تشدید فرار از خدمت نظامیان صهیونیست/ دو گروهان نظامی منحل می‌شود

ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد در نتیجه کاهش تعداد سربازان صهیونیست و ترک خدمت آنان، ۲ گروهان سربازان حریدیم (یهودیان ارتدوکس) را منحل کند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد ۲ گروهان سربازان حریدیم (یهودیان ارتدوکس) را منحل کند. این اقدام در نتیجه کاهش تعداد سربازان صهیونیست و ترک خدمت آنان، رخ می‌دهد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: ارتش اسرائیل قصد دارد گروهان حریدی «تومر» زیر مجموعه تیپ جعفاتی (یکی از تیپ‌های زبده ارتش) را به دلیل تعداد بسیار اندک سربازان و تداوم کاهش استقبال حریدیان از عضویت در آن، منحل کند.

بر اساس این گزارش، تامیر یدعی، فرمانده نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی، دستور آمادگی جهت انحلال این گروهان را صادر کرده است. در برهه زمانی اخیر، بحث‌هایی در خصوص تداوم فعالیت گروهان تومر جریان گرفته است که طبق این گزارش، الیاد ماور، فرمانده تیپ جعفاتی، انحلال کامل آن را تأیید کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در دوره سربازگیری اخیر، تنها ۲۵ سرباز حریدی به این گروهان که در کرانه باختری فعالیت می‌کند پیوسته‌اند. این تعداد از هدف‌گذاری ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص جذب سربازان حریدی در این گروهان بسیار کم‌تر است.

رایو رژیم صهیونیستی انحلال قریب‌الوقوع گروهان تومر را به مثابه ضربه‌ای مهلک بر پیکره ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با جذب حریدیان در خدمت نظامی بر شمرد.

همچنین طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی امکان انحلال گروهان «حیتس» که زیر مجموعه تیپ چتربازان ارتش این رژیم است و مختص سربازان حریدی است را مورد بررسی قرار می‌دهد. دلیل این اقدام، عدم تحقق هدف‌گذاری در خصوص سربازگیری در این تیپ است.

این در حالی است که صهیونیست‌ها در خصوص جذب حریدیان در خدمت نظامی یا خدمات عمومی از کابینه رژیم صهیونیستی مطالباتی را مطرح کرده‌اند؛ چرا که این قشر از صهیونیست‌ها که ۱۰ درصد از جمعیت شهرک‌نشینان را تشکیل می‌دهند به دلیل تحصیل در مدارس دینی یهودیت از معافیت نسبتا کامل از خدمت نظامی برخوردارند.

ابتدای ماه ژوئن گذشته بود که یائیر گولان، معاون فرمانده کل قوای ارتش رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: اگر حریدیان به خدمت نظامی در ارتش نپیوندند، من و هم‌رزمانم هم خدمت نخواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس