کد خبر 1481526
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
گروه هفت

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت در بیانیه‌ای از بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کردند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G۷) امروز (سه‌شنبه) از آغاز بهبود روابط میان عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه هفت در یک بیانیه جمعی که پس از نشست در «کارویزاوا» ژاپن منتشر شد، با استقبال از تجدید روابط تهران و ریاض اعلام کردند: «ما از ابتکار عمل بهبود روابط دوجانبه بین کشورها و تنش‌زدایی در منطقه از جمله توافق اخیر ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط استقبال می‌کنیم».

ایران و عربستان سعودی ماه گذشته با میانجیگری چین روابط دیپلماتیک خود را ازسرگرفتند. در این توافق آمده که روابط تهران و ریاض و بازگشایی متقابل سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های آن‌ها حداکثر طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت.

کمال خرازی رئیس شورای روابط خارجی ایران درباره این توافق گفته، «از نگاه جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی یک کشور بزرگ در منطقه و یک کشور اثرگذار در جهان اسلام است. نه ایران و نه عربستان سعودی نمی‌توانند یکدیگر را نادیده بگیرند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس