گفتگوی گوترش با آمریکا درباره سودان، افغانستان و اوکراین

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که در واشنگتن بسر می برد، در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره سودان، افغانستان و اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در محل وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن گفت: ما و سازمان ملل برای مقابله با بحران سودان همکاری نزدیکی داریم و امیدواریم به یک آتش بس پایدارتر، توقف درگیری ها و بازگرداندن سودان به مسیر احیای دولت غیرنظامی دست یابیم.

بلینکن افزود: ما و سازمان ملل همچنین در مورد افغانستان همکاری نزدیکی داریم. این همکاری ها در زمینه نگرانی های عمیقی که بسیاری از کشورها در مورد اقدامات طالبان درارتباط با انکار حقوق زنان و دختران، وضعیت انسانی و اقتصادی دارند، است.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: آمریکا مانند اکثر اعضای سازمان ملل به شدت بر نگرانی هایی مانند ایجاد امنیت غذایی بیشتر در سراسر جهان، مقابله با تغییرات آب و هوا و امنیت انرژی و اهداف توسعه کاملاً حیاتی متمرکز است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: ما امروز با جنگ در اوکراین، گسترش درگیری در همه جا، تأخیر در تلاش‌هایمان در رابطه با مقابله با تغییرات اقلیمی و مشکلات عظیم در بخش‌های وسیعی از جهان به دلیل بحران اقتصادی و مالی چشمگیر کشورهای در حال توسعه مواجه هستیم.

دبیر کل سازمان ملل افزود: در این دنیای آشفته همکاری میان آمریکا و سازمان ملل متحد کاملاً محوری است. ما و آمریکا تلاش می کنیم در سودان آتش بس ایجاد کنیم.

گوترش افزود: من از حمایت امنیتی آمریکا از عملیات مهم انتقال حدود یک هزار و ۲۰۰ کارمند سازمان ملل و همچنین سازمان‌های بشردوستانه و نمایندگی های مختلف از خارطوم به بندر سودان در میان یک وضعیت بسیار دشوار، قدردانی می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    باعامل این جنایات وفسادها این رذل گفتگومیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس