اعتراف به شکست براندازی در ایران در اینترنشنال

شبکه صهیونیستی «ایران اینترنشنال» می‌گوید نیروهای اطلاعاتی و سایبری جمهوری اسلامی عناصر معارض را چنان بازی داده که این عناصر هیچ اعتمادی به یکدیگر ندارند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: اینترنشنال به نقل از وب‌سایت «وایرد» نوشت: تغییر تاکتیک سایبری رژیم، جمهوری اسلامی را متوسل به جنگی کرده که کسی در آن پیروز میدان نیست.

ساعات اولیه پنجم ژانویه ۲۰۲۳ بود که یک کاربر توئیتر ناشناس با اسم کاربری ژوپیتر، توئیت کرد که دوستانش ابوالقاسم صلواتی، ‌از قضات دادگاه انقلاب و ملقب به «قاضی مرگ» را کشته‌اند.

توئیت به سرعت پخش شد و هزاران نفر در کامنت‌ها ریختند تا از افرادی که صلواتی را کشته بودند قدردانی و تشکر کنند؛ روز بعد رسانه‌های داخل ایران و چند فعال اعلام کردند که صلواتی زنده است؛ البته بسیاری از منتقدان شک کرده بودند که حساب کاربری ژوپیتر، عملیات سایبری رژیم برای پرت کردن حواس‌هاباشد.

ارتش سایبری جمهوری اسلامی شگردهای جدیدی را به قصد پرت کردن حواس معارضان و بی‌اعتبار کردن حرف آنها و ایجاد فضای بی‌اعتمادی در میان این طیف به اجرا گذاشته است. به میدان آوردن سایبری‌ها هم از آن تاکتیک‌های سبک‌ قدیمی‌ است.

امین ثابتی، موسس «سرتفا»، یک گروه امنیت سایبری متخصص در حوزه افشای عملیات سایبری جمهوری اسلامی، معتقد است رژیم طی چند ماه اخیر تغییر تاکتیک داشته چون بیشتر اهداف رژیم از تهدیدات سایبری آن آگاهند و اغلب از خودشان در برابر «اسپیرفیشینگ» محافظت می‌کنند. جمهوری اسلامی حالا از «راهبردی دومینویی» استفاده می‌کند که با آن اهداف دست‌پایین‌تر را هدف حمله قرار می‌دهد تا از این راه به افراد بالادست‌تر برسد: نازنین افشین‌جم، فعال حقوق‌ بشر، اخیرا از این که از یک دوست مورد اعتمادش (که البته هک شده بود) یک ایمیل اسپیرفیشینگ گرفته بود، خبر داد. نکته قابل توجه در اتفاقات سایبری اخیر این است که برخی از این دست‌پروردگان سایبری حکومتی در طول زمان توانسته‌اند اعتبار و اعتمادی برای خود بر هم بزنند و خود را به عنوان صدای اپوزیسیون، به مخالفان جمهوری اسلامی قالب کنند.

اخیرا یک حساب توئیتری با نام سارا شکوهی که حدود شش ماه پیش سر و کله‌اش پیدا شد و ادعا می‌کرد محقق حوزه خاورمیانه است و از مخالفان طرفداری می‌کرد، یک پروژه فیشینگ جمهوری اسلامی از آب درآمد.

ناشناس بودن حساب‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی هم مزید بر علت شده و تشخیص سایبری از غیرسایبری را دشوار کرده است.

به نظر سیمین کارگر، یک متخصص دیگر در زمینه حملات سایبری، عملیات پخش کردن اطلاعات نادرست کار رژیم است اما فعالیت سایبری حکومت چنان طوفانی از شک‌ وشبهه به راه‌انداخته که با وجود آن، هیچ‌کس مطمئن نیست چه چیزی درست است و چه کسی قابل اعتماد. کارگر این دستاورد را بردی بزرگ برای جمهوری اسلامی می‌داند

«به چشمتان هم اعتماد نکنید». گرچه هشدار درباره پروپاگاندای سایبری جمهوری اسلامی، آسیب‌پذیری مخالفان در برابر آنها را کاهش داده‌اما به همان میزان هم فضایی از بی‌اعتمادی به وجود آورده که در آن هر کسی می‌تواند عامل رژیم باشد.

بنا بر تحقیقات یک پژوهشگر ارتباطات سیاسی، حکومت با توسل به راه‌هایی مثل دادن سرخوشی کاذب به کاربران (مثلا همان مورد شایعه قتل صلواتی)، نمایش عادی بودن شرایط، منحرف کردن بحث از مسیر اصلی، پخش اخبار غلط، پخش هشتگ‌های نادرست و به تمسخر گرفتن معارضان و فعالان، تاکتیک‌های جدیدی در پیش گرفته است. بزرگ‌ترین ضربه رژیم به مخالفان در حال حاضر این است که هیچ‌کس قابل‌اعتماد نیست و حرف هیچ‌کس هم معتبر نیست.

فرافکنی ایران اینترنشنال در حالی است که این شبکه و شبکه‌های اجاره‌ای همسو، خود سردمدار تولید و انتشار شایعات بی‌پایه و اخبار کذب در فضای رسانه‌ای به قصد فریب افکار عمومی بودند و با همین رفتار خود نیز برخی عناصر میدانی کم شعور از فعالان اپوزیسیون را هم گرفتار کردند؛ اما حالا که نتایج آن بازی سیاه به ضرر جریان معارض تمام شده و موجبات اعتراض علیه شبکه اینترنشنال (وابسته به موساد) را فراهم کرده، اقدام به فرافکنی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    شبکه هایی که حیات شان بسته به پخش شایعات است باید بدانند که ممات شان هم در رسوا شدن دروغ پردازی شان می باشد!! حتا حیران عنترنسناس!!!!!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    به هر حال خالی از حقیقت نبوده حرفشون و اگر نظام همچین کاری تونسته انجام بده باید دست مریزاد و آفرین گفت. این فرافکنی نششون می ده ایران در جنگ فضای مجازی هم داره فائق میاد
  • مورخ ایرانی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    با افتخار من یک سرباز سایبری‌ام.‌..
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    دم ج. ا. ایران گرم، حال کردم، انتظار نداشتم!!!!
  • 😁 IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    تا دیروز شبکه سعودی بود الان شد صهیونستی🤣🤣🤣 سیاست واقعا ک کثیفه
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      سعودی با صهیونیستی چه فرقی داره؟ بعدش قبلا هم از این دو کلمه استفاده میکردیم برای این شبکه
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      0 0
      تفرقه ننداز منافق
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    کیهان 🤮🤮🤮🤥🤥🤥
  • بهزاد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    فک کنم قبلا میگفتین سعودی اینترنشنال
    • یک نفر از 85 میلیون نفر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      1 0
      مالکیتش برای توافق با ایران داده شد به اسقاطیل
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 0
    خاک بر سرتون تا دیروز میگفتین شبکه سعودی حالا دارین میگین شبکه صهیونیستی ! پس این اشراف اطلاعاتی که میگین چی بود؟ فقط بلدین مردم رو تو شبکه های مجازی کنترل کنید؟ در دنیای واقعی ولی آچمز هستید!
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      0 0
      اولا که مالک اصلی همه جنایتکاران اسراییله دوما اگه اشراف اطلاعاتی نبود که الان ایران بودی
  • سید IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    شبکه هایی که حیات شان بسته به پخش شایعات است باید بدانند که ممات شان هم در رسوا شدن دروغ پردازی شان می باشد!! حتا حیران عنترنسناس!!!!!
  • دهقان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    99%ایرانی جماعت حامی ایران و انقلاب و نظام اسلامی هستند آن یک درصد هم نفوذی دشمن در بین ایرانی جماعت هست زیاد صابون به دل وامانده خودتون نزنید روسپی های شبکه میمون نما و سیرک متقلب کذاب کفتار صفت روزی میاد که به غلط کردن خواهید افتاد فراریان لندنی هیچ کجا امنیت ندارید حتی بیخ گوش ارباب خون آشام خودتون شیطان بزرگ که در حال افول و سقوط ابدی هست
  • دهقان IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    ما از خودمون مطمین و به همه نظام و وابستگان جمهوری اسلامی اعتماد و اطمینان کامل داریم عدم اطمینان ما به شما روبه صفتان روسبی و کفتارهای خون آشام درنده هست که حتی ارباب روباه صفتان عذر شما آمارهای جنگلی خواست و متواری شدید لندن دست شما به خون بی گناهان در اغتشاشات آلوده شد ملت به خود آمد فقط برید سوراخ بخرید مثل وحوش پنهان شوید که زمان زیادی برای حیات در دنیای شیطانی خودتان ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس