زنکا

همسر این مجری، این شکایت را به نمایندگی از ۷۵ نفر از کسانی که بستگانشان جان باخته‌اند یا دچار آسیب‌های جدی ناشی از تزریق واکسن شده اند، ثبت کرده است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، همسر مجری بی بی سی که بر اثر عوارض واکسن کرونا جان خود را از دست داد، علیه غول دارویی انگلستان AstraZeneca، شکایت قضایی مطرح کرد. او این شکایت را به نمایندگی از ۷۵ نفر از کسانی که "بستگانشان جان باخته‌اند یا دچار آسیب‌های جدی ناشی از تزریق واکسن شده اند" ثبت کرده است.

شکایت خانواده‌ی مجری BBC که قربانی تزریق «آسترازنکا» شد+عکس

«لیزا شاو»، ۴۴ ساله، مادر یک فرزند، در ماه مه ۲۰۲۱، حدود یک هفته پس از دریافت اولین تزریق واکسن کووید، بر اثر "ترومبوسیتوپنی ترومبوتیک ناشی از واکسن" درگذشت. او برای رادیو بی بی سی نیوکاسل کار می کرد.

شکایت خانواده‌ی مجری BBC که قربانی تزریق «آسترازنکا» شد+عکس

طبق گزارش‌ها، وکلای «گرت ایو»، همسر این گوینده‌ی بی بی سی، سال گذشته نامه‌های «پروتکل پیش از اقدام قضایی» را به نمایندگی از نزدیک به ۷۵ نفر که ادعا می‌کردند بستگانشان در اثر واکسن جان باخته‌اند یا آسیب دیده‌اند، به AstraZeneca ارسال کردند.

در واقع، گرت ایو، طبق گزارش ها دو سال تلاش کرد تا دولت، نمایندگان پارلمان و سه نخست وزیر را وادار کند تا به آنچه برای لیزا رخ داده است، رسیدگی کنند و اکنون احساس می کند که او «جایگزینی» جز پیگیری قانونی ندارد.

شکایت خانواده‌ی مجری BBC که قربانی تزریق «آسترازنکا» شد+عکس

آقای ایو که خودش واکسینه شده است، می‌گوید که این دعوا فعلا مربوط به «طرفداری از واکسن یا ضد واکسن بودن» نیست، بلکه درباره کسانی است که عزیزانشان را از دست داده‌اند و "احساس می‌کنند که این یک راز کثیف است. "

او به بی‌بی‌سی گفت:

"موضوع، کووید نیست، موضوع این نیست که واکسیناسیون کووید چه تعداد زندگی را نجات داده است، بلکه مساله‌ی ما این است که واکسیناسیون با لیزا و سایر خانواده‌ها چه کرده است. "

شکایت خانواده‌ی مجری BBC که قربانی تزریق «آسترازنکا» شد+عکس

آقای ایو گفت که او پس از دو سال تلاش ناموفق برای تماس با مقامات، با این ادعا که هیچ‌کس «اصلاً با ما تماس نگرفته یا با ما ارتباط برقرار نکرده است» به دنبال اقدام قانونی است.

"این چیزها برای افراد زیادی اتفاق افتاده است و ما احساس می کنیم که این یک راز کثیف است، {احساس می کنیم} که ما در مورد چیزی صحبت می کنیم که نباید در مورد آن صحبت کنیم. "

پدر یکی از قربانیان گفت که این شکایت با هدف جلب توجه به "آنچه که این واکسیناسیون با لیزا و سایر خانواده ها انجام داده " طرح شده است.

وی افزود که ثابت شده مرگ همسرش "ناشی از تزریق واکسن AstraZeneca" بوده است.

آقای ایو نیز گفت که به دنبال "نوعی تصدیق یا به رسمیت شناختن این است که این مرگ‌ها اتفاق افتاده است"، چرا که تاکنون سیاست دولت و رسانه‌های جریان اصلی این بوده که این مرگ‌ها یا ارتباط آن‌ها با تزریق واکسن را نادیده بگیرند و اجازه پوشش رسانه‌ای به آن ندهند.

شکایت خانواده‌ی مجری BBC که قربانی تزریق «آسترازنکا» شد+عکس

وی همچنین اظهار داشت که این شکایت در اصل برای دریافت غرامت مالی نیست، زیرا هیچ مبلغی قرار نیست مادرم پسرم را برگرداند.

شاکیان بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده ۱۹۸۷ علیه آسترازنکا اقدام قانونی کرده اند.

قابل درک است که آنها در حال پیگیری خسارت هستند بر این اساس که واکسن کووید یک "محصول معیوب بود زیرا آنطور که مصرف کنندگان به حق و به طور معمول انتظار داشتند"، ایمن نبود.

مدعیان همچنین خواستار گرفتن خسارت، تحت طرح پرداخت خسارت واکسن دولت شده اند.

دولت می‌گوید که اگر فردی در نتیجه‌ی واکسیناسیون علیه بیماری‌های خاص، دچار «ناتوانی شدید» شود، می‌تواند یک بار خسارت ۱۲۰۰۰۰ پوندی معاف از مالیات دریافت کند.

پرداخت خسارت واکسن یک طرح غرامت نیست. دولت می گوید که متقاضیان هنوز می توانند برای مطالبه غرامت از شرکت‌ها اقدام قانونی کنند، حتی اگر قبل‌تر از این طرح پرداخت خسارت، پول دریافت کنند.

شکایت خانواده‌ی مجری BBC که قربانی تزریق «آسترازنکا» شد+عکس

واکسن Oxford-AstraZeneca برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۰ در بریتانیا مورد تایید قرار گرفت، زمانی که دولت ۱۰۰ میلیون دوز از آن را به عنوان بخشی از برنامه تلقیح خود سفارش داد. این تزریق در کنار واکسن کووید فایزر منتشر شد.

خانم شاو در ماه مه بعد از یک بیماری مرتبط با واکسن که باعث تورم مغز و خونریزی می شود، درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    45 11
    قابل توجه اون غربگدایانی که به این واکسن اعتماد و افتخار می‌کردند. خدا رسواشون کنه
    • حبیب الله ثناگو IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      31 11
      احسنت بر امام خامنه ای حفظ الله تعالی که حیله انگلیس ابلیس را به موقع خنثی کرده و جلوی کشتار ایرانیان را گرفتند. واکسن مخبر بهترین واکسن دنیاست.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      13 3
      مخصوصا دانشجویان روشنفکر نما . در یک پایگاه تزریق واکسن که در دانشگاه ازاد برپا شده بود ، برای تزریق واکسن رفته بودم ، برخی دانشجویان شل حجاب که تریپ روشنفکری و... گرفته بودند و مغرورانه تقاضای تزريق واکسن استرازنکا داشتند و جوری برخورد می کردند که انگار خیییییییلی می فهمند
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      4 0
      به زور می خواستند به مادرم که بیماری قلبی داشت آسترازانکا بزنند من قبول نکردم، خدا رو شکر ، تا الان چندین مورد از لخته خون و فلج شدن گزارش شده که اون زمان بعد از تزریق مردم دچارش شدند اما شبکه بهداشت زیر بارش نمی رفت الان مشخص شد که چه فاجعه ای بوده
    • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      1 0
      غربگداها از کرگدن پوست کلفت تر هستن. هزار بار هم که ضایع بشن بازم سرشونو از سوراخ در میان بیرون و زر جدید میزنن. اینا رو فقط باید به زور خفه کرد وگرنه از باب اخلاق و فهم و شعور اینا خفه شدنی نیستن...
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      1 0
      در اکثر علوم پزشکی ها واکسن آسترازینکا تزریق شد . همان موقع و در طی یک هفته اول تلفات جانی زیادی داشت . بعد از آن واکسنها آسترازینکا تزریق نشد . گلهای زیادی به جهت تزریق واکسن آسترازینکا پرپر شدند و برخی هنوز نارسایی های شدیدی دارند .
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    12 39
    هر دارویی ممکنه عوارص داشته باشه همین قرص بروفن عوارص دل درد یا بعضی قرص های فشار خون حالت تهوع و دل درد دارد ولی کسی که بیماری زمینه ای داره باید هواسش جمع باشه
    • DE ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      42 6
      ماله کش ناشی به تو میگن که دل درد رو با مردن یکی میکنی .
    • واکسن نزده IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      16 3
      دارو را به آدم مریض می دهند ولی اشکال واکسن کرونا این بود که به زور سعی داشتند به تمامِ ما آدمهای سالم ، واکسن بزنند ! مثلا خود من که واکسن نزده ام مگه چی شد ؟ سُر مُر گنده دارم راه میرم نه مبتلا شدم نه مُردم ! 😁
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      13 14
      ماله کش ناشی بتو میگن که با پرچم آلمان زرت و پرت میکنی
    • فرید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      4 1
      چرا ما ایرانی ها بحث کردن منطقی و مودبانه بلد نیستم و فوراً کارمون میکشه به فحش دادن به هم ؟!! تمام واکسن های کووید دنیا محصول هر شرکتی و با هر پلاتفرمی تحت مجوز اظطراری تزریق شدن و مطالعات ایمنی سنجی هیچکدوم هنوز هم تکمیل نشده، واکسن های با پلاتفرم جدید مثل mrna نظیر فایزر و مدرنا ریسک بیشتر و واکسن های با پلاتفرم قدیمی مثل inactivated virus نظیر برکت ریسک کمتری داشتن، در هر صورت کسانی که واکسن تزریق کردن متحمل ریسک شدن و این انتخاب خودشون بوده البته توطئه شرکت های چند ملیتی و سرمایه داران بی وجدان در به راه انداختن پاندمی و فروش واکسن های با عجله تولید شده و سایر بهره برداری های سیاسی و اقتصادی تقریباً واضحه.
    • حسن IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      12 1
      اگه سینوفارم هم همچین عوارضی داشت باز همینو میگفتی یا میومدی مرگ بر چین سر میدادی؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    8 3
    صحبت کردن علیه واکسن ممنوع است. هیسسسسسس!
    • DE ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      10 25
      مخصوصا اگه برکت باشه!!!
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      35 4
      مخصوصا اگه فایزر باشه!! تیر خلاص باشه ولی آمریکایی باشه!! خخخخخخخ
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      24 4
      اگه واکسن برکت یا سینوفارم یه دونه فوتی داشت تا حالا تو بوق و کرنا کرده بودن.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      3 2
      تازه این عارضه هم لو رفته است و بقیه را هم در طولانی مدت باید دید.
  • واکسن نزده IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    23 6
    چقدر عقل کردم که واکسن نزدم 😄
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      5 2
      ما هم عقل کردیم و با اینکه تو اروپا میتونستیم فایزر بزنیم، اومدیم ایران سینوفارم زدیم و خیلی هم عالی بوده. البته دو سه تا از دوستان و اقوام هم نظر شما رو داشتن واکسن نزدن و چیزیشونم نشد، همین قبل عیدی رفته بودیم بهشت زهرا دیدنشون!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      6 23
      البته اگ اون اب مقطر برکتم زده بودی فرقی نمیکرد
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      6 7
      حالا مواظب باش برعکس نشه عقل تو رو....👆
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 3
      آره برکت نزن فایزر و مدرنا بزن تا بدتر از سقط شدن بشی یعنی....
  • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    10 10
    تو همین دولت هم داشتن آسترازنکا و فایزر وارد میکردن اونم برای مادران باردار !!!؟؟ همه واکسم ها سر و ته یکی هستن چه فایزر چه سینوفارم چینی که از طریق شرکت اماراتی با مدیریت اسراییل وارد شد و چه برکت ایرانی که همون سینوفارم هست ، همه بر اساس MRNA برد کردن اونایی که نزدن...
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      4 3
      تو حتی فرق واکسن ویروس ضعیف شده مثل سینوفارم و برکت و بهارات رو با واکسنهای mrna مثل فایزر و آسترا زنکا و اسپوتنیک و امثالهم رو نمی دونی بعد میای اظهار نظر می کنی
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      این مهدی مختاریه نظراتش هنوز یادمه برا واکسن.بعد اون رفتم برا واکسن خدا میداند.برکت میخواستم موجود نبود.استرا زد ۴ تا شوید رو سرم بود اونا هم داره میریزه.جهنم مهم نیست
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    11 6
    بعضی ها ذاتآ خود تحقیر و بدبختن ، این نظام اگه هر کاری بکنه ،این مردم اگه هر توانایی از خودشون نشون بدن ، بازهم افراد بدبخت خود کم بین هیچی رو قبول ندارن و چشمشان و عقلشون دنبال بزرگ کردن و بزرگ دیدن اربابان غربیه.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 2
      چقدر بدبخت و حقيرند اینجماعت
  • انتقام IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    5 4
    ای کاش از همین واکسن ها به وطم فورش های بی وجدان و نمک نشناس خورده بود
  • DE ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    کاش قربانیان واکسن مشخص بود.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    3 2
    خوبه اینا حق شکایت دارند ما یک کامنت بنویسیم آلبانی و منافق ضد انقلاب میشیم
  • زمان رهایی قاره آمریکاست IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 2
    اروپا و آمریکا تحت کنترل محافل پنهان است و کثیفترین راز همینست. دو قاره بایستی هم اینک تصمیم بگیرند که کدامیک مایلند به نظم جدید بپیوندند. طبیعیست که بهترست آمریکا بپیوندد! اروپا شونصدسال نق نزد درمورد برده داری جهانی محافل مخفی. آمریکا حداقل مشعل آزادی بدست گرفت و خیال داشت متفاوت از جاهلیت برده داری پنهان باشد، اما می‌توان گفت که فریب خورد و اینک کاملا در اختیار فرقه برده داران تاریخ است. پس شایسته است خود به نظم جدید بپیوندد و رها شود از این مهلکه افول هولناک که زانوهای قرون برایش فراهم آوردند و در حال اجراست: این یعنی فروپاشی اقتصادی اجتماعی آمریکا و تجزیه آن به ایالات متصرفه انحصارات کلان. هیچ راهی هم برای حفظ خود ندارد آمریکا. فروپاشی سالهاست کلید خورده. فقط الان میتواند بپیوندد. واقعیت‌ها را بپذیرد: چیزی بنام کشورهای اروپا و آمریکا وجود ندارد، چند محفل مخفی وجود دارد که همه می‌شناسید و همه جهان را فقیر و برده خود میخواهند، هر روز هم بر شدت فقر و فلاکت جهان می افزایند. آیا رمقی برای آرمان استقلال و آزادیخواهی آمریکا مانده که به نظم جدید بپیوندند و جهان را از این ورطه هولناک برده داری جهانی چند محفل کثیف نجات دهیم؟ پس به یاری همدیگر بشتابید. هر روز که می‌گذرد جهان زشت تر و فقیرتر می‌شود و چند خاندان به طرح روباتیک برده داری جهانیشان نزدیکتر. صحبت از یکسال و سه سال نیست، تصمیم درست را هم اینک ملت آمریکا اعلام کنند به جهان: فقر و فروپاشی و جنگ جهانی دیگری به کام چند خاندان، و یا پیوند با فدراسیون‌های فرهنگی مشرق برای نظم جدید فرهنگی بجای توحش سابق!؟ در مشرق زمین فرهنگی بهترست فدراسیون‌های مادر تشکیل شوند تا فرهنگهای همگون به همدیگر پیوند خورند و پویاتر و پایاتر و مقاوم‌تر باشند، درین مرحله گذار. طبیعیست فرهنگهای اصیل اروپا برای حفظ خود می‌پیوندند. محافل مخفی و انحصارات و بانکهایشان اگر بلافاصله تحت کنترل درنیایند بدنبال فجایع دیگری همچون کرونا و جنگ جهانی هستند چون امپراطوری کثیف دو هزارساله شان پایان یافته. پس فساد و کودک خواری و کوره های مولوخ را کنار بگذارند، جنون سلطه را درمان کنند. چون به همه قاره های جهان مغروضند و نه برعکس! آمریکای آزاد شده با نظم فرهنگی: هیچ بدهکاری به محافل پنهان شریر ندارد (جز درج حقایق و محاکمات علنی)
    • US ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      نظم جدید ؟ چه نظم جدیدی
  • علیرضا قربانزاده IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 2
    منم استرازنکا زدم که
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      1 0
      تمامه کلکت کنده است من زدم.باهم غزل میخونیم
  • ارش IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 1
    راس میگی مشرق
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    2 2
    بایدن گفته پول نداریم و وضع اقتصادیمون خوب نیست مردم جهان منتظر یک کرونا دیگر باشند. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      خوب ماشین هارو به قیمت ده برابر با قرعه کشی به مردم آمریکا بفروشه یا بنام فروش سهام پول ملتو بچا‌په .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    هر واکسنی عوارض داره . واکسنهائی مثله آستازنکا و فایزر با ساختار متفاوت از واکسنهای سبک قدیم وثله سینوفارم : اثر بخشی بسیار بالاتری دارن و البته عوارضی بعضا خطرناک هم دارن
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    من خودم بایکی داشتم حرف میزدم پارسال یکی ازبستگان نزدیکش جوون هم بوده می گفت"واکسن آسترازنکا"زده رفته تو کمااززبون خودپزشکان متخصص هم شنیدم واکسن خوبی نیست،بهترین واکسن ها،واکسن ایرانی ست وبس-
  • ریانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    متنفرم از آدمهای خود فروخته و چاپلوس ومتملق
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      شایدبعضیا هم ازتوبدشون بیاد تنفرزیادی بده
  • جواد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    کاشکی حسن کلیدهم ازاین واکسن انگلیسی زده باشه چون انگلیس رادوست داره
  • US ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    شما هم با تولید واکسن جدید اچ پی وی (ویروس ۱۸ نوع دارد که تنها دو سه سویه موجب بیماری رحمی زنان میشوند، و بدن در ۲ سال بطور طبیعی اغلب آنرا نابود میکند، و حدود ۳۰ سال لازم است که ویروس بتواند سرطان ایجاد کند) تحت نام دروغین جلوگیری از سرطان رحم در زنان بلایی بمراتب بدتر از این بر سر زنان و دختران ایران خواهید آورد.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    یادش به خیر
  • ارش IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    واکسن فقط برکت
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      احسنت
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    1 0
    اگر همین گندکاریها در واکسنهای داخلی باشه عمرا رو کنید
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    3 0
    کرونا یک دروغ بود. با داروی رمدسیویر مردم رو کشتند. ما واکسن نزدیم و سالم هستیم
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    در ژاپن مقدار زیادی استرزنکا را به امریکا پس میدادن و تزریق اونو تو ژاپن ممنوع می کردن ، ولی عده ای نادان ،وجو گیر در ایران برای استرزنکا میرفتن کشورهای همسایه تا زودتر عوارض استرزنکا را درک کنن و لذتش رو ببرن،
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    انگلیس خبیث
  • احسان US ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    خوب چرا به تحریم واکس اعتراض میکنید. شماها با خودتان چند چندید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس