کد خبر 1478789
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
آذربایجان در زمین رژیم صهیونیستی بازی نکند

سفیر سابق ایران در آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان در زمین غربی‌ها و اسرائیل بازی نکند و فرصت تخریب روابط خود با ایران را به رژیم صهیونیستی و سایر مخالفین روابط ایران و آذربایجان ندهد.

به گزارش مشرق، محسن پاک آئین، با اشاره به اقدامات خصمانه آذربایجان در قبال ایران، اظهار داشت: اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان از جمله تعلیق فعالیت‌های سفرای خود در تهران پس از حمله مهاجم به سفارت این کشور و همچنین اخراج ۴ دیپلمات ایرانی از کشورش، نشان‌دهنده دور شدن این کشور با اقدامات دیپلماتیک است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی در مقاطعی که اختلاف میان کشورها ایجاد می‌شود می‌تواند نقش ارزنده‌ای را ایفا کند و موجب حل مشکلات شود، ادامه داد: رویکرد ضد دیپلماسی جمهوری آذربایجان موجب تشدید اختلافات خواهد شد و در مجموع به نفع آنها نیست.

سفیر سابق ایران در آذربایجان افزود: امیدواریم جمهوری آذربایجان در زمین غربی‌ها و اسرائیل بازی نکند و فرصت تخریب روابط خود با ایران را به رژیم صهیونیستی و سایر مخالفین روابط ایران و آذربایجان ندهد.

پاک آئین تصریح کرد: افزایش تنش‌ها میان دو کشور بیش از همه به ضرر جمهوری آذربایجان که کشوری در حال توسعه است، خواهد بود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون هوشمندانه عمل کرده و هرگز باب گفتگوها را نبسته اما این حق را دارد که به دنبال اقداماتی از جمله اخراج دیپلمات‌ها، اقدام متقابل انجام دهد و دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان را از کنسولگری تبریز و تهران اخراج کند.

سفیر سابق ایران در آذربایجان با بیان اینکه در حال حاضر روابط تهران و باکو نیاز به میانجی ندارد، گفت: این دو کشور می‌توانند بدون میانجی با یکدیگر مذاکره کنند و مشکلاتشان را حل کنند.

پاک آئین اظهار داشت: اگر باکو عاقلانه عمل کند و تحت تأثیر القاعات رژیم صهیونیستی قرار نگیرد می‌تواند با ایران مذاکره و اختلافات را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تقویت روابط با همسایگان و حل اختلافات با این کشورهاست، تصریح کرد: آذربایجان به نوع رویکرد ایران با عربستان توجه کند، با وجود اختلافات بیشتر و جدی‌ای که میان ایران و عربستان وجود داشت اما امروز در حال حل مشکلات یکی پس از دیگری هستیم لذا این رویکرد را در قبال آذربایجان هم می‌توانیم اتخاذ کنیم اما مشروط بر اینکه این کشور به عنوان یک کشور مستقل تصمیم‌گیری کند و در زمین رژیم صهیونیستی بازی نکند و به دنبال انسداد روابط دیپلماتیک نباشد.

سفیر سابق ایران در آذربایجان افزود: بنظر می‌رسد رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت سر تحریک آذربایجان هستند تا این کشور را وادار به درگیری با ایران کنند؛ درواقع همان طرح و تحریکاتی را که برای اوکراین داشتند.

پاک آئین در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم جمهوری آذربایجان عاقل باشد و در دام دسایس غربی‌ها و بویژه رژیم صهیونیستی گرفتار نشود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پانترک IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    12 8
    ایران هم در زمین ارمنستان بازی نکند
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 6
      ایران باید سریعا با ارمنستان یک ائتلاف تشکیل بده و منطقهٔ آرتساخ رو از دست ترکهای صهیونیست نجات داده و آزاد کنه، درود بر اتحاد دو کشور مستقل و دوست ایران و ارمنستان!!!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 7
      رژیم باکو نوکر وعلیف مزدور اسراییل است.اختیارش دست خودش نیست
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 2
      پانترک توتهوع آورترین و پرروترین موجودات هستند.
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 2
      ایران شمالی جزئی ازایران است🇮🇷
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 2
      ننگ ومرگ برتجزیه طلبهای بی شرف. پاینده ایران.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 6
    به چه رویی به استان های اشغال شده ایران، لقب کشور میدهید؟ #استان باکو #استان مصر #استان استانبول
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 5
    واشنگتن‌پست: "به خاطر کمبود مهمات، سربازان اوکراینی گلوله‌های توپخانه را جیره‌بندی می‌کنند!" __________ پ.ن: اوکراین را به یک ویرانه تبدیل کردند و حالا کم‌کم افکار عمومی را برای رها کردن این ویرانه آماده می‌کنند! ___________ ‌آقای علیف شما را هم بعد از اینکه طعمه‌ایران شدید پس از مدتی رهایتان می کنند. و حکومت موروثی فرزندتان و زیبایی باکو از بین خواهد رفت.
    • عمیر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      4 1
      ببند دهنتو ، اوکراین همیشه پیروز مثل نبردهای قبلی سرافراز بیرون میاد !!
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      عحمق،توببنددهن ...رو.که نون ایران رو کوفت میکنی واستفراغ دیگران سرمیکشی.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      بی سوادنادان،این چطورپیروزی هست که بیشتراز۲۰درصدخاک اوکراین مجدداورسماضمیمه روسیه شده و میلیون هانفرهم آن کشوررابرای همیشه ترک کردند.
  • علی از تبریز IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    6 5
    شما هم دست از حمایت رژیم متجاوز ارمنستان بردارید
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 4
      به امیدخفه شدن و هلاکت اندک جماعت حقیرخودفروخته و دشمنان ایران زمین.
  • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    52 5
    آذربایجان با ایران هیچ دشمنی ندارد این ایران است که با حمایت بی چون و چرا از رژیم غاصب و متجاوز ارمنستان باعث ایجاد دشمنی شد اگر ما انتظار داریم آذربایجان با اسراییل رابطه نداشته باشد آذربایجان هم انتظار دارد ایران با ارمنستان رابطه نداشته باشد و گرنه عیسی به دین خود و موسی به دین خود
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 2
      خاک ایران وایرانی برسرهرچی مریض وطن فروش.
  • کشاورز IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 2
    شما هم ۱۰ میلیون افغانی را ازمملکت بیرون کنید.چون فارسی افغانی صحبت میکنند حمایت میکنید.خواهشا دشمنی با آذربایجان را تمام کنید نصف مملکت ترک زبان هستند.
    • US ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 1
      بی سواد فاشیست نهایتا۱۵الی۱۶درصدملت ایران به زبان آذری صحبت میکنند.ایران:لر،فارس،کرد،بختیاری،بلوچ،گیلک،کرمانی،یزدی،اصفهانی،مازنی،خراسانی،بوشهری،خوزستانی،هرمزگانی،تهرانی وووداره.به آمار جمعیت (واقعی ورسمی)استانهانگاه کن.درضمن کل جمعیت آذربایجان شرقی عزیزمان۴میلیون واستان اردبیل۱میلیون هست ونصف بیشترجمعیت آذربایجان غربی روهم که کردهای عزیزایرانی تشکیل دادند.این آمارو ارقام مغرضانه وطنزواستفراغ آورروجمع کنیدوخودتان رابیشترازاین موردتمسخردیگران قرار ندهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس