اربیل خواستار برخورد با عوامل حمله به فرودگاه سلیمانیه شد

ریاست منطقه کردستان عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله به فرودگاه سلیمانیه، خواستار تحقیق و برخورد مناسب با عوامل آن شد.

به گزارش مشرق، پس از واکنش جدی دفتر ریاست جمهوری عراق در محکومیت تداوم عملیات‌های نظامی ترکیه در خاک این کشور، امروز (شنبه، هشتم آوریل) مقامات منطقه کردستان نیز بیانیه دادند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، دفتر ریاست منطقه کردستان در بیانیه‌اش اعلام کرد که اربیل عملیات نظامی روز گذشته در فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه را محکوم می‌کند.

در ادامه بیانیه‌ اربیل آمده است: ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا به جای مقصر دانستن هم، به وظایف‌شان در بررسی و برخورد مناسب با عوامل این حادثه عمل کنند.

ساعتی پیش، دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه، از دولت ترکیه خواست که مسئولیت آن را بپذیرد و رسماً عذرخواهی کند.

دولت بغداد در بیانیه‌اش تاکید کرده بود: هیچ توجیه قانونی برای نیروهای ترکیه در تداوم وحشت و حمله علیه غیرنظامیان به بهانه حضور نیروهای مخالف وجود ندارد.

روز گذشته شبکه خبری «روداو» از وقوع انفجار در مجاورت فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه خبر داد. برخی منابع خبری در منطقه کرستان عراق به نقل از منابع محلی مدعی شدند این انفجار بر اثر حمله پهپادی اتفاق افتاده است.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که ترکیه حریم هوایی خود رابه روی هواپیماهایی که از این فرودگاه پرواز می‌کنند بست. ترکیه دلیل این تصمیم را افزایش حضور شبه‌نظامیان پ.ک.ک عنوان کرد.

منابع خبری مدعی شده‌اند که این حمله همزمان با اتمام دیدار «مظلوم عبدی» فرمانده نظامی کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» با فرماندهان ائتلاف آمریکا انجام شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هدف این حمله پهپادی ترور مظلوم عبدی بوده اما او از آن جان به در برده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    تروریستهای پاپتی یادمون نرفته تو اغتشاشات داشتند میومدند شهرهای ایران و میرقصیدند و فیلم میگرفتند و جو سازی میکردند ترکیه کار خوبی میکنه بساط این تجزیه طلبها رو میچینه
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ایران باید اربیل رو با موشک بزنه تا ادب بشن
  • رضا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    هشدار به ايران هم هست ! آقايون دست از بچه بازى هاشون بكشند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس