کد خبر 1478176
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
رایزنی بلینکن و گوترش درباره اوکراین

دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه آمریکا در جریان تماس تلفنی پیرامون مسائل مرتبط با اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس تلفنی مسائل مربوط به اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در ارتباط با آنچه وی مدعی «مانع تراشی‌ های» روسیه درباره صادرات مواد غذایی اوکراین شد، ابراز نگرانی کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا دربیانیه خود افزود: وزیر امور خارجه آمریکا در این تماس تلفنی بر اهمیت حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده است!

آنتونی بلینکن همچنین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به دلیل تلاش‌ هایش در راستای تقویت توافقنامه انتقال غلات قدردانی کرد.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.

تا کنون ده ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌ های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده‌ اند.

یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

روزنامه اسپانیایی «ال پایس» با استناد به داده‌های منتشره از سوی سازمان ملل و نیز آمار مربوط به ردیابی کشتی‌ها در گزارشی اعلام کرد که دست کم ۳۸ درصد غلات صادر شده از اوکراین به مقصد کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است، این در حالیست که بر اساس توافق اخیر میان روسیه و اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل بنا بود این غلات به کشورهای در حال توسعه آفریقا صادر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس