کد خبر 1479560
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
خانه صهیون روی آب

شبی ۱۳۰هزار نفر علیه نتانیاهو در تل‌آویو که با احتساب شهرهای پیوسته به آن «تل‌آویو بزرگ» نامیده می‌شود به خیابان می‌آیند تا علیه اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو تظاهرات کنند.

به گزارش مشرق، حالا همه چیز علیه اسرائیل است. در حالی که استراتژی صهیونیست‌ها که از آن به عنوان «مرگ با هزاران زخم» یاد می‌کردند، این بود که ایران به جای یک زخم کاری باید صدها زخم کوچک ترکیب شده نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دریافت کند، اما در حال حاضر معادلات جبهه مقاومت طوری پیش رفته که این راهبرد علیه رژیم صهیونیستی فعال شده و ضعف نهایی بر آنها در حال غالب‌شدن است.

دور تا دور اسرائیل را مخالفان‌شان گرفته‌اند، از لبنان تا دولت مقاومت سوریه و مردم مصر که بر خلاف دولت رسمی‌شان دشمن خونین صهیونیست‌ها هستند. حالا حتما با زلزله‌های سیاسی اخیر، اسرائیل بازدارندگی خود را از دست داده است. بن گوریون، موسس رژیم صهیونیستی معتقد بود اسرائیل تا زمانی باقی می‌ماند که بازدارندگی وجود داشته باشد اما حالا اساسا آنها نمی‌توانند حتی در برابر مقاومت فلسطین در غزه بازدارندگی داشته باشد، چه برسد به حزب‌ا... و جبهه گسترده مقاومت از سوریه تا ایران. نگاه ملت‌ها و رویکردهای عرفی به رژیم هم که کاملا مشخص است، حداقل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ذائقه ملت‌ها را نسبت به فلسطین دیدیم که چگونه مسلمانان حاضر در این فستیوال جهانی پرچم فلسطین را زنده کردند. وضعیت داخلی آنها هم بسیار شکننده است؛ صهیونیست‌ها در داخل اراضی اشغالی هم دچار افراطیون تلمودی شده‌اند و همین فشار باعث فراری‌شدن بخشی از جامعه مهاجر اسرائیل شده است. این یعنی دولت یهود هم اعتماد داخلی را از دست داده و هم اعتماد واشنگتن و اروپا را ندارد و این موضوع در تنش اخیر آمریکا و اسرائیل هم به وضوح دیده شد. با رصد چشم‌انداز کلی این شرایط وضعیت فروپاشی دولت یهود تماشایی است.

مهر ابطال همه‌ طرح‌های سازش

بنابراین این حوادث و آنچه در سال‌های اخیر در فلسطین رخ داده است، مهر ابطال همه‌ طرح‌های سازش با دشمن صهیونیست است، چراکه هیچ طرحی درباره‌ فلسطین در غیاب یا برخلاف نظر صاحبان آن یعنی فلسطینی‌ها اجراشدنی نبوده و نیست و به تعبیر رهبر انقلاب این یعنی همه توافقات پیش از این مانند اُسلو، طرح عربی دو دولتی، معامله‌ قرن، عادی‌سازی‌های حقیرانه اخیر باطل شده و رژیم صهیونیستی البته با این که از نفس افتاده است، همچنان به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد و با سلاح به جان مظلومان افتاده است. اسرائیل اکنون با یک توفان بزرگ برای جنگ چندجبهه‌ای مواجه است؛ جنگی که ایران و حزب‌ا... و حماس در آن مشارکت دارند. این اعتراف بزرگ روزنامه عبری هاآرتص است که در این زمینه گزارش داده دور کنونی حوادث خشونت‌آمیز در جبهه‌های مختلف، تکرار استراتژی بلندمدت حماس و حزب‌ا... با الهام‌گیری از ایران است؛ به این صورت که اسرائیل را از خلال یک روند فرسایشی خسته و سپس نابود کند. این رسانه صهیونیستی حتی هشدار داده که اسرائیل اکنون با دشمنی مواجه است که به‌دنبال کشاندن آن به یک جنگ چندجبهه‌ای در امتداد مرزهای فلسطین اشغالی در کرانه باختری و قدس و اراضی ۱۹۴۸ است. حالا شرایط طوری است که حتما وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی اسرائیل نمی‌تواند بدتر از این باشد، چون با تنزل جایگاه این رژیم امارات، بحرین و مغرب و اردن و مصر هم که در صف توافق آبراهام بودند در حال حاضر مجبور به کاهش روابط با تل‌آویو شده‌اند. به اقرار خود رسانه‌های عبری هم اسرائیل اکنون در برابر یک توفان بزرگ قرار دارد؛ توفانی که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل ماه‌هاست درباره آن هشدار می‌دهند، یعنی جنگ چندجبهه‌ای. هاآرتص به عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‎های صهیونیستی تصریح کرده است که ورود به هرگونه درگیری، بازدارندگی اسرائیل را تضعیف می‌کند و جایگاه بین‌المللی آن را از بین می‌برد، بنابراین می‌توان گفت تنها رژیمی که به‌زودی در منطقه تغییر خواهد کرد اسرائیل است، نه ایران.

تسلیح موفقیت‌آمیز کرانه باختری

سال ۹۳ بود که رهبر انقلاب فرمودند: «کرانه باختری هم باید مثل غزه مسلح بشود و آماده‌ دفاع باشد» و این اتفاق در هشت سال گذشته به خوبی صورت گرفت، حالا این روند مبارزه پیوسته به نقطه فتح رسیده و اکنون نوبت مرحله دوم است؛ آن هم در شرایطی که تمام نسخه‌های نجات‌بخش صهیونیسم مثل معامله قرن و توافق آبراهام و عادی‌سازی عربی کمترین دستاوردی برای رژیم نداشته است. از سوی دیگر مساله فلسطین و مبارزه برای آزادسازی آن از شرِ رژیم غاصب صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و پرتکرار در بیانات رهبر انقلاب اسلامی و از مهم‌ترین دستورکارهای انقلاب و جمهوری اسلامی بوده است و حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای حدود و ثغور آن را هم در سال ۹۹ به خوبی تبیین کردند، «هدف مبارزه برای آزادی فلسطین، آزادی همه‌ سرزمین فلسطین -از بحر تا نهر- و بازگشت همه‌ فلسطینیان به کشور خویش است.» این مرحله هم با اتمام تسلیح کرانه باختری و پیوستن این جبهه به انتفاضه فلسطین کاملا شدنی است.

اجرای مکانیسم همه‌پرسی و محو اسرائیل

هیچ‌گاه در ۷۵ سال گذشته از حیات منحوس رژیم صهیونیستی آنها در چنین وضعیت بغرنجی نبوده‌اند که اینچنین مهاجرت معکوس و برهم‌خوردن توازن جمعیتی نسبت به اعراب فلسطینی در جریان باشد. نسخه نهایی و قابل اجرا حتما طرح پیشنهادی رهبر انقلاب است؛ ایشان درباره این پیشنهاد گفته بودند «تنها راه‌حل مسأله فلسطین این است که مردم واقعی فلسطین چه آنهایی که در داخل فلسطین ماندند، چه آنهایی که در بیرون فلسطین هستند، خود نظام حاکم بر کشورشان را تعیین کنند.» سیاستی که خروجی نهایی آن پایان عمر سیاسی دولت یهود است. رهبر انقلاب درباره محو اسرائیل تاکید کردند: «محو اسرائیل یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمین‌اند -چه مسلمان‌شان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند اینها را که واقعا اراذل هستند، از بین خودشان بیرون کنند.» در این بازه زمانی به وضوح ترس از اسرائیل بین ساکنان عرب فلسطین، اعراب و کشورهای منطقه سپری شده است و پایان این برساخته رسانه‌ای یکی از نقاط ضعف اصلی رژیم خواهد بود.

فلسطین، مساله مشترک امت اسلامی

ماجرای فلسطین حتما مهم‌ترین و زنده‌ترین مساله مشترک امت اسلامی است؛ اکنون در جایگاهی تاریخی قرار گرفته‌ایم که تغییر جدی موازنه قوا به نفع دنیای اسلام و جبهه مقاومت رقم خورده و در مقابل، افول آشکار قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی آشکار است. رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اشغالی و کشورهای اسلامی و رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی آنان، گرچه نویدبخش آینده‌ای بسیار بهتر است اما نباید از لزوم هم‌افزایی کشورهای مسلمان حول قضیه فلسطین و سرنوشت قدس شریف در این بزنگاه مهم غافل شد، چراکه این هم‌افزایی کابوس دشمن صهیونیست است و حرکت نزولی و رو به زوال رژیم صهیونیستی را بدون وقفه شدت می‌بخشد.

منبع: روزنامه جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    زبان آرامی است نه عبری که نویدنابودی صهیونیسم رامیدهد ازقول انبیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس