اسرائیل

با ادامه درگیری ها و اختلافات در سرزمین های اشغالی، ‌ بنی گانتس در نظر سنجی ها به عنوان گزینه مطلوب برای نخست وزیر مطرح شده و نتانیاهو نیز در نظر سنجی ها به از دست دادن آراء خود ادامه میدهد

سرویس جهان مشرق - وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی به نقطه ای رسیده است که نمیتوان برای آن نقطه روشنی را تصور کرد، هفته ای نیست که سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات در خیابان ها و مناطق مختلف نباشد. چند روز قبل، قدس اشغالی شاهد حضور انبور طرفدارا دولت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی بود و در پاسخ، مخالفان اعلام کردند که شنبه، برای پاسخ این تجمع، در تل آویو و دیگر نقاط تجمع خواهند کرد.

درگیر میان مخالفان نتانیاهو و پلیس رژیم صهیونیستی / هفدهمین هفته تظاهرات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی

مخالفان طرح اصلاحات قضائی با حضور مجدد در تل آویو، هفدهمین هفته اعتراضات علیه دولت نتانیاهو را برگزا کردند. در این تظاهرات، درگیری هایی میان پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهر کنندگان ایجاد شد. تظاهر کنندگان مجددا با حضور در بزرگراه ایالون، اقدام به مسدود کردن آن و ایجاد ترافیک کردند. همچنین در این تظاهرات، صهیونیست ها دست نوشته بزرگی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود" این تازه شروعش است".

درگیر میان مخالفان نتانیاهو و پلیس رژیم صهیونیستی / هفدهمین هفته تظاهرات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی

وضعیت در سرزمین های اشغالی هفته به هفته، ماه به ماه، به سمت بهم ریختگی بیشتر میرود. جریانات سیاسی حاضر به توافق با یکدیگر نیستند و کماکان هنوز توافقی حاصل نشده است. از سوی دیگر شرایط امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در حالت ناپایداری قرار دارد و در صورت خطای محاسباتی، امکان از سر گیری درگیری با سازمان های مقاومت فلسطینی وجود دارد، همزان در چند روز گذشته مراکز و موسسات مختلف رژیم صهونیستی مورد حملات شدید سایبری و درز اطلاعات قرار گرفته اند که این حملات تا به الان ادامه داشته است.

نتانیاهو نیز به علاوه بر اینکه از سمت مخالفان خود تحت فشار است، از داخل ائتلاف خود نیز برای تصویب طرح اصلاحات قضائی تحت فشار قرار دارد. مقامات ائتلاف حاکم تخمین می زنند که اگر مذاکرات در خانه رئیس رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شود، بر نتانیاهو فشار وارد می شود تا روند تصویب این قانون را ادامه دهد. به گفته همین منبع، نتانیاهو ممکن است در اواخر کنفرانس تابستانی با اولتیماتوم حامیان قانون اصلاحات قضائی در لیکود و در میان شرکای ائتلافی خود روبه رو شود.

به گفته آنها، "پس از حضور قدرتمندان طرفداران دولت در قدس اشغالی در حمایت از طرح اصلاحات قضائی، معطل نگه داشتن تصویب قانون اصلاحات قضائی برای نتانیاهو بسیار دشوارتر خواهد بود. " وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی، پیش از این امروز تصریح کرد که حتی اگر دولت با مخالفان به توافق نرسد، تصویب قانون اصلاحات به صورت یکجانبه ادامه پیدا خواهد شد. اگر اصلاحات قضائی را جلو نبریم، طرفداران خود را از دست داده ایم.

درگیر میان مخالفان نتانیاهو و پلیس رژیم صهیونیستی / هفدهمین هفته تظاهرات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی

همچنین بر اساس جدید ترین نظر سنجی های انجام شده توسط روزنامه معروف معاریو، ‌ رتبه بنی گانتس مجددا در نظر سنجی ها افزایش پیدا کرده است. حزب اردوگاه دولتی گانتس به رشد خود ادامه می دهد و در حال حاضر به ۲۸ کرسی رسیده است. حزب یش عاتید و لیکود نیز به کاهش رتبه خود ادامه داده اند. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که بلوک احزاب مخالف همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر به مجموع ۷۰ کرسی رسیده است، در حالی که تنها ۵۰ کرسی برای بلوک احزاب ائتلافی دولت نتانیاهو در حال حاضر وجود دارد.

درگیر میان مخالفان نتانیاهو و پلیس رژیم صهیونیستی / هفدهمین هفته تظاهرات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی
این تازه شروعش است

این احتمال وحود دارد که در صورت شکست مذاکرات در خانه رئیس رژیم صهیونیستی، تنش ها و اختلافات با شدت بیشتری ادامه پیدا کند و صهیونیست ها را بیش از پیش درگیر بحران سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    ما بهاییان این تظاهرات رو سرکوب خواهیم کرد
    • عبدالله IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      ان شاءالله همه تون اعم از بهائیان نجس و حامی رژیم نجس صهیونیستی و رژیم نجس صهیونیستی به زباله دان تاریخ ریخته خواهید شد. بشمارید شماره معکوس رو.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    اینا اغتشاشگران هستند
  • آجورلو IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    خداوند همه‌شون را لعنت و از صحنه روزگار حذف کند. همه خبیث، غاصب، بی رحم و دزد هستند. اللهم اشغل الظالمین بالظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس