کد خبر 1481539
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
خارطوم

رسانه‌های عربی با اشاره به آغاز مجدد درگیری‌ها در سودان گزارش دادند که جنگنده‌ها برفراز آسمان خارطوم به پرواز درآمده‌اند.

به‌گزارش مشرق، شبکه الجزیره گزارش داد که جنگنده‌ها برفراز آسمان خارطوم پایتخت سودان به پرواز درآمده‌اند.

این شبکه همچنین گزارش داد که درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری و مرکز فرماندهی ارتش ازسر گرفته شده است.

ولکر پرتس، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان روز گذشته گزارش داد که در جریان درگیری‌های میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، بیش از ۱۸۰ نفر کشته و بیش از ۱۸۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

این مسئول در سازمان ملل گفت که سازمان مذکور در تلاش است تا طرف‌های مقابل را متقاعد کند که خصومت‌ها را متوقف کنند. وی گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو، رئیس نیروهای پشتیبانی سریع تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است که به درگیری‌ها پایان دهند.

شبکه الجزیره نیز روز گذشته از بمباران هوایی مواضعی در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری سودان و فرماندهی ارتش در خارطوم خبر داده بود.

خبرنگار الجزیره در پایتخت سودان اعلام کرد که درگیری‌ها در شرایط فعلی بسیار سنگین بوده و طی آن از همه انواع تسلیحات استفاده می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس