین، به وی گفت: تجاوز روسیه به اوکراین ضربه ای به ثبات (بین المللی) وارد کرده است. می‌دانم که می‌توانم روی شما حساب کنم تا روسیه را سر عقل بیاورید و همه را به میز مذاکره بازگردانید.

چین طرح صلح ۱۲ ماده‌ای را برای بحران اوکراین پیشنهاد کرده است که از هر دو طرف می‌خواهد با کاهش تدریجی تنش با یک آتش بس جامع و ماندگار موافقت کنند.

این طرح عمدتاً توسط غرب به دلیل امتناع چین از محکوم کردن روسیه رد شد و ایالات متحده و ناتو گفتند که چین در حال بررسی ارسال تسلیحات به روسیه است که پکن آن را رد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس