1

فردوسی‌پور به شکل تند و رادیکال مواضع غیرفوتبالی و کاملا سیاسی می‌گیرد، آیا این مدل حرکت‌های انتحاری در راستای پروژه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز شنبه ۲۶ فروردین در حالی چاپ و منتشر شد که حضور درخشان مردم در راهپیمایی روز قدس، برگزاری مراسم پر فیضا شبهای احیا، فوت ناگهانی عماد افروغ و افشای اسناد جاسوسی آمریکا در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

دیروز آزادگان جهان به خیابان ها ریختند و همت خود برای آزادی قدس و نابودی اسرائیل را به نمایش گذاشتند. شمارش معکوس برای اضمحلال رژیم صهیونیستی آغاز شده است. حضور میلیونی و پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه اعتماد نوشته است:

از ۱۶مردادماه سال ۱۳۵۸ که امام (ره) در پیامی ضمن اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از همه مسلمان ایران و جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای حمایت از آرمان آزادی مردم فلسطین به هم بپیوندند تا به امروز بیش از ۴۴ سال گذشته است. اما همچنان اقشار مختلف مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس، آرمان مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را فریاد می‌زنند. فریادی نه از سر استیصال و ضعف، بلکه از سر اقتدار و سرافرازی تا چشم‌اندازی از آزادی و نشاط را برای قدس شریف تصویرسازی کنند.

اعتماد در تشریح حضور مردم نوشته است:

دیروز هم مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس (۲۵ فروردین ۱۴۰۲) همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین با شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» در بیش از یک‌هزار شهر و روستاهای کشور برگزار شد. از نخستین ساعات ابتدایی دیروز جمعه مصادف با ۲۵ فروردین مردم روزه‌دار تهران با حضور در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در محکومیت اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی به راهپیمایی آمدند.

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

روزنامه هم‌میهن نیز درباره راهپیمایی پرشکوه روز قدس می‌نویسد:

با گذشت بیش از ۴۴ سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با ابتکار تاریخ‌ساز و تعیین‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

روزنامه آرمان امروز در تشریح روز قدس نوشته است:

امسال نیز مردم مومن و انقلابی کشورمان بار دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همصدا با مردم عدالت خواه دیگر کشورها در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند تا به عنوان یک تکلیف دینی انزجار خود از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را فریاد زده و اعلام کنند که تنها راه آزادی قدس شریف وحدت و اتحاد بیشتر و عملی بین جامعه اسلامی است.

امسال برای راهپیمایی روز جهانی قدس شعار «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» تعیین شده است تا به مستکبران ثابت کند زمان زیادی تا آزادی قدس شریف و برچیده شدن بساط ظلم و بی عدالتی به واسطه وحدت و انسجام جهان اسلام باقی نمانده است.

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

روزنامه شرق نیز درباره حاشیه‌های این مراسم مردمی می‌نویسد:

بیش از چهار هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند. از این تعداد، بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل رسانه‌های خارجی مراسم را در سراسر کشور پوشش خبری دادند. در این مراسم پرچم حزب‌الله لبنان و نیروی مقاومت و عکس شهدای فلسطینی در دست شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در تهران مشهود بود. پرچم فلسطین نیز در مسیر راهپیمایی روز قدس توسط نیروهای بسیج و مردمی برافراشته شده بود. عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در تهران نیز پرچم فلسطین را در مسیری از راهپیمایی همراه می‌بردند. برخی دست‌نوشته‌هایی با مضامین «تل‌آویو تل‌آویو ما داریم میاییم»، «در آنجایی که فکرش را هم نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم» و... در دست داشتند و برخی نیز صورتک‌های کاریکاتوری از شخصیت‌های ضد مقاومت را نمایش می‌دادند. اجرای تعزیه جنگ خندق در خیابان انقلاب تهران ازجمله فعالیت‌های غرفه‌های تعبیه‌شده در حاشیه راهپیمایی روز قدس بود.

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

روزنامه فرهیختگان نیز با اشاره به حضور میلیونی مردم در روز قدس نوشته است:

ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس تئوری قدرت بنیه درونی کشور را تقویت کرد، نزدیک به ۶ ماه از روزهای اوج التهابات خیابانی در ایران می‌گذرد و حالا دیگر با چشم غیرمسلح هم می‌شود شکست تمام‌عیار پروژه براندازی در پاییز ۱۴۰۱ را تایید کرد؛ شکستی که نشانه‌هایش را می‌شد در همان روزهای پایانی پاییز هم دید. نشانه‌های واضحی مثل بی‌توجهی مردم به فراخوان‌های سه‌روزه اپوزیسیون برای تجمع در سطح شهرها، تن ندادن اصناف به فراخوان اعتصابات سراسری که جریانات ضدایرانی منتشر کرده بودند، حضور پررنگ در تجمع‌های ملی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف در عموم شهرها و... که همگی از «نه» بزرگ ایرانیان داخل کشور به جریان ویرانی‌طلب مورد حمایت دولت‌های غربی حکایت داشت.

در ادامه این گزارش قابل توجه آمده است:

شکست پروژه براندازی در پاییز ۱۴۰۱ به قدری برای اپوزیسیون سنگین بوده که پس‌لرزه‌هایش هنوز دارد از آنها قربانی می‌گیرد. بعد از آنکه رفته‌رفته اختلافات موجود بین لیدرهای خودخوانده جریانات ضدایرانی علنی و رسانه‌ای شد، این خبرنگاران و مزدبگیران رسانه‌ای بودند که سعی کردند با تمام ظرفیت رسانه‌ای‌شان، این یقه‌گیری‌های اعضای مطرح‌تر اپوزیسیون از یکدیگر را به‌نوعی عادی‌سازی کنند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و به‌قول خودشان، این اکانت‌های حامی جمهوری اسلامی هستند که می‌خواهند میان آنان اختلاف بیندازد تا پروژه انقلاب‌شان(!) را باتاخیر مواجه کنند.

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

تغییرات کابینه به نفع تحول

طی کمتر از دو سال گذشته تاکنون هفت عضو هیئت دولت با کابینه سیزدهم خداحافظی کرده و پیش‌بینی می‌شود، دومینوی تغییر اعضای کابینه به نفع تحول همچنان دامنه بیشتری پیدا کند. این تحول را البته باید به فال نیک گرفت و استقبال کرد.

روزنامه جوان در تحلیل تحولات دولت نوشته است:

تغییرات باید ضابطه‌مند و بر اساس شایستگی‌ها رقم بخورد. در غیر این صورت ممکن است نتیجه عکس بدهد و بلکه برای دولت هزینه مضاعف ایجاد نماید. دکتر رئیسی در روزهای آغازین پیروزی در انتخابات از راه اندازی «سامانه معرفی مدیران» برای گزینش نهایی اعضای کابینه خبر داد و در آن از همه مردم و نخبگان خواسته بود که گزینه‌های پیشنهادی خود را برای عضویت در دولت سیزدهم پیشنهاد بدهند، اکنون باید پرسید چند درصد از اعضای کابینه سیزدهم خروجی این سامانه بودند و هستند.

جوان در ادامه دو نکته مهم را به دولت یادآوری کرده و می‌نویسد:

آیا لابی‌های قدرت هم درفرایند انتخاب اعضای دولت نقش داشتند؟ نکته دیگری که رئیس‌جمهور محترم نباید از نظر دور بدارد، دامنه تغییرات در کابینه است، او و همکارانش باید مراقب باشند که تغییرات کابینه اگر از حد متعارف فراتر برود، باید از مجلس رأی اعتماد دوباره بگیرد. بیم آن می‌رود که در گزینش اولیه کابینه دقت و مراقبت کافی صورت نگرفته است و یا خدایی ناکرده، اعمال نفوذی در چینش پست‌های کلان دولت صورت گرفته باشد که اکنون ناکارآمدی آن‌ها برای رئیس دولت محرز شده است.

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

انتحار در کدام پروژه؟

مصاحبه عادل فردوسی‌پور با علیرضا جهانبخش، حاوی نکاتی است که روزنامه‌های مختلف به آن توجه کرده‌اند.

روزنامه وطن امروز نوشته است:

مصاحبه با جهانبخش با سؤالات سیاسی آن هم در حالی که کشور از شرایط ماه‌های گذشته فاصله گرفته، نکته قابل تأملی است. به این موضوع و نحوه پرسش سؤالات باید با دقت بیشتری فکر کرد. فردوسی‌پور از جمله کسانی بود که در جریان اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ موضع چندانی نگرفت اما اینکه حالا پس از چند ماه و فروکش کردن آن اتفاقات، اینگونه به شکل تند و رادیکال مواضع غیرفوتبالی و کاملا سیاسی می‌گیرد بسیار قابل تأمل است. آیا این مدل حرکت‌های انتحاری در راستای پروژه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان است؟

انتحار عادل فردوسی‌پور به سود یک پروژه مرموز در اغتشاشات!/ ترکیب جمعیتی شب‌های قدر و روز قدس چه معنایی دارد؟

این روزنامه در ادامه شرح داده است:

او در بخشی از صحبت‌های ابتدایی‌اش گفت: «افرادی که در درگیری‌ها کشته شدند، عاشق زندگی بودند». البته کسانی که توسط همان افراد کشته شدند هم عاشق زندگی بودند اما اگر بخواهیم با زبان فوتبال صحبت کنیم، باید بگوییم ذات فوتبال، شادی، نشاط و لذت بردن است. آنهایی که عاشق فوتبال هستند، عاشق زندگی هم هستند اما صحبت‌هایی نظیر آنچه فردوسی‌پور انجام داد، دقیقاً مرگ ورزش است؛ درست همان چیزی که امثال تروریست‌های اینترنشنال و علینژاد دنبال آن بوده و هستند. دخالت سیاست در ورزش به شکلی که مدنظر مجری سابق برنامه نود است، پایانی است بر لذت بردن از فوتبال. پایان مسیر مدنظر عادل، حتماً مرگ است نه زندگی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    21 14
    نوشته اند فردوسی‌ پور انتحار کرده!! مگر مرده هم خودش می کند.
    • تهرانی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      13 3
      فریب خوردگان پروژه بهائیت انگلیسی_صهیونی
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      14 4
      دست و پا زدن های فردوسی پور برای آن که هنوز در اذهان باقی بماند! غافل از آن که مورد تنفر بخش بزرگی از مردم شده است!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      7 5
      20 سال هفته ای 10 ساعت انتن زنده بهترین شبکه دستش بود چه جوانهای زیادی نظیر میثاقی پشت او ماندند و پیر شدند اما نوبت به انها نرسید فردوسی پور دست از دیکتاتوری بردار اگر 70 سال هم عمر کنی بیش از دو سوم عمر کاری رو انتن بودی بگذار دیگران هم سهمی داشته باشند
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    7 20
    نزدیک دو سال عمر دولت یعنی از باقیمانده عمر هم چیزی نمانده!
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    30 5
    فردوسی پور از مردمی گفت که در صحنه میدانی و واقعی وجود ندارند! مگر عده ای آدمکش اراذل و اشرارِ مامورِ دشمن. دشمن از مردم شکست خورد: هم در کشاندن به خیابان، هم در اعتصاب، هم در جشنواره فجر، هم در ۲۲ بهمن، هم در عید نوروز، هم در شادی نکردن و فاز غم داشتن و ... .
    • ربذه IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      22 1
      خسرالدنیا و الاخره
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    32 3
    فردوسی پور از مردم جا ماند و از انگلیس مکار و خبیث و متحدینش فریب خورد.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      2 9
      آقا محض رضای خدا، اینم هل ندین اونور آب، این فردوسی‌پور هر چقدرم مورد انتقاد باشه، همین که با وجود پیشنهادهای سنگین اونور آب، موندن رو به رفتن ترجیح داده، قابل احترامه
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      5 1
      جناب 09:36 ــ این جناب فردوسی پور اگر رفته بود که خسارتش کمتر بود! مثل مزدک میرزایی که رفت و تبدیل به مهره ای سوخته شد!!!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    5 1
    هیچکس رپر، معلوم شد یکی از نزدیکانش به منافقین و رجوی وصل هست. حالا فردوسی پور هم ممکنه فردا روزی معلوم شه یک یا چندتا از نزدیکانش به برخی جاها مثل همون مجاهدین وصل باشند...
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    5 1
    درباره هیچکس رپر، اونوری ها میگن یکی از نزدیکانش به منافقین و رجوی وصل هست. حالا فردوسی پور هم ممکنه فردا روزی معلوم شه یک یا چندتا از نزدیکانش به برخی جاها مثل همون مجاهدین وصل باشند...
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    فردوسی پور، فریب خوردنش از دشمنان ایران و حامیان صدام رو فریاد زد، اون هم در جلوی دوربین هایی که فیلمش همیشه می مونه. فریب حامیان صدام رو خورد...
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    8 1
    مصاحبه ای که فردوسی پور در آن خودزنی کرد
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    8 1
    فردوسی پور اگه سنش بیشتر بود شاید زمان حمله عراق به ایران، برای لشگر بعث عراق اشک می ریخت: با چه سختی ای اومدن بمب شیمیایی زدن و ... . الان هم نزدیک ۱۰۰ تا شهید امینت دادیم اما چیزی از شهدای ایران نگفت! نگران کی بود؟! نگران غش مهسا امینی یا اعدام قاتلانِ مردم!!!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 1
    مصاحبه فردوسی پور به نفع علی فروغی بود. چه بسا بعد از مصاحبه خیلی ها بهش حق دادند
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    6 1
    کاش فردوسی پور علت غم و گریه ش هم میگفت و یکی از کشته ها رو نام می‌برد که حکومت زده باشه، فقط یکی. اما در همین تهران: آرمان علی وردی و ... درکل حدود ۷ شهید دادیم به دست ماموران دشمنان ایران. در کل ایران بالای ۵۰ شهید! گریه فردوسی پور بالا سر قبر خالی! سال ۱۴۰۱ در تاریخ می مونه. بیشترین شهید دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ و ۱۴۰۰ بود. انتظار این بود که ملی پوش ها بازوبند مشکی برای شهدای عزیزمون به بازو ببندند... اول بازی ها ۱ دقیقه سکوت کنند...
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    4 1
    ظاهرا اینکه ایران در جام جهانی بازی نکنه و انگلیس آدمکش و آمریکای آدمکش بازی کنند مطلوب بود برای فردوسی پور! داعش ساز آری، داعش کُش هرگز!!! ان شاءالله بتونه جبران کنه دشمنی با ایران عزیز و قهرمان رو
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    2 1
    فریبی که فردوسی پور خورد رو ما هم می تونستیم بخوریم چه بسا بارها خوردیم اما دوربین نبوده ضبط کنه. خدا به دادمون برسه ما فریب نخوریم. سرزنشش نمی‌کنم... ان شاء الله اون هم نجات پیدا کنه
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 1
    «اون اتحاد تیمی ای که در بازی با انگلیس وجود داشت میتونستیم در بازی با اروگوئه هم نشون بدیم» یعنی اروگوئه رو هم به جای برد ۱-۰ اون رو ۶-۲ می باختید؟!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 1
    افرادی که باید جای جهانبخش بنشینند که چرا فریب دشمن رو نخوردند چرا اعتصاب نکردند چرا تظاهرات نکردند چرا سیاه نپوشیدند چرا ۲۲ بهمن رفتند چرا شاد بودند و ... تقریبا به تعداد جمعیت ایران هست. فردوسی پور با اون هایی که همفکر خودش هستند مصاحبه کنه راحت تره و خیلی خیلی زود تموم میشه :))) درضمن به فردوسی پور بگین به این اقلیت محض محض، «مردم» نمیگن! به اکثریت نزدیک به مطلق، «مردم» میگن.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    10 37
    عادل عشقه عشق
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      4 2
      عشق دلقک‌ها و وطن فروشانی چون کریمی و دایی و پلشتهای رسانه ای عنترنشنال و بی بی سی
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 2
      عاشق منافق و معشوقه ی (عادل فردوسی پور)منافق چه بهم میاین
    • حمیدرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      0 4
      هیچوقت کیش شخصیت نداشته باش فردوسی پور اون آدمی که شما تصورمیکنید نیست!
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      2 2
      پشه از نجاست خوشش میاد،تیرانا هوای ناسازگاری داره
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      2 1
      عشق دنیا رو داره یک دنیاپرست و منفعت پرست واقعیه خخخ
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      2 2
      مبارکت باشه!! فقط مواظب باش چون این عشق به همه کسانی که مشهورش کردن پشت پا زد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    3 2
    این تحلیل های آبکی ا رو بذار دم کوزه. الان موضوع اصلی اینه که شمخانی دستور داده باید عید فطر با عربستان یکی بشه. درسته؟!!!! اگر بشود چه شود.
    • ایرانی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 2
      خخخخخخخخ..... اتفاقاً این جوک شما به شدت آبکی و خنده داره:-))))) انگار اعلام روز عید فطر بازیچه و دست آقای شمخانیه!:-))))))
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    2 0
    یارانه ها رو نمیخواید زیاد کنید ؟ من یک نفر هستم و ماهی 265 هزار تومان برام واریز میشه . با این پول فقط میشه یک ساندویچ کالباس خرید و با اسنپ رفت سینما و برگشت منزل . تمام
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 1
      بسه دیگه غیر از این میخوای
  • Dgk IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 1
    عادل فردوسی پور ...کاری به گفته هاش ندارم ولی چرا فیلترشکن ها قطع شدن...چرا اینستاگرام قطع شد... نتیجه میگیریم انتقاد ها از دولت بجاست و منطقی..خودی ها هم دارن به مردم میزنن..کار به تحریم و آمریکا نداره
    • فاطمه IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 2
      بخاطر تحریم و آمریکاست که پلتفرم های آمریکا فیلتره. این دیگه یه دپیلم میخواد درک کردنش
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    جمله _ چه معنایی داره؟_ منو یاد امید دانا میندازه هنوزم باهاتون کار میکنه
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    2 2
    این که فردوسی پور نیاد و چنین مواضعی می گیرد ناشی از عملکرد خودتان است ، وقتی دنیای یک نفر را با بی رحمی ازش می گیرید توقع چه واکنشی از او دارید ؟ همین که در کشور مانده و مثل مزدک به دشمن نپیوسته جای تقدیر دارد.
  • علی افصحی IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 1
    باید به امثال فردوسی‌پور متوهم و خود برتربین و ساده لوح گفت بله آن هایی که در جریان ویرانگری « زن زندگی هرزه گی» به هلاکت رسیده و نیز مدافعان امنیتی که به دست هلاک شدگان به زجر شهید شدند هر دو عاشق زندگی بودند اما عشق به زندگی کافی نیست باید دید کدام زندگی ؟ شهدا عشق به زندگی ذیل ولایت فقیه و پرچم منقش به نام الله و الله اکبر و ایران اسلامی یکپارچه داشتند و همه مردان و زنان صالح و اهل ایمان و نماز و عفاف و حجاب بودند و مدافع نوامیس مردم. در نقطه مقابل اشرار و اراذلی بودند که به اسلام و ایمان اهانت کرده ، حجاب از سر زنان برداشته ، فاسد و فاسق بودند ، خود فروخته و پیمانکار شیطان بزرگ در تخریب و ویران ایران اسلامی ، قاتل بسیجی و مدافعان امنیت، فحاش ، الکلی ،معتاد ، قمه و قداره کش و تروریست و جدایی طلب و فاسد. این دو طیف یکی مظهر الله بودد برای زندگی مطهر و دیگری مظهر شیطان بودد و خواهان زندگی توأم با هرزه گی ! اگر در نظر فردوسی پور عشق به زندگی هرزه گی ارزشمند است این انتخاب اوست اما بداند این انتخاب تبعاتی دارد که به مثل همقطارانش چون مزدک میرزایی ، علی کریمی و...به زودی پاسوز آن تبعات خواهد شد.
  • حسین IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 4
    تا مطمئن نشید ول کن نیستید. زنده باد فردوسی پور
  • NL ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    2 1
    فردوسی پور تا موقعی خودی حساب میاد که دفاع کنه😂در غیر اینصورت یکشبه تبدیل به مزدور صهیونسیم میشه😜
    • NL ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
      1 1
      آدم نمیدونه از سانسورچی مشرق بخنده یا گریه کنه!آقای منتظری هم یه زمانی امید امام بود و کاملاًخودی نظام ولی همچین که به اعدام زندانیان سیاسی چند تا انتقاد کرد تبدیل شد به منفورترین آدم روی کره زمین!بازهم میخوای سانسور کنی؟!
  • حمید ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    2 1
    دربین طیف دروغگو واصلاح طلب یک نفر که گفتار و عملش یکی باشه پیدا نمیشه.این مردک یک روز داد میزند که نباید سیاسیون در ورزش دخالت کنند ولی خودش با دعوت ار سیدحسن خمینی و ظریف در برنامه نود .الان هم شده لیدر اغتشاش گران و غق سیاست فتنه گری شده.حیف اون نانی که از این ممکت خوردی
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    1 1
    زنده باد عادل فردوسی پور خوشم میاد خوار چشمتون شد
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    عادل منافق نژاد ،در جریان اغتشاشات پاییز گذشته در دانشگاه شریف نقش بسزایی داشته ،او از عاملان تحریک دانشجویان بوده ،عکسها و سخنرانی او موجود است
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    سوره يونس آیه 88 : وَقَالَ مُوسَىٰ رَبَّنَا إِنَّكَ آتَيْتَ فِرْعَوْنَ وَمَلَأَهُ زِينَةً وَأَمْوَالًا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا رَبَّنَا لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِكَ ۖ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَىٰ أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُوا حَتَّىٰ يَرَوُا الْعَذَابَ الْأَلِيمَ ترجمه : موسی گفت: «پروردگارا! تو فرعون و اطرافیانش را زینت و اموالی (سرشار) در زندگی دنیا داده‌ای، پروردگارا! در نتیجه (بندگانت را) از راه تو گمراه می‌سازند! پروردگارا! اموالشان را نابود کن! و (بجرم گناهانشان،) دلهایشان را سخت و سنگین ساز، به گونه‌ای که ایمان نیاورند تا عذاب دردناک را ببینند!» سوره فصلت آیه 29 : وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنَا أَرِنَا اللَّذَيْنِ أَضَلَّانَا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ نَجْعَلْهُمَا تَحْتَ أَقْدَامِنَا لِيَكُونَا مِنَ الْأَسْفَلِينَ کافران گفتند: «پروردگارا! آنهایی که از جنّ و انس ما را گمراه کردند به ما نشان ده تا زیر پای خود نهیم (و لگدمالشان کنیم) تا از پست ترین مردم باشند!»
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    زنده باد عادل فردوسی پور
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    چی گفته؟؟؟؟؟؟ توهم زمستان سخت اروپا را مسخره کرده؟ گل پامچال گل پامچال بیرون بیا بیرون بیا فـــــصل بهــــاره عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس