اسرائیل

جریان های حریدی بخشی از بدنه دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو هستند که با عقاید و خواسته های عجیب خود، برای دولت نتانیاهو دردسر ایجاد کرده اند.

سرویس جهان مشرق - دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو علاوه بر گرفتاری های داخلی خود، درگیر مشکلات خارجی است که از جمله مهم ترین آنها، اقدامات و خواسته های حریدی ها است. مشکلاتی که از ناحیه این جریان سیاسی مذهبی یهودی برای دولت نتانیاهو ایجاد شده است، باعث شده است که دولت نتانیاهو در برنامه های خود دچار مشکلات جدی بشود. جدید ترین مشکل ایجاد شده از سوی حریدی ها برای نتانیاهو، مسئله زیاده خواهی آنها در تصویب بودجه است.

دردسر جدید حریدی ها برای بنیامین نتانیاهو/ خواسته مان قبول نشود، به بودجه رای نخواهیم داد

رسانه های صهیونیست گزارش داده اند که حریدی های عضو کنست رژیم صهیونیستی، تهدید می کنند که اگر در بودجه، سهم اضافی برای مسائل آموزش مرتبط با حریدی ها را دریافت نکنند، در کنست به بودجه رای نخواهند داد. بنیامین نتانیاهو، در خصوص مطالبات بودجه ای حردی ها در رابطه با موضوع آموزش های دینی، جلسه ای برگزار کرد که در این دیدار هیچ توافقی صورت نگرفت. در روزهای اخیر نیز نتانیاهو با وزرای حریدی و اعضای کنست حریدی به منظور دستیابی به توافق در این زمینه دیدارهایی داشته است.

از آنجایی که نتانیاهو به کمک جریان های مذهبی حردیدی موفق به تشکیل دولت ائتلافی شده است، به ناچار باید خواسته و تمایلات آنها را مدنظر قرار دهد، چرا که اگر حریدی ها از وی رنجیده شوند و بخواهند از ائتلاف خارج شوند، دولت نتانیاهو سقوط کرده و رژیم صهیونیستی مجددا به سمت برگزاری انتخابات خواهند رفت که ششمین انتخابات در حدود چند سال اخیر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس