شمخانی: تنش و درگیری در منطقه قفقاز به نفع هیچ کشوری نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تنش و درگیری در منطقه قفقاز به نفع هیچ کشوری نیست.

به گزارش مشرق از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که پیش از ظهر امروز وارد تهران شد با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای با او گفتگو کرد.

در این دیدار دریابان شمخانی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و پیوندهای فرهنگی میان دو ملت ایران و ارمنستان گفت: پایداری و ثبات در مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور از ویژگی های مهم مناسبات دوستانه تهران و ایروان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، توسعه همکاری و تعامل با همسایگان را از اصول تغییر ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ ایران و از اولویت های مهم دولت سیزدهم بر شمرد.

وی تصریح کرد: حسن همجواری و تلاش مشترک برای حل و فصل چالش های منطقه ای از روش های مسالمت آمیز، توصیه ی مؤکد جمهوری اسلامی به همه طرف هاست.

شمخانی با توجه به‌ افق مثبت تعاملات اقتصادی میان تهران و ایروان، افزایش مبادلات تجاری مشترک به میزان ۳ میلیارد دلار را هدفی قابل دستیابی عنوان کرد و گفت: قرار داشتن ایران و ارمنستان در دالان ارتباطی شمال - جنوب، چشم انداز روشنی را برای تعمیق مناسبات تجاری میان دو کشور رقم زده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه تنش و درگیری در منطقه قفقاز به نفع هیچ کشوری نیست، تصریح کرد: هرگونه تغییر در جغرافیای منطقه قفقاز جنوبی اقدامی تنش زا و در جهت خواست دشمنان امنیت و ثبات منطقه است.

شمخانی گفت: باید گفتگو و تعامل مستمر جایگزین هرگونه رویکرد سخت برای پایان دادن به چالش های منطقه ای شود.

شمخانی با اشاره به اینکه منطقه ی قفقاز شرایط حساسی را طی می کند؛ اظهار امیدواری کرد جمهوری آذربایجان و ارمنستان با خویشتن داری و تدبیر بتوانند تنش ها را مدیریت و حل و فصل نمایند.

در این دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز با اشاره به روابط دیرینه تهران - ایروان توسعه و تعمیق همکاری‌ های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران را خواست دولت و ملت ارمنستان و از اولویت های کشورش در حوزه سیاست خارجی برشمرد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در توسعه روابط میان کشورهای قفقاز جنوبی و تأمین امنیت منطقه دارد.

وی با تمجید از نقش بسیار موثر جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح و ثبات در منطقه و تبریک توافق اخیر میان تهران و ریاض گفت: تنها راه پایان دادن به بحران های منطقه ای و جلوگیری از تنش ودرگیری گفتگو و تعامل میان کشورهاست.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان پروژه‌های انتقال برق بین دو کشور و سوآپ گاز ارمنستان و ترکمنستان را از موضوعات مهم در روابط دو کشور ذکر کرد و بر تسریع در اجرای پروژه‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    42 7
    شمخانی جان مسئله اینه که علی اف اسراعیل پرست این چیزا حالیش نمیشه. فقط زبان زور می‌فهمد. هر چه ما ایرانی ها کوتاه بیاییم پرروتر میشه.پناه به خدا
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 17
      ارمنستان اولین کشوری بود بیت المقدس رو به عنوان پایتخت جدید رژیم کوردک کش برسمیت شناخت منتها شماها خودتونو زدید به اون راه
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 7
      ارمنستان ایران رو وارد جنگ با آذربایجان کرده زنگزور رو داد به آذربایجان و منافع ایران رو نادیده گرفت تا قره باغ رو حفظ کنه بیت المقدس رو به عنوان پایتخت اسراییل پذیرفته ارمنستان شما نادانها گریبان آذربایجان رو گرفتید و دارید در این جنگ قومیتی بپا میکنید
  • هادی IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    17 3
    چه عجب جناب شمخانی زبون درآورد راستی جریان همراهی آقازاده با آستین کوتاه تو ملاقات های سیاسی چیه؟ کی سیرمونی میگیرید؟
  • DE ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 35
    یاشاسین آذربایجان
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    3 0
    مشکل منطقه سیاسیون بی خردی هستند که نمی گذارند ملت ها باهم دوست باشند
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 13
    کاش بهشون میگفت که چرا اولین کشور دنیا شدند که بیت المقدس رو به عنوان پایتخت جدید اسرائیل اشغالگر برسمیت شناختند؟
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 26
    شما با دشمن آذربایجان مراودات اقتصادی بکنید ولی آذربایجان با دشمن شما دوستی نکنه شماها واقعا موجودات با مزه ای هستید خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس