کد خبر 1478684
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
واکنش بغداد به حمله به فرودگاه سلیمانیه

بغداد حمله به فرودگاه سلیمانیه را محکوم کرد و از ترکیه خواست رسما عذرخواهی کند.

به گزارش مشرق، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز شنبه در بیانیه‌ای حمله به فرودگاه بین المللی سلیمانیه را محکوم کرد و از دولت ترکیه خواست مسئولیت آن را بپذیرد و رسما عذرخواهی کند.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای افزود: عملیات نظامی ترکیه علیه اقلیم کردستان تکرار می‌شود که آخرین آن بمباران فرودگاه غیرنظامی سلیمانیه است. ما ضمن محکوم کردن این حملات آشکار به عراق تأکید می‌کنیم که هیچ توجیه قانونی برای نیروهای ترکیه وجود ندارد به رویکرد خود برای ایجاد وحشت در غیرنظامیان امن به بهانه حضور نیروهای مخالف در خاک عراق ادامه دهند.

در این بیانیه از دولت ترکیه خواسته شده است که «مسئولیت خود را بپذیرد، عذرخواهی رسمی برای این اقدامات ارائه دهد، این حملات را متوقف کند و مشکلات داخلی خود را با باز کردن درگاه‌های گفتگو با طرف‌های مربوطه حل کند».

اداره امنیت فرودگاه سلیمانیه دیروز اعلام کرد که انفجاری در نزدیکی دیوار بیرونی فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه روی داد که هیچ مصدومی در پی نداشت.

این انفجار همزمان با پایان دیدار مظلوم عبدی، فرمانده «قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه) با فرماندهان ائتلاف آمریکا - که در نزدیکی این فرودگاه برگزار شده بود - صورت گرفته است.

برخی منابع خبری اعلام کردند این انفجار نتیجه حمله پهپادی به فرودگاه سلیمانیه بوده و مظلوم عبدی از این حمله جان سالم به در برده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس