کد خبر 1478781
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
به بهانه گلزنی طارمی در برد پورتو مقابل بنفیکا/ مهدی؛ مرد بازی‌های بزرگ و جنجالی!

مهدی طارمی باز هم نشان داد که در بازیهای بزرگ عطش بیشتری برای نشان دادن خودش دارد.

به گزارش مشرق، مهدی طارمی در حساسترین بازی هفته بیست و هفتم لیگ پرتغال درخشید و زمینه ساز پیروزی تیمش پورتو شد. پورتو در زمین بنفیکای صدرنشین که دشمن قدیمی این تیم به حساب می‌آید برد باارزش ۲-۱ را به دست آورد تا اختلاف خود را با این تیم کمتر کند. اما این تنها گل مهم مهدی برای پورتو نبوده و او در این سه فصلی که در تیم بزرگ پرتغالی حضور داشته گهای جذاب و مهم دیگری نیز به ثمر رسانده است که در اینجا به تعدادی از مهمترین این گلها اشاره می‌کنیم. البته که گلزنی مقابل تیمهایی مثل لیورپول، لورکوزن و ... نیز در کارنامه ستاره گلزن ایرانی دیده می‌شود.

بنفیکا ۱ – پورتو ۲

از همین گل آخر او شروع می‌کنیم که جمعه شب به ثمر رسید. هرچند که هنوز بنفیکا با ۷ امتیاز بیشتر نسبت به پورتو صدرنشین است اما برد در این بازی می‌توانست کار قهرمانی آنها را تمام کند که مهدی طارمی با زدن گل دوم بازی اجازه این کار را نداد. شادی گل جنجالی مهدی هم باعث شد هواداران بنفیکا به شدت از او عصبانی شوند. با این گل اولین شکست بنفیکای قدرتمند در سال ۲۰۲۳ رقم خورد. مهدی در چند وقت اخیر بابت کم تاثیر شدن نسبت به فصل قبل مورد انتقاد قرار گرفته بود اما بار دیگر نشان دادکه مرد بازیهای بزرگ است.

پورتو ۲ – اسپورتینگ لیسبون ۲

این بازی مربوط به هفته بیست و دوم فصل گذشته لیگ پرتغال بود. اسپورتینگ لیسبون دیگر رقیب بزرگ پورتو که همراه با بنفیکا مثلث قدرت در فوتبال پرتغال را تشکیل می‌دهند در زمین پورتو با دو گل در ۳۴ دقیقه اول بازی جلو افتاد. پورتو یکی از گلهای را در دقیقه ۳۸ جبران کرد اما برای زدن گل دوم به مشکل خورد. در این نیمه دوم که بازی به شدت پرتنش دنبال می‌شد مهدی طارمی در دقیقه ۷۸ گل تساوی را به ثمر رساند و بازگشت بزرگ پورتو را در این دیدار مهم رقم زد تا شکست خانگی مقابل لیسبون تبدیل به یک تساوی باارزش شود.

بیشتر بخوانید:

سنگ تمام نشریه اسپانیایی برای طارمی

چلسی ۰ – پورتو ۱

پورتو در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با قرعه سختی رو به رو شد و مجبور شد به مصاف چلسی برود. بازی رفت با قدرتنمایی چلسی در زمین پورتو همراه بود و تیم لندنی به برد ۲-۰ در پرتغال دست یافت. در حالی که به نظر می‌رسید صعود شاگردان توماس توخل به راحتی رقم بخورد آنها در زمین استمفوردبریج به شدت به مشکل خوردند. مهدی طارمی در این بازی به عنوان بازیکن جانشین در نیمه دوم به زمین آمد و با قیچی برگردان خود در دقیقه ۹۳ گلی به ثمر رساند که نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا نیز شد. پورتو ۱-۰ برنده شد اما در نهایت در مجموع دو بازی آنها به تیمی‌باختند که در همان فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

به بهانه گلزنی طارمی در برد پورتو مقابل بنفیکا/ مهدی؛ مرد بازی‌های بزرگ و جنجالی!

پورتو ۲ – یوونتوس ۱

پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۱-۲۰۲۰ درخشید و به همراه منچسترسیتی از گروه C لیگ قهرمانان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. آنها بالاتر از المپیاکوس و مارسی در دور گروهی قرار گرفتند. قرعه سخت آنها در مرحله یک هشتم، رویارویی یا یوونتوس بود. در بازی رفت اما مهدی طارمی کار را برای تیمش راحت کرد. در حالی که بازی تازه شروع شده بود مهدی روی تیزهوشی خود در دقیقه دوم بازی از اشتباه مدافعان و دروازه بان حریف استفاده کرد و گل اول را به ثمر رساند. یووه در بازی برگشت ۳-۲ برنده شد اما در مجموع دو بازی، پورتو تیم صعودکننده به لطف درخشش مهدی بود.

پورتو ۲ – اتلتیکومادرید ۱

تیم پرتغالی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا در دور گروهی بسیار پرقدرت کار کرد و از گروه B به عنوان تیم اول صعود کرد. سرسخت ترین حریف انها روی کاغذ اتلتیکومادرید که در نهایت در این گروه آخر شد! تا مشخص شود در چه گروه سخت و نزدیکی پورتو به موفقیت رسیده است. تیم پرتغالی در اولین بازی دور رفت با نتیجه ۲-۱ مغلوب اتلتیکو مادرید شد اما در آخرین بازی دوربرگشت توانست در زمین خود تیم بزرگ اسپانیایی را ۲-۱ شکست دهد که گل اول این بازی را مهدی طارمی به ثمر رساند و نقش موثری در کسب این پیروزی و صدرنشینی مهدی در گروه خود داشت.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    طارمی پرتغالی است
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    ژن طارمی در اصل عرب است. آنها از آفریقا به بوشهر مهاجرت کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس