کد خبر 1478460
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
اسرائیل

در شرایطی که منطقه در یک هفته اخیر شاهد چهار حمله منتسب به اسرائیل در سوریه نیز بود، مقامات ارشد اسرائیلی می‌گویند اسرائیل درگیر بحران در چند جبهه شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: «همزمان با ادامه حمله راکتی در مرزهای اسرائیل با لبنان و غزه و فضای تنش‌آلود در اورشلیم و برخی شهرهای عرب اسرائیلی بر سر مسجدالاقصی در سومین جمعه ماه رمضان، در شرایطی که منطقه در یک هفته اخیر شاهد چهار حمله منتسب به اسرائیل در سوریه نیز بود، مقامات ارشد اسرائیلی می‌گویند اسرائیل درگیر بحران در چند جبهه شده است».

وبسایت رادیو فردا ضمن انتشار خبر فوق نوشت: برخی از مقامات اسرائیل، ایران و حزب‌الله را پشت‌پرده وخامت اوضاعی دانستند که از روز پنج‌شنبه، به شکل شلیک ده‌ها راکت از لبنان به شمال اسرائیل شرایط جدیدی را رقم زد.

یولی ادلشتین، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اسرائیل، شامگاه جمعه گفت، حمله ارتش اسرائیل به گروه‌ها و سازمان‌هایی که دنباله‌رو ایران هستند، خطاست بلکه باید سر مار را هدف قرار داد.

ادلشتین به رسانه‌ها گفت: «ایران مسئول حزب‌الله است و حزب‌الله مسئول هر رویدادی است که در خاک لبنان اتفاق می‌افتد.»

ژنرال یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در آغاز هفته با حضور در مقر سازمان امنیت داخلی گفته بود که «در مقطع امنیتی پیچیده قرار گرفته‌ایم و ایران جنگ فرسایشی علیه اسرائیل به راه انداخته است».

عاموس یادلین، فرمانده پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل هم گفت که ایران و عمدتا نیروی قدس سپاه که حضوری فعال در سوریه و لبنان دارد و نیز حزب‌الله در دوره اخیر در تدارک گسترش حملات به اسرائیل بوده‌اند اما واکنش اسرائیل در بامداد جمعه فعلا» در حدی بوده که منافع ایران و حزب‌الله آسیب ندیده و تلفات یا آسیب انسانی در غزه نیز به بار نیامده است.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، در پیامی گفت: کشور ما امروز در چهار عرصه همزمان درگیر بحران است؛ مرز شمالی (لبنان)، نوار غزه، یهودا و شومرون (کرانه باختری) و اورشلیم.

لاپید با اشاره به فضای نسبتا آرام امنیتی در دوران نخست‌وزیری خود گفت: ثبات و آرامش که ارمغان دولت پیشین بود، به دلیل رفتارهای افراطی و غیرمسئولانه دولت فعلی آسیب جدی دیده و بازدارندگی کاهش یافته است».

رادیو فردا می‌افزاید: اسرائیل در چند جبهه با بحران مواجه است.

در همین حال بن گویر وزیر امنیت دولت نتانیاهو گفت: «اپوزیسیون، دشمنان ما را تشویق کردند تا درگیری نظامی را آغاز کنند». اما بنی گانتز وزیر جنگ سابق، در پاسخ به «بن گویر» تصریح کرد: «اظهارات بن گویر نشان می‌دهد که او قطب‌نمای خود را گم کرده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    اسرائیل زوگ پیچ شد!! ایران هروقت اراده کنه پایتخت اسرائیل با موشک میره هوا !!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    مواظب باشید اسرائیل برای فرار از شکست و نابودی، رئیس احمق رژیم باکو را تحریک به جنگ ننماید. ایران از طریق واسطه ای مطمئن که الهام علی اف هم ازش حرف شنوی دارد، به باکو تذکر دهد تا روی طناب اسرائیل راه نرود. ضمنا ایران از ارمنستان بخواهد تا موقتا امنیت و حفاظت از دالان زنگروز را به سپاه واگذار کند و مشترکا اداره کنند تا آذربایجان حساب دستش بیاد. در ضمن بنظر می رسد ایران این روزها قطر را فراموش کرده است.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    همسایه فلسطین اشغالی از همه طرف حمله کنند برای همیشه غائله را تمام کنند وگرنه دول غربی وامریکا هرگز از مسلمانان حمایت نخواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس