کد خبر 1484707
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
اسرائیل

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب در توییتی به نخست وزیر اسپانیا که از معترضان به طرح تغییرات قضایی در فلسطین اشغالی حمایت کرده بود، حمله کرد و گفت که هیچ طرف خارجی برای مردم ما تصمیم نحواهد گرفت.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری سما فلسطین، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به اظهارات پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا که در آن حمایت خود را از تظاهرات در فلسطین اشغالی اعلام کرده بود، حمله کرد.

کوهن در توئیتی نوشت: مخالفان اصلاحات هیچ خط قرمزی از جمله تلاش برای آسیب رساندن به جایگاه بین المللی (رژیم) اسرائیل ندارند.

وی افزود: هیچ طرف خارجی برای مردم (رژیم) اسرائیل تصمیم نخواهد گرفت و من مطمئن هستم که سانچز چنین قصدی ندارد. هر کس از اصلاحات حمایت کند، من شک ندارم که دموکراسی را تقویت و میان قوا توازن برقرار می‌کند.

نخست وزیر اسپانیا عصر شنبه حمایت خود را از تظاهرات در فلسطین اشغالی علیه طرح اصلاحات قضایی بحث برانگیز توسط کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

سانچز اعلام کرد که حزب او در کنار تظاهرکنندگان در فلسطین اشغالی که مخالف اصلاحات هستند، می‌ایستد.

وی در ویدئویی که در جریان تظاهرات در تل‌آویو منتشر شد، گفت: ما همیشه برای صلح، برابری و دموکراسی مبارزه کرده‌ایم و با وجود آن، بسیاری از شما می‌دانید که این ارزش‌ها، ارزش‌هایی هستند که به سختی قابل قبول هستند و ما باید هر روز از این ارزش‌ها محافظت و آنها را ترویج کنیم.

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، هزاران نفر در فلسطین اشغالی در هفدهمین شنبه متوالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات و همچنان خواستار توقف روند تصویب طرح جنجالی کابینه وی با عنوان اصلاح قانون قضایی شدند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به لایحه تغییرات قضایی، از اختیارات دستگاه قضا کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 0
    مردک صهیونیست؛ چرا تو امور داخلی تمام دنیا سرک میکشید حالا که به خودتان رسید ناله سر میدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس