کد خبر 1479870
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
رایزنی ارمنستان و روسیه برای همکاری با ایران

مقام‌های ارشد وزارت خارجه روسیه و ارمنستان طی جلسه‌ای در ایروان در خصوص طیفی از موضوعات از جمله همکاری با ایران رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های محلی ارمنستان گزارش کردند که وزرای خارجه ارمنستان و روسیه روز گذشته (۱۱ آوریل، ۲۲ فروردین ماه) اریزنی‌های سیاسی را در ایروان در خصوص مشارکت در منطقه آسیا-اقیانوسیه، همکاری با ایران و همچنین همکاری در بسترهای چندجانبه در منطقه آسیا-اقیانوسیه انجام دادند.

بنا بر گزارش «آرمن پرس»، «مناتسکان صفریان» و «وهان کوستانیان» معاونان وزیر خارجه ارمنستان به نمایندگی از ایروان و «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه نیز به نمایندگی از مسکو در این نشست حضور پیدا کردند.

وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که در نشست فوق، طیف وسیعی از مسائل مربوط به فعالیت در مناطق مذکور و همکاری در سازمان‌های منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، طرفین بر اهمیت بحث در مورد مواضع دو کشور در خصوص موضوعات کلیدی در روابط بین‌الملل تأکید کردند و برای ادامه تبادل نظر مفید در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه اعلام آمادگی کردند.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان پس از پایان مذاکرات با رودنکو دیدار و گفت‌وگو و بر اهمیت تداوم رایزنی‌های سیاسی تأکید کرد. در این دیدار در ارتباط با طیفی از موضوعات دو جانبه و چالش‌های امنیتی منطقه‌ای در قفقاز جنوبی بحث و گفت‌وگوهایی انجام شد و بر واکنش مناسب و گام‌های عملی متحدان و شرکای منطقه تأکید شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • DK ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    اذربایجان را عشق هست
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    3 6
    ارتش ایران وارد ارمسنتان و گرجستان میشه؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    3 28
    افرین
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    52 6
    ایران و روسیه باید هرچه سریعتر تا سوریه ای دیگر توسط علیف در منطقه قفقاز ایجاد نشده با ارمنستان همکاری کنند.
  • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    61 6
    فقط با اتحاد ایران و ارمنستان و روسیه امنیت به قفقاز میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس