کد خبر 1481683
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
بلینکن: کاروان سفارت آمریکا در سودان هدف قرار گرفت

وزیر امور خارجه آمریکا امروز از حمله به کاروان سفارت این کشور در شهر خارطوم واقع در سودان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که کاروان سفارت این کشور در شهر خارطوم واقع در سودان هدف حمله قرار گرفته است.

بر اساس اعلام این رسانه، آنتونی بلینکن به خبرنگاران گفت که کاروان خودروهای سفارت در حالیکه کاملا نشانه‌ های خودروهای دیپلماتیک را با خود به همراه داشتند مورد این حمله قرار گرفت.

حمله به این کاروان خودروهای سفارتی، در کنار سایر حملات قبلی به امدادگران بین‌ المللی و همچنین حمله به محل اقامت نماینده اتحادیه اروپا در خارطوم، از وخیم‌ تر شدن اوضاع و حرکت به سمت هرج و مرج بیشتر در این کشور آفریقایی دلالت دارد.

بر اساس آمار سازمان ملل، تا کنون دست‌ کم ۱۸۵ نفر در سودان کشته و بیش از ۱۸۰۰ نفر زخمی شده‌ اند. تعداد کشته‌ شدگان می‌ تواند بسیار بیشتر از این باشد چرا که اجساد زیادی در خیابان‌ های پایتخت سودان، به‌ویژه در اطراف شهر وجود دارد که به دلیل وقوع درگیری‌ ها، احدی امکان دسترسی به آن‌ ها را ندارد.

در ساعات آغازین امروز سه‌ شنبه نیز نبرد در اطراف مقرهای اصلی هر یک از طرف‌ ها و در ساختمان‌ های رهبردی دولتی- که همگی در مناطق مسکونی هستند- از سر گرفته شد.

تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از بعدازظهر دوشنبه، وسعت میزان ویرانی‌های چند روز اخیر را نشان می‌ دهد. در فرودگاه بین‌ المللی خارطوم که یک بخش آن فرودگاه نظامی است، حدود ۲۰ هواپیمای آسیب دیده اند. برخی از این هواپیماها به طور کامل نابود شده بودند و از یکی از آنها هنوز دود بلند می‌ شود.

دیپلمات‌ های کشورهای مختلف در تماس‌ های مختلف، از طرفین درگیری- ژنرال عبدالفتاح برهان فرمانده نیروهای مسلح سودان و ژنرال محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای واکنش سریع - خواسته‌ اند تا هر چه سریع‌تر به این غائله پایان دهند، اما تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وزارت امور خارجه آمریکا اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که بلینکن به طور جداگانه با این دو ژنرال تلفنی صحبت کرده است. بلینکن خواستار آتش‌بس فوری ۲۴ ساعته شد تا مبنایی برای آتش‌بس طولانی‌تر و بازگشت به مذاکرات باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    خیلی هم عالی، تا جون شما یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش در بیاد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس