ژن، ژیان، تجزیه/نگاهی به گفت‌وگوی سرکرده گروهک پژاک با بی‌بی‌سی

سرکرده گروهک تروریستی پژاک در گفت‌وگوی اختصاصی با بی‌بی‌سی‌فارسی، ضمن اذعان به نقش این گروه در آشوب‌های اخیر، حفظ تمامیت ارضی ایران را تفکر ارتجاعی خواند.

به گزارش مشرق، گروه‌های ضدایرانی بویژه تجزیه‌طلبان، هیچ ابایی از اینکه اعلام کنند اعتقادی به تمامیت ارضی ایران نداشته و تنها هدف‌شان تجزیه کشورمان است، ندارند. پس از عبدالله مهتدی سرکرده گروه تروریستی کومله که یکی از اعضای هیئت ۸ نفره سران ضدانقلاب در خارج از کشور است، این بار سیامند معینی سرکرده گروه تروریستی تجزیه‌طلب پژاک به صراحت اعلام کرد گروه‌های کرد ضدایرانی به دنبال جدایی منطقه غرب و شمال‌غرب ایران هستند.

نکته جالب توجه آنکه، معینی اظهارات ضدایرانی خود را در گفت‌وگوی اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی به زبان آورده است. البته این نخستین باری نیست که بی‌بی‌سی فارسی به تریبون گروه‌های تجزیه‌طلب ضدایرانی تبدیل می‌شود. پیش از این نیز بی‌بی‌سی فارسی اقدام به انتشار اظهارات ضدایرانی سران گروهک‌های تجزیه‌طلب کرده بود. به نظر می‌رسد بی‌سی‌سی فارسی نیز مشی شبکه ضدایرانی سعودی اینترنشنال را در پیش گرفته و قصد دارد پروژه تجزیه ایران را نرمالیزه کند.

* اذعان پژاک به ساماندهی آشوب‌های ایران

سیامند معینی سرکرده پژاک در گفت‌وگو با شبکه ضدایرانی بی‌بی‌سی با اذعان به اینکه این گروه تجزیه‌طلب نقش پررنگی در آشوب‌ها و ناامنی‌های چند ماه گذشته در منطقه کردستان داشت، به صراحت اعلام کرد پژاک نقشی پیشرو در ساماندهی آشوب‌های پس از فوت مهسا امینی داشت. تشکیلات پژاک با صدور بیانیه و از راه‌های دیگر مردم را تشویق به اغتشاش علیه جمهوری اسلامی می‌کرد.

معینی در پاسخ به این سؤال که آیا مفاد منشور ضدایرانی موسوم به همبستگی مبنی بر تجزیه مناطقی از ایران برای پژاک کافی نبوده که این گروه با منشور مورد اشاره مخالفت کرده، گفت: خیر! آن منشور با ذهنیتی مردسالارانه و انحصارطلبانه تدوین شده و تعریف حق قومیت‌های ایران باید به درستی تشریح شود.

او در ادامه با تحریف تاریخ، گریزی به حوادثی زد که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان رقم خورد و امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی را مقصر آن اتفاقات تلخ دانست.

ادعای دروغ معینی در حالی است که گروه‌های کرد تجزیه‌طلب مثل دموکرات و کومله، با سوءاستفاده از شرایط ویژه پس از انقلاب، در پی جدایی منطقه غرب کشور برآمدند و برای رسیدن به این هدف که البته ناکام ماند، دست به جنایت‌های متعدد و بی‌شماری زدند.

سرکرده گروه تروریستی پژاک در بخش دیگری از اظهاراتش، با انتقاد از منشور مضحک سران گروه‌های ضدایرانی، به صورت تلویحی از لزوم انحلال ارتش صحبت کرد.

او در این باره گفت: در یکی از بندهای منشور مهسا گفته شده که سپاه باید در ارتش ادغام شود. امروز ارتش و سپاه وسیله‌ای برای سرکوب جامعه هستند. بعدها هم نخبگانی که به قدرت می‌رسند دوباره می‌توانند از آنها برای سرکوب استفاده کنند.

سیامند معینی در ادامه اظهاراتش، در توجیه اقدامات مسلحانه گروهک پژاک علیه ایران نیز گفت که اگر در ایران آزادی باشد، هیچ وقت به خود اجازه شلیک یک گلوله هم نخواهند داد. گفتنی است منظور معینی از آزادی در ایران، آزادی عمل گروه‌های تجزیه‌طلب برای جداسازی مناطق مورد نظرشان از ایران است.

سرکرده تروریست‌های پژاک در بخش دیگری از گفت‌وگویش با بی‌بی‌سی، بدون اینکه خنده‌اش بگیرد گفت: اگر اراده می‌کردیم می‌توانستیم بخش بزرگی از منطقه کردستان را از ایران جدا کنیم. اما نخواستیم اقدام نظامی انجام دهیم. گنده‌گویی معینی در حالی است که گروه‌های تروریست تجزیه‌طلب، از جمله پژاک طی سال‌های گذشته با انجام عملیات‌های مسلحانه علیه حاکمیت، پروژه تجزیه کردستان از ایران را دنبال کرده‌اند. در جریان اغتشاشات چند ماه گذشته نیز شاهد تلاش‌ این گروه‌ها برای ایجاد ناامنی و تولید خشونت در ایران بودیم که در همین رابطه می‌توان به حجم بالای قاچاق سلاح در منطقه غرب کشور در آن ایام اشاره کرد.

معینی در ادامه اظهاراتش در پاسخ به این سؤال که آیا ارتباطی با سازمان منافقین دارند یا خیر، گفت: فعلا هیچ نشستی با سازمان مجاهدین نداشته‌ایم. اما آماده‌ایم با هر سازمان، حزب و شخصیتی گفت‌وگو کنیم به شرطی که تکثرگرا باشند و مرکزگرا نباشند.

معینی در پاسخ به این سؤال که برنامه پژاک برای ایرانِ پسابراندازی چیست؟ گفت: ایران کشوری چندملیتی (قومیت) است. ما برای رسیدن به جوامعی دموکراتیک از ملیت‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

* تمامیت ارضی تفکر ارتجاعی است

معینی در گفت‌وگوی اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی به صراحت از دشمنی‌ پژاک با تمامیت ارضی سخن به میان آورده و در این باره گفت: نکته دیگری که باید یادآوری کنم این است که ذهنیت تمامیت ارضی، ذهنیتی ارتجاعی، عقب‌افتاده و فاشیستی است که از مرکزگرایی چشمه می‌گیرد.

او در ادامه در پاسخ به این سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که آیا درست است اگر بگوئیم پژاک به دولت - ملت اعتقادی ندارد؟ گفت: بله صحیح است. ما معتقدیم شیوه دولت - ملت مشکلات منطقه را حل نمی‌کند. به همین جهت در چارچوب کنفدرال دموکراتیک می‌شود این اختلافات را حل کرد. برای مثال در سیستم کنفدرال، منطقه آذربایجان و کردستان ایران هرکدام به عنوان یک نظام کنفدرال، می‌توانند از لحاظ سیاسی، تجاری و... با یکدیگر تعامل کنند.

معینی در پایان اظهاراتش نیز رویای شوم خود را به زبان آورده و گفت: ما می‌خواهیم بذر تفکر و الگوی جوامع کنفدرال (خودمختاری و تجزیه‌طلبی) را در ایران بکاریم. می‌خواهیم الگوی ما به پروژه‌ای همگانی برای سایر مردم ایران تبدیل شود.

* پژاک چگونه شکل گرفت؟

گروهک تروریست پژاک شاخه ایرانی گروه کرد پ‌ک‌ک است. این گروهک فروردین سال ۸۳ تشکیل شد و برای ۳۰۰ نفر از کادرهای خود که اغلب ایرانی بودند، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی پنج ماهه در مقرر هارون کوه‌های قندیل کردستان عراق کرد. ابتدا فردی به نام رحمان حاجی احمدی اهل نقده را که سابقه عضویت در حزب تروریستی دموکرات را داشت و در سال ۱۳۵۹ به همراه غنی بلوریان به خاطر اختلاف‌نظر با قاسملو از حزب خارج شده بود به دبیرکلی برگزیدند (این فرد از اول انقلاب تاکنون ساکن شهر کلن آلمان بوده و در صحنه سیاسی کردستان فرد ناشناخته‌ای بود. نامبرده فقط در زمان برگزاری کنگره در عراق حضور داشت و پس از مدتی به اروپا رفت و عملا مسؤولیتی را به عهده نداشت). کنگره اول پژاک در روز ۱۴ فروردین۸۳ پس از ۸ روز فعالیت به کار خود پایان داد و اهداف زیر را به تصویب رساند:
۱- تغییر قانون اساسی ایران
۲- تشکیل سیستم فدرالی در ایران
۳- از میان برداشتن حاکمیت دینی در ایران
۴- اتحاد با نیروهای دموکراسی‌خواه
۵- چاره‌یابی مساله کرد در چارچوب تحولات دموکراتیک ایران
۶- بنیاد نهادن جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک با مشارکت دادن تمامی خلق‌های ایران به پیشاهنگی خلق کرد
۷- تلاش در جهت آزادی تمام اقشار اجتماعی، گسترش اتحاد و پیوند دموکراتیک با مناطق کردنشین دیگر کشورها
۸- ایجاد روابط آزادانه در میان خلق‌های ایران و همکاری با تمامی خلق‌ها و حرکت‌های آزادیخواه منطقه جهت رسیدن به فدراسیون دموکراتیک خاورمیانه.

منبع: وطن امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 98
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی افصحی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    8 2
    این مزدور سازمان های جاسوسی که از آزادی و دموکراسی خواهی به دروغ شیطانی دم می زند یک بار منشور سازمان ملل را نخوانده احمقش نمی دانداصلا مبنای نظام سیاسی «دولت -ملت» در دوران معاصر حکومت ها،براساس تمامیت ارضی تعریف شده و کارکرد شورای امنیت سازمان ملل نیز در دفاع از اصل استقلال سرزمین ها و تمامیت ارضی کشورها ست. تمام پیمان های سیاسی و نظامی دنیا براساس تمامیت ارضی کشور ها صورت می گیرد. از بین بردن تمامیت ارضی کشورها با مجازات سخت شورای امنیت روبه رو شده و شورا می تواند با ایجاد ائتلاف نظامی جهانی ،فرمان تهاجم علیه کشور مهاجم بدهد. چیزی که در تهاجم صدام علیه کویت افتاد. نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی در نظام حقوق بین الملل مجازات سنگینی دارد . حالا این مشنگ و گنگ خواب زده و انگلیس خبیث سخن از ارتجاعی بودن تمامیت ارضی می زنند! اگر بنگاه دروغ پراکنی انگلیس خبیث راست می گوید چرا استقلال خواهی ایرلند، اسکاتلند، ولز، و...تبلیغ نمی کند و چرا انگلیس خبیث استقلال خواهی آن قومیت ها را سرکوب کرده و به رسمیت نمی شناسد. این ارتجاعی خواندن تمامیت ارضی همانند ماجرای غارت «مادهٔ سیاه رنگ و بد بو » نفت از جانب انگلیس خلیث است که طی نزدیک به یکصد سال غارت مردم انگلیس را از فلاکت نجات داد! حالا هم با کوک کردن ساز تجزیه طلبی می خواهد کشورهای با اهمیتی چون ایران اسلامی را ریز ریز کند تا دوباره به غارت مناطق ریز ریز شده بپردازد !اما نمی داند که سال هاست «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت»! البته یاوه گویی گروهک های محفلی چند نفره چون پژاک کمونیست ارزش پاسخ ندارد اما این جنایت کاران انگیزه ایجاد می کنند تا مروری بر داشته های خود نماییم. اصل «میهن دوستی» از ایمان است پیامبر فرمود «حب الوطن من الایمان میهن دوستی حکایت از ایمان فرد می کند »معینی کمونیست مزدور که گنده گویی می کند خواهان حکومت ضد دینی است چه می فهمد این معارف بررگ منطبق با روح عمومی دنیای معاصر و پیمان های جهانی را. امیرالمومنین علیه السلام حاکم بزرگترین سرزمین تمدنی روزگار می فرماید «عمرت البلدان بحب الوطن آبادانی و بهزیستی و رفاه و آسایش سرزمین و میهن در عشق به میهن است» عشق به میهن است که انگیزه بهره‌وری و حفظ منابع ملی و تلاش برای اقتدار میهن اسلامی را ایجاد می کند. امروزه شاخص میهن دوستی و ایران عزیز امام خامنه‌ای است .
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      1 1
      جفتتان حمال لندن شدین برای بدنام کردن ما :)
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    خیال تجزیه ایران را به گور خواهی برد همانطور که قبل از تو کسانی بودند و مثل تو متوهم بودند اما ناکام ودرمانده . تو که پات لب گوره بیچاره
  • US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    سیامند معین باسواده شما حرفشو یجور دیگه داری میگی
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    پایه های فکری جنبش نجس زن هرزگی آزادی همین است
  • مانی IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    17 3
    پس غلط می‌خورید دنبال تشکیل کردستان بزرگ هستید
  • مهدی IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    7 1
    پس تفکر کردی هم نژاد پرستی است تشکیل کردستان هم ارتجاعی است
  • حمید IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    6 1
    یکی نیست به این وطن فروش بگه شماتابه حال به هرجنایتی دست زده اید اماکاری نتوانسته اید بکنید. منتظربمانیدتامثل ریگی احمق دست بسته به سزای اعمالتان برسید.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    پس تمام کشورهای اروپایی و امریکا مرتجع هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس