محمدی: زنگ خطر برای کشتی آزاد به صدا درآمد/ با نفراتی که داشتیم باید به راحتی قهرمان می‌شدیم

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان گفت: هر کسی اگر عاقل باشد با نتایج به دست آمده در مسابقات قهرمانی آسیا متوجه می‌شود زنگ خطر برای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به صدا درآمده است.

به گزارش مشرق، سید مراد محمدی در خصوص نتیجه تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: متأسفانه در قهرمانی آسیا نتیجه خوبی را کسب نکردیم و کشتی‌گیران تیم ملی هم چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روی در شرایط خوبی قرار نداشتند. نتیجه‌ای هم که گرفته شد اصلا خوب نبود.

وی در خصوص شرایط تیم ملی گفت: ما باید در حال حاضر باید شرایط تیم ملی و کشتی‌گیران را بررسی کنیم و نقاط ضعف خودمان را پیدا کنیم. چرا که همه این کشتی گیران در رقابت‌های قهرمانی کشوری چند دور با هم کشتی گرفتند و با شرایط بسیار خوبی که داشتند با یکدیگر جنگیدند از ۵۷ کیلو گرفته تا ۱۲۵ کیلوگرم همه با هم مبارزه های بسیار خوبی را داشتند اما در رقابت‌های قهرمانی آسیا هیچ کدام از کشتی‌گیران روحیه جنگندگی نداشتند و از لحاظ بدنی هم به شدت خسته بودند و اصلا شرایط ایده آلی را نداشتند. همه اینها به تمرینات و نوع بدنسازی آن ها بر می‌گردد.

محمدی افزود: هرکسی اگر عاقل باشد با نتایج به دست آمده در قهرمانی آسیا متوجه می‌شود که زنگ خطر برای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به صدا در آمده است و باید از خواب بیدار شویم. اگر خوب کار نکنیم کشورهای دیگر از ما سبقت میگیرند و ما را جا می گذارند. ما در این رقابت‌ها باخت‌هایی را متحمل شدیم که قابل توجه بود چرا که تیم‌هایی مانند ژاپن و قزقستان و هند و بحرین با نفرات اصلی خود در این رقابت‌ها شرکت نکردند. در خیلی از اوزان هم کشتی‌گیران مطرح حضور نداشتند. قزاقستان هم با توجه به اینکه میزبان بودند شرایط صد درصدی نداشتند. اینها همه نشان می‌دهد که باید تغییر رویه بدهیم تا در مسابقات قهرمانی جهان شرایط خوبی را داشته باشیم. در مسابقات جهانی روس ها حضور داشته باشند کار بسیار سختی را خواهیم داشت.

سرمربی پیشین کشتی آزاد نوجوانان کشورمان در خصوص شرایط تمرینی فرنگی کاران و آزاد کاران گفت: شرایط برای هر دو تیم ملی یکسان بود اما برنامه کادر فنی‌ها برای آماده کردن کشتی گیران متفاوت بوده است. کاملا از نظر روحی روانی و جسمانی فرق می‌کند. در واقع کادر فنی نفراتی که درون اردو حضور دارند بسیار مهم است و باید همه این نکات را در نظر گرفته شود. متأسفانه آزادکاران شرایط مطلوبی ندارند و برنامه تمرینی اشتباهی را داشتند و به نظر من کادر فنی هم باید دچار یک سری تغییراتی شود تا بتوانیم در آینده به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه گفت: کشتی‌گیرانی که در این رقابت‌ها حضور داشتند که همه نفرات وزن اول خود در کشور بودند و با قدرت حریفان مدعی خود را کنار زدند و به تیم ملی رسیدند. شما نگاه کنید نفراتی که در ترکیب قهرمانی آسیا حضور داشتد سال ها در تیم‌های ملی ما حضور داشتند و اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم تیم بسیار خوبی را داشتیم. اگر کادر فنی بخواهد فرایند انتخابی تیم ملی را برای نتیجه نگرفتن بهانه کند اصلا قابل قبول نیست و منطقی را هم به دنبال خود ندارد.

محمدی افزود: همه این کشتی‌گیران قهرمان کشور بودند مگر می‌شود گفت همه چون به فرایند تیم ملی پایند بودیم چنین نتایجی رقم خورد؟ شما نگاه کنید یاسین رضایی همه خوب‌های وزن خود را به جز رضا اطری را شکست داد و به تیم ملی رسید. رضایی داریوش حضرت قلی که مدعی وزن خودش است را شکست داد. از طرفی حسین ابوذری را هم ببینید به جز یونس امامی همه کشتی‌گیران برتر وزن ۷۴ کیلو حضور داشتند اما او همه را شکست داد و قهرمان کشور شد. ما در تیم ملی نفرات خوبی را داشتیم و اگر این تیم درست آماده می‌شد باید به راحتی قهرمانی آسیا را به دست می آورد.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان کشورمان در پایان گفت: ما اگر واقعا می خواهیم در کشتی آزاد موفق شویم باید از بزرگان استفاده کنیم و کمک بگیریم اما اگر بخواهیم با رفاقت تیم ملی را اداره کنیم در ادامه راه با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امی IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    12 3
    این عاقبت ریاکاری و تکبره...از رئیس فدراسیون گرفته تا کادر تیم ملی،حتی گزارشگر چاپلوس...
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    9 5
    بجای دبیر دسته بیل هم بزاارید موجه تر است
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      خجالت بکش
  • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 1
    تزویر و ریای دبیر و مجموعه... نوش جونتون... در حد تیم ملی سنگاپور بودین
  • مجید IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 0
    نماز مستحبی دبیر در جلسه رسمی هم جواب نداد ....!!!
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    قرار نیست همیشه اول بشیم بیشتر این جوان ها اولین بار بود در مسابقات شرکت میکردند تجربه اندوزی برای آینده بود کار دبیر خوبه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 1
    کشتی گیران ما هیچ فنی نداشتند ختی یک بارانداز هم نمیتوانستند بزنند اما تا دلتان بخواهد آنها کشتی بلد و فن بلد بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس