کد خبر 1479469
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
رکورد تاریخی ژابی با آزمون در بوندس لیگا

گلزنی های ستاره تیم ملی کشورمان در بوندس لیگا به سرمربی لورکوزن هدیه تاریخی داد.

به گزارش مشرق، سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان در ماه گذشته درخشش بی نظیری به همراه بایرلورکوزن داشته و با گلزنی هایش در بوندس لیگا یاد دوران طلایی اش در لیگ روسیه با زنیت سن پترزبورگ را زنده کرد.

آزمون در ابتدای فصل جایی در ترکیب اصلی لورکوزن نداشت ولی رفته رفته توجه ژابی آلونسو ستاره سابق رئال و سرمربی جدید لورکوزن را به خود جلب کرد و در ۵ بازی اخیر ۴ گل برای لورکوزن به ثمر رسانده است.

در همین رابطه نشریه «بیلد» آلمان با انتشار آماری از بردهای ژابی آلونسو در لورکوزن او را بهترین مربی تاریخ این باشگاه معرفی کرد. این رسانه آلمانی نوشت: بایر لورکوزن پیش از این ۲۱ سال پیش مربی افسانه ای کلاوس تاپمولر (۷۱ ساله) را بر عهده داشت. ژابی آلونسو (۴۱ ساله) با پیروزی ۳-۱ مقابل آینتراخت فرانکفورت با رکورد بردهای متوالی این مربی افسانه ای در لورکوزن برابری کرد.

رکورد تاریخی ژابی با آزمون در بوندس لیگا

ژابی همچنین دو رکورد شگفت انگیز باشگاهی را به نام خود ثبت کرد. بهترین نسبت برد و گل تمام مربیان تاریخ بایرلورکوزن به نام آلونسو ثبت شد. او ۱۲ برد از ۱۹ بازی در بوندس لیگا کسب کرده که از این حیث بهترین مربی تاریخ باشگاه شد.

آلونسو با ۶۳ درصد برد، اکنون بالاترین میزان برد را در بین مربیان تاریخ لورکوزن در اختیار دارد. رکورد دوم آلونسو این است که با ۴۲ گل در ۱۹ بازی بوندس لیگا (۲.۲۱ گل در هر بازی) بالاترین میزان گلزنی را نیز در اختیار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    1 0
    توی جام جهانی که ترزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس