کد خبر 1482699
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
سقوط نتانیاهو از چاله به چاه

سرزمین های اشغالی کماکان روی خط تنش و درگیری پیش می رود و با نزدیک شدن به تابستان احتمال شدید تر شدن تنش ها وجود دارد.

سرویس جهان مشرق - به نظر می رسد با نزدیک شدن به تابستان، اختلافات و درگیری در سرزمین های اشغالی مجددا شعله ور می شود. چند هفته قبل، نتانیاهو اعلام کرد که تصویب طرح اصلاحات قضائی را به نشست کنست در تابستان موکول می کند.

تظاهر کنندگان معتقدند که نتانیاهو و دولت آن قصد ندارند از تصویب این طرح عقب نشینی کنند و آنها تلاش خود را خواهند کرد که این طرح را تصویب کنند. مخالفان نتانیاهو اعلام کرده اند که دولت نتانیاهو باید کنار برود و دولت جدیدی روی کار بیاید. در نظر سنجی های صورت گرفته، بنی گانتس در حال حاضر به عنوان گزینه مناسبت نخست وزیری، جایگاه اول را دارد.

حامیان دولت نتانیاهو به خیابان‌ها می‌آیند
وزیر دادگستری، لوین: از همه می‌خواهم بیایند و در خانه نمانند

طرفداران دولت نتانیاهو نیز قصد ندارند از حمایت از دولت خود کوتاه بیایند. منابع طرفدار دولت نتانیاهو اعلام کرده اند که پنجشنبه، "تظاهرات میلیونی" با حضور رای دهندگان به جناح راست از سراسر مناطق اشغالی که خواستار تصویب اصلاحات قانونی توسط دولت نتانیاهو هستند، برگزار می شود. نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی خود وعده اجرای این طرح را داده بود.

یاریو لوین، وزیر دادگستری و معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، معمار اصلی طرح اصلاحات قضائی، اعلام کرد که در تظاهرات میلیونی که این پنجشنبه در قدس اشغالی تحت عنوان "مردم خواستار اصلاحات قانونی هستند" شرکت خواهد کرد. لوین از صهیونیست ها خواست که در خانه نمانند و به تظاهرات بیایند.

لوین نوشت: «پنجشنبه ساعت ۱۹:۰۰ همه ما به قدس اشغالی می‌رویم تا بین ساختمان کنست و ساختمان دیوان عالی بایستیم و با قدرتی که شبیه به آن نبوده است، بگوییم: مردم خواستار اصلاحات قانونی هستند. من آنجا خواهم بود و از همه می خواهم در خانه نمانند.»

حامیان دولت نتانیاهو به خیابان‌ها می‌آیند

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که «ما به وزیر به دلیل اعلام این که وی همراه با صدها هزار نفر در تجمع میلیونی شرکت خواهد کرد تبریک می گوییم. آنها اعلام کردند: در انتخابات چند ماه پیش، اسرائیلی ها به وضوح و بدون هیچگونه ابهامی اعلام کردند - مردم خواهان اصلاحات قانونی هستند، صدای بیش از ۲ میلیون شهروند را نمی توان پایمال و پاک کرد، اصلاحات قانونی باید تصویب شود. فرصت دیگری وجود نخواهد داشت، همه ما این پنجشنبه می آییم و از وزیر لوین و دولت حمایت می کنیم و با صدای واضح می گوییم - مردم خواهان اصلاحات قانونی هستند.»

در تظاهراتی که فردای روز استقلال، پنجشنبه در ساعت ۱۹:۰۰ در مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی با حضور طرفداران دولت نتانیاهو برگزار می شود، انتظار می رود صدها هزار تظاهرکننده شرکت کنند که خواستار تصویب اصلاحات قانونی در تابستان آینده هستند، حضور پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 2
    مرگ بر نتانیاهو و پوتین
    • کامران IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      چه ربطی به پوتین داره غرب لیس
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      🤔مدل جدیده
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    ما نبودیم😇کار همین بایدن و لندن بید.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    حکومت زوری یعنی اشغالگری🎈رفراندوم بزارن بقول آقای خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس