اسرائیل

طبق فراخوان های منتشر شده در میان طرفداران دولت نتانیاهو، صهیونیست های حامی دولت فعلی رژیم صهیونیستی در روز پنج شنبه در قدس اشغالی تجمع کردند.

سرویس جهان مشرق - ده ها هزار صهیونیست پنجشنبه به تظاهرات حمایت از اصلاحات قضائی که در مقابل ساختمان کنست برگزارشد، آمدند. بر اساس برآورد پلیس رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۲۰۰ هزار صهیونیست برای تظاهرات حمایت از اصلاحات قضائی به قدس اشغالی آمدند. این دومین تظاهرات طرفدار اصلاحات قضائی است که در قدس اشغالی برگزار می شود. اولین تظاهرات حامیان دولت نتانیاهو و اصلاحات قضائی حدود یک ماه پیش، در عصری که بنیامین نتانیاهو، تأخیر تصویب قانون را اعلام کرد، انجام شد که بعد از آن هزاران نفر برای تظاهرات در مقابل ساختمان کنست آمدند.

دومین تظاهرات حامیان دولت نتانیاهو/ ۲۰۰ هزار صهیونیست در حمایت از دولت نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند + عکس و فیلم

بنیامین نتانیاهو که به تظاهرات امروز نیامده بود، در حساب توییتر خود با اشاره به این تظاهرات نوشت: من عمیقاً تحت تأثیر حمایت فوق العاده طرفداران دولت که امروز عصر به صورت دسته جمعی به قدس آمدند، قرار گرفتم. در روز های قبل، یاریو لوین، وزیر دادگستری و معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، معمار اصلی طرح اصلاحات قضائی، اعلام کرد که در تظاهرات میلیونی که این پنجشنبه در قدس اشغالی تحت عنوان "مردم خواستار اصلاحات قانونی هستند" شرکت خواهد کرد.

دومین تظاهرات حامیان دولت نتانیاهو/ ۲۰۰ هزار صهیونیست در حمایت از دولت نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند + عکس و فیلم

لوین از صهیونیست ها خواست که در خانه نمانند و به تظاهرات بیایند. لوین نوشت: «پنجشنبه ساعت ۱۹:۰۰ همه ما به قدس اشغالی می‌رویم تا بین ساختمان کنست و ساختمان دیوان عالی بایستیم و با قدرتی که شبیه به آن نبوده است، بگوییم: مردم خواستار اصلاحات قانونی هستند. من آنجا خواهم بود و از همه می خواهم در خانه نمانند.»

رهبران معترض به اصلاحات قضائی در واکنش به حوادث امروز گفتند: «اسرائیل از یکشنبه به یک مکان در آستانه دیکتاتوری تبدیل می شود. این یک خطر آشکار، ملموس و فوری است. اسرائیل در آستانه یک بحران اقتصادی، تجزیه ارتش و انزوای بین المللی است. فقط صدها هزار نفر در خیابان ها می توانند جلوی دیکتاتوری را بگیرند. عصر شنبه ما اقدامات جدیدی را برای توقف دیکتاتوری اعلام خواهیم کرد.»

همچنین پس از داغ شدن مسئله تصویب قانون جدید درباره خدمت سربازی حریدی ها در ارتش رژیم صهیونیستی، پایگاه خبری صهیونیستی «اسرائیل نیوز» در گزارشی از درخواست رهبران ارشد ائتلاف حاکم از احزاب دینی حریدی به عنوان بخشی از این ائتلاف، برای تعویق تصویب پیش نویس لایحه «معافیت از خدمت اجباری» خبر داد. براساس گزارش این رسانه صهیونیست، مقامات ارشد ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی از سران احزاب دینی حریدی خواستند به خاطر بحران داخلی کنونی بین صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، حداقل تا چندماه آینده، تصویب پیش نویس لایحه «معافیت از خدمت اجباری برای حریدی ها» را به تعویق بیاندازند.

همزمان وضعیت امنیتی و منطقه ای رژیم صهیونیستی نیز مناسب نمی باشد و صهیونیست ها از نظر امنیتی - نظامی و تحولات منطقه ای در حال تجربه شرایط وخیمی هستند. سیما شین، رئیس میز ایران در مؤسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) رژیم صهیونیستی در همایشی با موضوع همگرایی و انجسام جبهه های امنیتی در پس‌زمینه بحران داخلی اسرائیل گفت: «ما از نظر امنیت ملی اسرائیل، در یک مقطع زمانی بسیار تاریکی قرار داریم، یک رویداد در اینجا در حال رخ دادن است. در اینجا، شاید به اشتباه، تصور شده است علت اصلی ضعف فعلی اسرائیل، وقایع داخلی و تلاش برای به چالش کشیدن اسرائیل است. اما تا آنجا که به اسرائیل مربوط می شود، ما در نقطه ای از همگرایی تحولات امنیتی بسیار منفی بر علیه اسرائیل هستیم، این مسئله را نمی توان نادیده گرفت.»

دومین تظاهرات حامیان دولت نتانیاهو/ ۲۰۰ هزار صهیونیست در حمایت از دولت نتانیاهو در قدس اشغالی تجمع کردند + عکس و فیلم

در حالی که شرایط داخلی صهیونیست ها بحرانی و درگیر تنش است، همزمان تحولات منطقه نیز به ضرر این رژیم در حال جریان است. توافق اخیر ایران و عربستان و برقرار رابطه مجدد میان سوریه و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی همزمان با تنش های داخلی در سرزمین های اشغالی، باعث این امر شده است که مقامات صهیونیست، نتوانند واکنشی به این تحولات نشان دهند و رسما منفعل بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • هوشنگ IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 9
    هرگز دشمن شاد کن نباشید همیشه دشمن غمگین کن دشمن خشمگین کن باشید همیشه بر خلاف میل آنها حکومت کن الان دشمن شما ایران اعراب شاد هستند خاک بر سر
  • ابومصباح IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    3 0
    باسلام واقعا خاک بر سرتون ، شما که از برندازای ما کمترین
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    8 1
    خدا قوت! ادامه بدید...
  • یزدان IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    9 1
    این نشان بصیرت بالای مردم اسراییل هست مخالفان چهارتا خس و خاشاک فریب خورده هستند
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 0
      خخخ
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    9 0
    کنتور نمی اندازه که اونا گفتن ۱۵۰ اینا میگن ۲۰۰ همینجوری برین تا ۱۰ ۲۰ ملیون جا داره
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    5 5
    شما که می‌گفتید این یارو داره سقوط می‌کنه.پس این طرفدارا از کجا اومدن؟
    • حاجی از جوبشور قم IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 3
      درود بر نتانیاهوی بزرگ بزرگتر از درازگوش. مرگ بر آشوبگر.
    • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      6 0
      ۲۱:۵۵ مثل تو از تو غار اومدن عمو یادگار، تو خوش باش و حالش راببر
    • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      1 0
      ۲۱:۵۵ مثل تو از تو غار اومدن عمو یادگار، تو خوش باش و حالش راببر
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    12 0
    بیفتن به جون هم سگ کشی راه بندازن
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    4 0
    خوابی که برای ایران دیده بودند داره برای خودشون تعبیر میشه. ایشالا بعدی آمریکا باشه
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    3 2
    فقط رفراندوم. ان هم هر یک ماه یک بار
  • Hassan IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 9
    نعلت به دو قطبی چه ايران باشه چه آمریکا باشه چه حتی اسقاطیل.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    ساحل شرقی مدیترانه ارثیه ایرانیان از طرف اجداد تاجدارمان است پس میگیربمش
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 7
    کم کم سرعت اینترنت داره به دوران اولیه اش یعنی بیست سال پیش برمیگرده همین یه قلم حق الناس که اینترنت ۴g را با سرعت زغالی به مردم میدهید برای آخرتتان کافیه
  • آجورلو IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین. این جرسومه فساد و ناامنی هر چقدر درگیر اختلافات باشد، منطقه و دنیا امن‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس