کد خبر 1478080
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
«هجمه به حجاب» یا «هجمه با حربه حجاب»

وقتی دشمن در پشت پرده حجاب قرار می‌گیرد باید چند نکته را با هم در نظر داشت تا «هجمه به حجاب» یا «هجمه با حربه حجاب» را دقیق دید و برای آن برنامه به قاعده داشت.

به گزارش مشرق، در بحبوحه اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱، یکی از نقاطی که دشمن روی آن دست گذاشته بود موضوع حجاب بود. صحنه آرایی این موضوع به گونه‌ای بود که حتی عنصری چون «جاوید رحمان» که عنوان گزارشگری ویژه حقوق بشر در امور ایران را یدک می‌کشد، تلاش کرد مقوله حجاب در ایران را در قالب یک موضوع حقوق بشری به پیش کشیده و در حالی‌که خود مسلمان است قانون حجاب در جمهوری اسلامی ایران را نقض حقوق‌بشر بخواند!

جالب اینجاست که اندیشکده‌های غربی هم که در یک برنامه‌ریزی و نقشه دقیق و همه‌جانبه بیش از دویست محور سناریوهای مختلف را برای براندازی باسودای تجزیه ایران، تدارک و طراحی کرده بودند، برای مقوله حجاب نیز طرح‌های اصلی و فرعی دیده بودند تا به موازات برنامه‌های خود از حجاب به عنوان یک حربه علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند. در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، رادیو فردا، صدای امریکا و... تلاش کردند موضوع حجاب را در سناریوی «نافرمانی مدنی» به پیش بکشند و از همین رو، به بهانه آزادی زن، از حجاب به عنوان حربه‌ای برای ناامنی و خشونت و دوقطبی کردن جامعه استفاده کردند!

اما علی رغم همه برنامه‌ریزی‌ها، ترفندها و دسیسه‌هایی که به‌کار گرفتند تا ایران را در تنگنای تجزیه بیندازند، توطئه براندازی شکست خورد و سازمان آشوب در برابر قدرت مردم که پای جمهوری اسلامی ایستادند، زانو زد.

بنابراین دشمن چون کارش دشمنی و جمع کردن عِده و عُده و کوک کردن ترفندها و حیله‌های مختلف است در پساآشوب تلاش کرده همچنان از موضوع حجاب به عنوان یک حربه و هجمه علیه ایران استفاده کند.

سؤال کلیدی این است که دشمن دقیقاً کجا را نشانه گرفته است و چه حیله‌ای را در آستین دارد تا به زعم خودش به جمهوری اسلامی ضربه بزند؟

شواهد و قرائن آشکار نشان می‌دهد دشمن، نقاط قوت ملت ایران را نشانه گرفته است و نقطه قوت اصلی ایران اسلامی همانا «استحکام درونی ملت» است که دشمن را در بزنگاه‌های حساس و سرنوشت ساز، ناکام گذاشته است. به تعبیر رهبر انقلاب (در بیانات نوروزی ۱۴۰۲)، استحکام درونی ملت ایران باعث شده تا زنجیره خصومت‌های پی در پی چند ده ساله مستکبران جهان علیه کشورمان به نتیجه نرسد.

بنابراین دشمن با برنامه و نقشه تلاش می‌کند به استحکام درونی ملت ایران ضربه بزند و اکنون از طریق مسئله حجاب می‌خواهد یک دوقطبی در جامعه ایجاد کند تا استحکام درونی ملت را دچار خدشه و اختلال نماید. اینجاست که باید موضوع حجاب را در پازل دشمن دید و در برابر تحرکات دسیسه آلود معاندان و اپوزیسیون تا سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در مسئله حجاب با برنامه متقابل وارد شد و به قاعده عمل کرد.

«حجاب» یک ضرورت دینی و یک الزام قانونی در کشور است و همچنان که رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان در جمع کارگزاران نظام فرمودند «کشف حجاب، حرام شرعی و سیاسی است.» اما وقتی دشمن در پشت پرده حجاب قرار می‌گیرد باید چند نکته را با هم در نظر داشت تا «هجمه به حجاب» یا «هجمه با حربه حجاب» را دقیق دید و برای آن برنامه به قاعده داشت.

یکم. اساس کار در حوزه حجاب، کار فرهنگی و روشنگری است. نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید بر اساس مقتضیات زمان و در برابر جنگ نرم دشمنان، هنر و جذابیت‌های هنری را به‌کار بگیرند و در جنگ سبک زندگی‌ها بتوانند حکمت حجاب را به تصویر بکشند. ناگفته پیداست که در برابر هنجارشکنان نباید تساهل کرد.

دوم. مسئله اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و نباید عملیات‌ رسانه‌ای دشمن در موضوع حجاب، باعث شود تا مسئله اقتصاد به حاشیه برود.

سوم. گروهی که نسخه می‌پیچند جمهوری اسلامی از موضوع حجاب عبور کند یا گروهی که با رفتارهای ناشایسته و بی‌قاعده، - خواسته یا ناخواسته- آب به آسیاب دشمن می‌ریزند،هر دو فهم دقیق و عمیقی از حجاب و مردم مؤمن ایران ندارند.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    اساس مسئله حجاب برخلاف نویسنده متن آشفته کار فرهنگی نیست. کار فرهنگی را در اصول پایه شریعت مراجع انجام می دهند و مرجع بزرگ عالم اسلام حضرت امام خامنه‌ای خیلی روشن حکم کشف حجاب را معین کردند « حجاب هم شرعی است و هم قانونی است . کشف حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است»با این فتوای روشن دوباره بازگشت به خانه اول خطای مهلک است. حجاب و کشف حجاب موضوعی مثل بستن کمربند نیست که فرهنگی، یا مثل تورم یا رکود و ارز و... نیست که پیچیدگی داشته باشد، حجاب یک مسئلهٔ شرعی و قانونی است اگر کسی معتقد به اسلام و قرآن است محجبه به وظیفهٔ شرعی است چون دستور قرآن ، ائمه و فتوای صریح همه مراجع و بالاتر از آن حکم ولی فقیه است و اگر معتقد به اسلام نیست حجاب برابش امر قانونی است با کار فرهنگی و هنری و هر کار دیگر نمی شود حجاب را برایش جا انداخت بلکه تنها راه، اجرای قانون است اگر فرد غیر معتقد به حجاب می خواهد از خدمات دولت اسلامی در میهن اسلامی بهره مند شود باید قانون حجاب را رعایت کند که اگر نکرد طبق قانون مجازات می شود. این همان به قاعده عمل کردن است. این که مسئلهٔ اصلی کشور افتصاد است ربطی به عدم رعایت احکام شرعی ندارد. در اولویت بودن مسائل اقتصادی به معنای نادیده گرفتن احکام شرعی نیست بلکه اتفاقا با رعایت احکام شرعی آن هم به صورت دقیق به فرموده قرآن برکات از زمین و آسمان می بارد. سوره اعراف ایه نود وشش «لو ان القری امنوا و اتفوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض اگر مردم ایمانی بوده و مراعات احکام الهی را نمایند ما برکات و وسعت معیشت و بهبود تولید و حل تورم را به سرانجام می رسانیم و صندوق برکاتمان را از آسمان و زمین به روی بندگان مؤمن می گشائیم» در دنیای سکولار حل مشکلات اقتصادی را در مؤلفه های اقتصادی، حل مشکلات سیاسی را در سیاست و... می دانند در حالتی که در منظومهٔ مکتبی شیعهٔ انقلابی علاوه بر راه حل های معمول، راه حل مهم تراز آن هایعنی ساخت انسان مؤمن شریعتمدار نیز مورد توجه و تاکید است وجامعهٔ ایمانی است که آسایش معیشتی و آرامش روحی و درونی دارد و از افسردگی بری است. کجا یک شیعهٔ انقلابی با کوچک تر شدن سفره اش خود کشی می کند اما فراوان افرادی اند که با سالوسی سفره خود را وسعتی قارونی داده مثل کیومرث پوراحمد و دست به خودکشی آن هم در ویلای شمالش می زند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس