پس از گاف پنتاگون؛ اوکراین برنامه‌های نظامی خود را تغییر داد

به‌دنبال فاش شدن اسناد محرمانه پنتاگون درباره جنگ اوکراین، فرماندهی نظامی این کشور برخی از برنامه‌های خود را تغییر داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منبعی نزدیک به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که پس از درز اطلاعات محرمانه پنتاگون درباره جنگ اوکراین، فرماندهی نظامی کی‌یف برخی از برنامه‌های خود را اصلاح کرده یا تغییر داده است.

هرچند سی‌ان‌ان به طور دقیق مشخص نکرده که کدام برنامه‌ها دستخوش تغییر شده‌اند اما به این نکته اشاره کرده که زلنسکی در ماه فوریه پیشنهاد حمله به نقاط استقرار نیروهای روسیه در داخل خاک این کشور در منطقه روستوف را مطرح کرده بود. بر اساس اطلاعاتی درز پیدا کرده از پنتاگون، از آنجا که اوکراین فاقد موشک‌های دوربرد است، برنامه زلنسکی حمله به این مواضع با پهپاد بوده است.

این منبع همچنین گفته که مقامات اوکراین از اینکه آمریکایی‌ها جاسوسی آنها را می‌کنند، غافلگیر نشده‌اند بلکه این درز اطلاعات بوده که بیش از هر جیز آنها را نگران کرده است.

اسنادی که به تازگی از پنتاگون به بیرون درز پیدا کرده و آمریکا مدعی شده که کار روسیه بوده، حاوی اطلاعات نظامی مرتبط با اوکراین، چین و خاورمیانه است و برخی از این اسناد نقاط ضعف سامانه پدافند هوایی اوکراین و همچنین کمبود مهمات زرادهانه تسلیحاتی این کشور را آشکار کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    4 1
    آمریکا وقتی ببیند شکست می خورد یواشکی به طرف برنده کمک می کند تا از این رسوایی نجات یابد. خیانت و خنجر از پشت به دوستان از صفات ویژه آمریکایی هاست.
  • ح IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    2 2
    شکست اکراینی که سربازانش به قرآن هتک حرمت کرده اند قطعی است!!
  • عمو IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    یعنی هنوز خاک نریخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس