کد خبر 1478622
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
موشک اوکراینی در کریمه سقوط کرد

رئیس شبه‌جزیره کریمه از سقوط یک فروند موشک اوکراینی بر فراز این منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس شبه‌جزیره کریمه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک فروند موشک شلیک‌شده از سوی اوکراین بر فراز شهر فئودوسیا در کریمه سرنگون شده است.

پیش از این اولگ کریوچکف، مشاور اطلاعاتی آکسیونوف گفته بود که مطابق بررسی و اطلاعات اولیه، سامانه پدافند هوایی در فئودوسیا اعلام خطر کرده است.

به گفته وی، لاشه این موشک در مناطق مسکونی کریمه سقوط کرده اما هیچ مصدوم یا خسارتی برجای نگذاشته است.

اوکراین در هفته‌های اخیر چندین بار با پهپاد، زیرساخت‌های کریمه را هدف قرار داده است. حمله پهپادی ۲۱ مارس به چندین ساختمان آسیب رساند و یک نفر را نیز مجروح کرد.

به گفته کریوچکف، هدف این حملات تاسیسات و اهداف غیرنظامی است. پهپادهای دریایی اوکراین در ۲۲ مارس تلاش داشتند به خلیج سواستوپل نفوذ کنند اما ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه این حمله را خنثی کرد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه را به مسکو الحاق کرد. کی‌یف این الحاق را به رسمیت نشناخته و از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) همواره از حمله احتمالی به این شبه‌جزیره سخن گفته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 1
    ان شا الله به یاری حق تعالی بزودی عملیات بازپسگیری کریمه از اشغال متجاوزان روسی آغاز خواهد شد.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    هف از سیرک تایوان که چین هم در دام آن افتاده است این می باشد که بهانه ای باشد تا 1- چین را تحریم اقتصادی خواهند کرد 2- این کشور را توسط ژاپن کره جنوبی و فیلیپین محاصره دریایی بنمایند چون چین به لحاظ اقتصادی و روسیه به لحاظ نظامی قدرتمند می باشد - البته ژاپن و کره جنوبی را بعنوان گلادیاتور به میدان می فرستند تا چین محاصره دریای شود و چینی ها باید بصورت نیابتی توسط کشورهای دوست باید با امریکا وتایوان بجنگد مثلا توسط کره شمالی نه اینکه خودش مستقیما با تایوان بجنگد
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    مرگ بر متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس