کد خبر 1481483
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
لاپید: ارتش اسرائیل به پایان خود رسیده است

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از تلاش کابینه صهیونیستی برای تصویب قانون جدید خدمت سربازی، گفت که تصویب این قانون به معنای پایان ارتش است.

به گزارش مشرق، لاپید گفت که طرح قانون جدید خدمت نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی به معنای پایانی برای ارتش است.

رسانه‌های اسرائیلی گفتند که انتظار می‌رود قانون جدید خدمت سربازی معافیت گسترده‌ای را برای یهودیان حریدی بدهد و این یک تهدید واقعی است.

رئیس مخالفان کابینه صهیونیستی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: فقط فرزندان ما قرار است به ارتش ملحق شوند، فقط آنها هستند که باید سه سال از عمر خود را در ارتش بگذرانند و جان خود در این رابطه به خطر بیاندازند.

لاپید با تاکید بر اینکه این قانون خدمت سربازی نیست بلکه تسلیم بی قید و شرط در برابر فرار و امتناع از خدمت است، افزود: این یک چشم پوشی از ارزش‌هایی است که (رژیم) اسرائیل بر اساس آن بنا شده است.

این طرح توسط وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نیز وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد شده و بر اساس آن به پیشنهاد وزیر دارایی پیروان جریان حریدیم از سن ۲۱ سالگی و به پیشنهاد وزیر جنگ از سن ۲۳ سالگی از انجام خدمت نظام معاف می‌شوند، این در حالی است که این سن در حال حاضر ۲۶ سال است.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که این نگرانی در ائتلاف حاکم وجود دارد که به دلیل اصلاح قانون خدمت وظیفه این ائتلاف از هم پاشیده شود.

این روزنامه افزوده است که تصمیم احتمالی دیوان عالی برای لغو این اصلاحیه ممکن است احزاب افراطی ارتدوکس را مجبور به خروج از کابینه کند که منجر به سقوط آن می‌شود.

یهودیان حریدی تا اواسط بیست سالگی آموزش‌های دینی می‌بینند و پیوستن آنها به ارتش رژیم صهیونیستی بعد از سن ۲۳ سالگی است و به این معنی است که آنها دیگر عملا خدمت سربازی را انجام نخواهند داد.

یهودیان حریدی با سربازی اعضای خود که به تحصیل تورات مشغولند مخالف هستند؛ در حالی که گروه‌های دیگر معتقدند که خدمت سربازی برای همه صهیونیست‌ها الزامی است و بایستی برابری صورت گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی بی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    ای خدا قر با نت بشم که مکر اسرائیل را به خودشان برگرداندی وبزودی کاملا نا بود می شوند
  • ایرانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    3 1
    قابل توجه مزدوران وطن فروش شیطان بزرگ و رژیم جعلی کودک کش رو به افول و نابودی حتمی!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    این مزدوران نه رژیم داردنه ارتش داردنه ثباتی دارد. مزدور هر کجا باشد مزدور است مزدور باید نابود شود.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    اگه رو به نابودیه جرات دارید بهش حمله کنید در غیر اینصورت چرت نگید .هیچ کشور مسلمانی هیچی ازش بر نمیاد جز از دور داد و بیداد کردن الکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس