کد خبر 1477776
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام علاوه بر غیر شرعی بودن و غیر قانونی بودن کشف حجاب، آن را حرام سیاسی نیز خواندند.

حرام خواندن سیاسی کشف حجاب، ریشه و در امتداد همان احکام صریح اسلام در حوزه حجاب و حرمت بی حجابی در اسلام است. اما نکته مهمش این است که حرام سیاسی اعلام کردن یک عمل در یک مرتبه مهمتری قرار می گیرد. مثلا کشف حجاب اگر در محیط خصوصی و خانوادگی قرار بگیرد، گناه شرعی محسوب می‌شود ولی محل دخالت حاکمیت قرار نمی‌گیرد. همین گناه وقتی به عرصه اجتماعی می‌آید و تبعات آن به عموم جامعه بر می‌گردد، به صورت تکلیف آور و به عنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت اسلامی می‌شود. اما گاه کشف حجاب از یک گناه شرعی و ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی نیز فراتر می‌رود و اثر سیاسی از خود باقی می‌گذارد و تبعاتش فراتر از یک ناهنجاری، حتی نظم و آرامش جامعه و به نوعی امنیت مردم و کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین حرام سیاسی خواندن کشف حجاب از این منظر اهمیت خودش را بیشتر از یک حرام شرعی و فردی نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، حجاب از اصول عملی و ذاتی حاکمیت اسلامی است، طبیعی است که خلاف آن عمل کردن در سطح عمومی، می تواند جنبه سیاسی و مخالف خوانی با حاکمیت نیز به خود بگیرد.

کشف حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن علیه جامعه و حاکمیت اسلامی شده است. کافیست که مجددا به اجرای طرح ها و پروژه‌های میلیونی انجام شده برای انجام پروژه های کشف حجاب نظیر چهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی های یواشکی و آخرین آن پروزه ضدامنیتی «زن، زندگی، آزادی» با دقت بیشتری نگاهی روندی بیاندازیم. سرویس های امنیتی دشمن، با همت و تلاش ویژه‌ای تلاش می‌کنند که حجاب را به موضوعی برای دو قطبی سازی سیاسی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی تبدیل کنند. بنابراین شما از این دریچه صرفا با یک مساله اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی رو به رو نیستید، بلکه با یک ناهنجاری سیاسی و مهمتر از آن با یک اقدام سیاسی و تلاش برای بهم ریختن نظم عمومی کشور مواجه هستید.

در مقطع فعلی حساسیت این موضوع از منظر امنیت ملی نیز بیشتر برجسته شده است. در حال حاضر، سرویس های امنیتی غربی، اصلی ترین اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که بیشترین تعهد را به غرب در حوزه ترویج اباحه گری و بی حجابی در ایران بدهند.

امتداد پروژه اخیر ضد امنیتی «زن، زندگی، آزادی» با محوریت کشف حجاب و ترویج اباحه‌گری نهایتا به اغتشاش، بی نظمی عمومی، تحریم بیشتر ایران و فشارهای سیاسی و امنیتی به کشور منجر شد. بنابراین اصرار سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب برای برجسته سازی و ترویج کشف حجاب در جامعه ایران، همچنان در امتداد ایجاد فرصت برای دنیای سیاسی غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران محسوب می‌شود. طبیعی است که حاکمیت برای دفاع و جلوگیری از فشار بیشتر به مردم، وظیفه دارد با چنین طراحی و سناریوهایی مقابله کند و از اولین تاکیدات نیز به صورت طبیعی این مساله خواهد بود که عالی ترین مقام مذهبی کشور در راستای دفاع از جامعه ایرانی، این نوع اقدامات را حرام سیاسی معرفی کند.

اما یک سوال مهم؛ آیا با این مقدمه گفته شده، همه زنانی که کشف حجاب می‌کنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی هستند؟ قطعا خیر! اولا بسیاری از همین زنان ضعیف الحجاب ایرانی تعلقات معنوی و مذهبی دارند و مهمتر اینکه اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب خبردار شوند، حتما با آن همراهی نخواهند کرد. اساسا وقتی پای دشمن وسط بیایید اکثریت مردم ایران از خیلی مذهبی تا کمتر مذهبی در یک جبهه قرار می‌گیرند و این مساله در جامعه ایرانی بارها ثابت شده و اتفاقا مراکز افکار سنجی و پژوهشی غربی بیش از همه این را می دانند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی ازادی، اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد و در واقع با یک اقلیت بسیار ناچیزی رو به رو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی «کشف حجاب» هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 61
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    30 5
    جنون خودنمایی و عناد و نمایش بدن برای یک عده شده است کار همه روزه
  • علی افصحی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 1
    امام خامنه ای «دشمن در موضوع کشف حجاب با برنامه واردشده ما نیز باید با برنامه به مقابله با آن بپردازیم »فتوای امام خامنه‌ای حجت را تمام کرد هم برای مردم ، هم برای مسئولان ذی ربط و هم برای اقلیتی که به هر دلیلی دست به این گناه غیر قابل بخشودنی می زنند.فتوا در فرهنگ شیعه تمام کننده است.به ویژه که فتوای ولی فقیه باشد که حاکم بر همه فتاوی دیگر مراجع بوده و در تهیه طرح و برنامه های اجرایی و مدیریتی مبتنی بر فتوا ، اولویت با فتوای ولی فقیه است. اما بعد از فتوا باز سخن وحیانی امام خامنه ای مطرح می شود که خب طرح و برنامهٔ مسئولان اجرایی برای برحورد با این حرام شرعی و حرام سیاسی چیست و چه زمانی آن طرح ها به اجرا گذاشته می شود؟ در واقع فتوای امام خامنه‌ای بیش از آن که متوجه اقلیت بی حجاب باشد متوجه بسیاری از دست اندرکارانی است که تا پیش از فتوی ،به انفعال و بی عملی دچار شده و سفیهانه دم از برخورد فرهنگی با جریانی می زد که دشمن با برنامه مشخص، که ضد امنیتی و ضد هویت ایران اسلامی است، آن را وارد میدان کارزار با هویت جامعهٔ اسلامی نموده است. این که ابعاد این فتوا تا چه میزان برنامه‌های دشمن را به هم می ریزد مسئلهٔ ای است که گسترهٔ آن پس از اجرایی شدن طرح های برچیدن گناه شنیع بی حجابی ملموس خواهد شد. وزن این فتوا همان وزن تحریم تنباکوی میرزای شیرازی را دارد که کمر انگلیس خبیث را دو نیم کرد.
  • سورن IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    11 13
    اگر کشف حجاب اینقدر حساسه و اینقدر ترس و وحشت دارید ازش پس چرا سایر کشورهای اسلامی حجاب آزاده و اجباری نیستش؟!!!! نکنه فکر میکنید مردم ما ظرفیت کشف حجاب رو ندارن!!!!
  • کاظم IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    6 10
    این همه نکته توی سخنرانی، تو چسبیدی به حرام سیاسی؟ در مورد تورم و فساد ناشی از اون نکته ای نبود؟
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    11 9
    زن بودن در ایران جرم است.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    9 5
    دزدی و اختلاس و‌گران فروشی خودرو و … حرام سیاسی نیست؟؟؟
  • رضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    18 26
    حجاب از اصول عملى و ذاتى حكومت اسلامى است
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    11 21
    یکی از راههای تذکر به برخی افراد بی حجاب تنظیم یک بروشور نیم صفحه ای در مورد حجاب و توطئه دشمن است. شخص بی حجاب اگر متوجه باشد تبدیل به پیاده نظام دشمن شده و از او استفاده سیاسی می شود حتما در پوشش خود تجدید نظر می کند.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      43 18
      وای به حال سیستم سیاسی که با روسری و مانتو سرپاست
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    5 5
    آخه چرا چرند میگی: نباید یادمان برود که بخش مهمی از شکست دشمن در پروژه اخیر ضد امنیتی زن زندگی آزادی اصطلاحا توسط همین افراد و زنان ضعیف الحجاب در ایران شکست خورد.... شر و ور
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    3 2
    آخه پيزورى ! تو چكاره هسنى كه كانال تلگرامى دارى ؟! خيلى سواد درست و درمونى دارى يا از هوش سرشارى برخوردارى ؟!
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    2 1
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      اره البانی معمولا همینطوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس