کد خبر 1478545
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
اقدامات وزارت ارشاد برای اصلاح وضعیت حجاب/ اسماعیلی: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثریت مردم خود را ملزم به حجاب می‌دانند

وزیر ارشاد در مورد اقدامات این وزارتخانه برای گسترش عفاف و حجاب گفت: معتقدیم تا جایی که امکان دارد بایستی با کارهای تبیینی و ایجابی فضای عمومی جامعه را متوجه اهمیت قانون حجاب کنیم.

به گزارش مشرق، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد اقدامات این وزارتخانه در برخورد با بی حجابی گفت: شرایط عمومی کشور را شرایطی که به این شکل تصویر می شود نمی دانیم؛ در همه نظرسنجی ها اکثریت قریب به اتفاق مردم خود را ملزم به رعایت حجاب می دانند.

وی افزود: مسائلی که مطرح می شود مختص چند شهر بزرگ است که آن هم ناشی از بعضی اتفاقات است، که الحمدالله به سمت عادی شدن شرایط حرکت می کنیم. معتقدیم تا جایی که امکان دارد بایستی با کارهای تبیینی و ایجابی فضای عمومی جامعه را متوجه اهمیت قانون حجاب کنیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به برخی از اقدامات ایجابی انجام شده، تصریح کرد: آئین نامه های تولید و پوشاک را ابلاغ کردیم، سکوهای ارائه پوشاک عفیفانه را در سطح تهران (۱۲ نقطه) ارائه کردیم؛ نمایشگاهی به مدت ۲ ماه در مصلی برگزار شد همین الان هم در نمایشگاه قرآن کریم شبستانی ویژه البسه و عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است و به دنبال گسترش آن در تمام مراکز استان ها و شهرها هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه مانع از تولید البسه نامناسب می شویم و پوشش درست را ترویج می کنیم، گفت: عمده خانم ها حتی کسانی که از لباس نامناسبی برخوردارند مطرح می کنند که لباس مناسبی پیدا نمی شود.

وی با اشاره به راهکاری که برای حل این مساله اندیشیده شده، افزود: به همه طراحان مد و لباس که در جشنواره ها آمدند و مورد تقدیر قرار گرفتند وام دادیم که موجب شده است محصولاتشان به تولید انبوه برسد و بدین وسیله از آنها استفاده کردیم؛ بدین لحاظ بخش عمده ای از مشکلات سالهای قبل از نظر دسترسی به لباس های مناسب حل شده است.

اسماعیلی در مورد اقدامات سلبی این وزارتخانه در راستای گسترش عفاف و حجاب تصریح کرد: در حوزه های مرتبط با وزارتخانه و اماکن فرهنگی هنری آئین نامه های روشنی داریم که مجددا هم ابلاغ شده اند و در این زمینه مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بر اجرای این آئین نامه ها نظارت صورت می گیرد، گفت: به شدت با هرکسی که ناقض این قوانین باشد برخورد خواهد شد، در همین دوره برگزاری برنامه های هنری یک ماهه اخیر حدود ۵،۶ مورد بود که به دلیل رعایت نکردن قوانین جلوی فعالیت آنها گرفته شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    5 4
    درسته اکثریت ملزم و موافق حجاب هستند ولی ان شالله اون اقلیت های کشف حجاب هم محترمانه جلوشون گرفته بشه تا بعضی ها فکر نکنن اینها اکثریت هستن و غربگرایی در جامعه حکمفرما شده.
    • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      کسی از تو نظر خواست پشمک خان
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      اکثریت هههههه جمله ات واقعا خنده دار بود
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    دقیقا داره دروغ میگه..زننده ترین لباسها پشت ویترین مغازه ها داره خودنمایی میکنه.چه کشکی چه پشمی.بنظر سهامدار تولید انبوه این لباسها خود حضرات باشن.وگرنه جمع کردن این بساط حلال زادگی و شجاعت میخاد
  • S.m IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی البته با توجه به شرایط و حساسیت ها و فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور به شرح موارد زیر : حتما میبایست : تصویب قوانین در مجلس به صورت دقیق ، هوشمند ، جامع ، به روز و حتما به صورت غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های قانونی هوشمند مالی و بانکی و اداری و تجاری و صنفی و اجتماعی و تحصیلی و .... ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب ، ابتدا می بایست شناسایی شخص متخلف و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین و تهیه فیلم وعکس دوربین های ثابت یا توسط انواع ضابطین معتمد و آموزش دیده  و ارسال و پردازش در نرم افزارهای هوشمند به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب در سامانه و پایگاه داده های جامع و هوشمند و امن و یکپارچه. ۳- اعلام شدن تخلف محرز انجام شده به صورت سیستمی و محرمانه با پیام رسان رسمی به شخص متخلف و در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی باید فرد متخلف احضار شود ،به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع شخص متخلف به مراکز قانونی میبایست محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی هوشمند و دقیق و سیستمی و یکپارچه اعمال شود. ۵- در موارد تخلف شدید و یا پر تکرار ، معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی جامعه  به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین حتما باید تعیین بعضی از محدودیت های موقت مالی و بانکی و اداری و تجاری و اجتماعی تا تکمیل دوره ها و کلاسها. ۶- تعیین مجازات تخلف بد حجابی به صورت قانونی و هوشمند و جامع و سیستمی و پلکانی  و محدودیت ها و جریمه مالی و بانکی و تجاری و صنفی و اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ ماه تا ۲ سال ، عدم صدور بلیط برای مراکز تفریحی و موسیقی و هواپیمایی و ... ، مسدودی و محدودیت موقت سیمکارت تلفن همراه ، محدودیت موقت در مقدار و تعداد تراکنش های بانکی و تجاری و پولی و تعلیق و تاخیر در  وام بانکی  و عدم تایید شخص متخلف  به عنوان ضامن و محدودیت های تجا
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    منبع نظرسنجی ها که اکثریت قریب به اتفاق مردم خود را ملزم به رعایت حجاب می دانند چیست
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    یک سوال ازحامیان حکومت وطرفداران حجاب اجباری ازچه سنی وتاسنی زنان بایدحجاب شرعی رارعایت کنندمثلا 10تا 40سالگی یا 10تا50سالگی ؟!!گویاسایت تندروی پایدارچی گفته کشف حجاب کتایون ریاحی اشکالی نداردو...چون افرادپیرو... بنابراین مسئله رالطفادقیق حل کنیدبه ائمه جمعه هم تاکیدکنیدقانون هست حرص وجوش نخوریدازماست پاشی بدترهم هست!
  • وحدانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام ، متاسفانه مرکز فروش لوازم خانگی شهر فرش شهرک آزادی شده محلی برای فساد و بی حجابی تا جایی که هیچ کدام از عوامل این مرکز فروش تذکری به زنان بی حجاب در این فروشگاه نمی دهند و همچنین متاسفانه صدا و سیمای انقلابی ما هم هر روز بارها و بارها در حال تبلیغ این فروشگاه می باشد.
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    زنده باد ایران و مشرق دروغین
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    فیلمهای سینما چرا با پوشش بد وبدحجابی و...اکران می گیرند؟؟!!قوانینی وضع کنید تا ازمجوز پخش این فیلمها خودداری شود
  • سید فروزان CH ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    وزارت ارشاد ابتدا از پاکسازی درونی شروع کند ، که این ارکان بیشتر فساد زا بوده تا ارشاد ، دادن مجوز بازیگری به عدهای از افراد معلوم الحال ، پروانه ساخت فیلم و سریال و پخش آن به داستان های سیاه نمایی و تبلیغ اشرافیت و مبتذل
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    حالا اول از فضای عمومی جمع شون کنید بعد ما براشون کلاسهای تبیین و روشنگری هم برگزار می کنیم و حتما هم جواب میده!
  • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    3 0
    وزیر ارشاد خودش باید ارشاد بشه
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    منتظر باش حتما میشه
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      اونی که روسری رو برداشته لباس مناسب گیر نیاورده ؟؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    علت العلل خیلی از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه ما مسولان ... هستند
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    مثل رئیس جمهورت که تورم و گرانی و فقر رو نمیبینه تو هم خودت رو به کوری بزن و بی حجابی رو نبین
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    آقای وزیر ارشاد دقیقا با شخص شما صحبت می کنم شنیده ام ازبین کارمندانتان کسی نطق کرده که زنان محجبه را به موزه ها روزهای زوج بفرستیم وافراد مکشفه را روزهای فرد به اماکن وموزه ها راه دهیم. این طرح خیانتی بزرگ را چگونه تحمل کنیم
  • سروش IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    تو همون قرتی های بازیگرنما که با هزار فیس و افاده میان تو جشنواره ها جمعشون کن سامان دادن ملت پیشکش
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    بهترین وزیر فرهنگ تاریخ انقلاب صراحت و شجاعت در عین انقلابی گری ویژگی اوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس