الی کوهن

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت هماهنگی واشنگتن و تل‌آویو برای جلوگیری از ایران هسته‌ای لازم است.

به گزارش مشرق، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که در سفر به منطقه بعد از عربستان سعودی به فلسطین اشغالی رفته، گفت هماهنگی ایالات متحده و اسرائیل برای جلوگیری از ایران هسته‌ای لازم است.

کوهن در دیدار دوشنبه (۱۷ آوریل) با گراهام در قدس اشغالی گفت: همکاری بین اسرائیل و آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران که یک تهدید جهانی است، ضروری است.

این مقام صهیونیست در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش گفت رژیم صهیونیستی «به کار برای حذف تهدید هسته‌ای ایران از اسرائیل، خاورمیانه و کل جهان ادامه خواهد داد». به نوشته جزوالم پست، او دیشب در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که «چگونه اسرائیل تنها قدرت در خاورمیانه است که به اهداف ایرانی به ویژه در سوریه حمله می‌کند».

طبق این گزارش، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده ایران جنگی چندجانبه را علیه اسرائیل از جمله از طریق گروه‌های نیابتی مثل حماس و حزب‌الله به راه انداخته است. وی در گزافه‌گویی خود علیه ایران گفت: «راه تغییر رفتار ایران از طریق فشار گسترده اقتصادی و سیاسی در هر بخش از منافع ایران است و این باید با تهدید نظامی معتبر علیه آن همراه شود».

به گزارش روزنامه صهیونیستی، کوهن و گراهام همچنین درباره گسترش توافقات موسوم به ابرهیم گفت‌وگو کردند.

به نوشته این گزارش، «آن‌ها همچنان چشم به توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی دارند، با وجود این که ریاض روابط دیپلماتیک با تهران را احیا کرده و روابطش با پکن را تقویت کرده است».

گراهام در مصاحبه یکشنبه با شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی در عربستان سعودی گفت: چیزها در عربستان سعودی خیلی سریع به سمت بهتر شدن در حال تغییر است. من فرصت عادی‌سازی روابط بین ایالات متحده، عربستان سعودی و اسرائیل [به نحوی] که برای منطقه تحول‌آفرین باشد، می‌بینم. اگر بتوانیم روابط را با عربستان سعودی عادی‌سازی کنیم و بعد با اسرائیل [و] بر اساس توافقات ابراهیم، این بزرگترین تغییر در طول عمر من در ارتباط با امنیت خاورمیانه و امنیت آمریکا خواهد بود.

اخیراً «نوآم چامسکی» فیلسوف و زبان‌شناس برجسته آمریکایی آنچه اکنون در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال رخ دادن است را بسیار قابل توجه خواند و گفت اولین بار است که رهبری این رژیم آشکارا از رهبری آمریکا گسسته شده است.

وی در اشاره به موضع‌گیری‌های مقام‌های صهیونیست علیه آمریکا گفت: در واقع، اولین بار است که رهبری اسرائیل آشکارا از رهبری آمریکا دور شده و دولت جدید (کابینه نتانیاهو) بویژه شخصیت‌های مهم آن مثل بن گویر (وزیر امنیت داخلی تل‌آویو) و اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) به راحتی به ایالات متحده می‌گویند «گمشو».

چامسکی افزود: نتانیاهو اظهارات تندی را با گفتن این که «ما یک کشور مستقل هستیم و کاری را که می‌خواهیم انجام می‌دهیم، به آنچه شما می‌گویید اهمیت نمی‌دهیم» بیان کرد. اولین بار است که تقابل به این روشنی (آشکار شده) است و مشخص نیست آمریکا چطور پاسخ خواهد داد.

اخیراً اظهارات بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که در آن خواستار کنار گذاشته شدن اصلاحات قضایی جنجالی مد نظر نتانیاهو شده بود، واکنش شدید اعضای کابینه وی را به همراه داشت و عصبانیت ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی تل‌آویو را برانگیخت.

تنش ایجاد شده بین مقامات کاخ‌ سفید و اعضای کابینه تل‌آویو موجب شد تا یائیر لاپید رئیس مخالفان در سرزمین‌های اشغالی در خصوص تبعات آن هشدار دهد. او در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن مواضع کابینه نتانیاهو، نوشت: «اسرائیل برای چندین دهه نزدیک‌ترین متحد ایالات متحده بود، افراطی‌ترین دولت در تاریخ این کشور طی سه ماه آن را خراب کرد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 1
    ایران هسته ای شده است. حالا هی هماهنگ کنید آمریکا اگه می تونست از پس کره شمالی نیم وجبی بر میومد. عمو جون برو دنبال بازیت
  • حسین IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    ایران اتمی رو عشق است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس