کد خبر 1480003
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
و

پس از قطعی روابط چهارساله میان قطر و بحرین، دو کشور از ازسرگیری روابط دیپلماتیک خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه المیادین، پس از آشتی قطر و با چهار کشور عربی شامل عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر در نشست العلا که به چهارسال قطعی روابط میان دوحه با این کشورها پایان داد، مقامات بحرین و قطر شامگاه گذشته از ازسرگیری روابط دیپلماتیک دوجانبه خبر دادند.

خبرگزاری‌های رسمی قطر و بحرین با انتشار بیانیه‌هایی از سوی دو کشور اعلام کردند: دو سال پس از آشتی چهار کشور عربی با قطر، منامه و دوحه تصمیم به ازسرگیری روابط دیپلماتیک گرفتند.

براین اساس، این تصمیم شامگاه گذشته در جریان نشست کمیته مشترک روابط دو کشور که در مقر اتحادیه عرب در ریاض برگزار شد، اتخاذ شده است.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی بحرین، ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دوحه و منامه و بر مبنای تمایل دو طرف در راستای توسعه روابط دوجانبه و همچنین تقویت وحدت در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس اتخاذ شده است.

گفتنی است کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر در سال ۲۰۱۷ در اعتراض به آنچه حمایت دوحه از گروه‌های افراط‌گرا خوانده بودند، روابط با قطر را قطع کردند.

این اقدام که در واقع در اعتراض به سیاست‌های قطر در تقویت روابط با تهران اتخاذ شده بود، بعدها شکست خورد و همین کشورها در ژانویه ۲۰۲۱ با دعوت امیر قطر به نشست العلا در عربستان، ضمن عقب‌نشینی از سیاست‌های اشتباه گذشته خود، روابط با دوحه را ازسرگرفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس