مسکو با تمدید توافق غلات تنها به مدت ۶۰ روز موافقت کرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: به همه طرف‌ ها نه تنها به صورت شفاهی، بلکه از طریق یادداشت‌ های ویژه اطلاع رسانی شد؛ فدراسیون روسیه با تمدید قرارداد به مدت ۶۰ روز موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه ای به تشریح مواضع کشورش در خصوص تمدید توافق غلات پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: مسکو درباره ۶۰ روز توافق کرده است و همه طرف ها را به طور شفاهی و کتبی در جریان این موضوع قرار داده است.

«ماریا زاخارووا» در این خصوص ادامه داد: ما می‌ بینیم که طرف‌ های توافق غلات پیام‌ هایی را مبنی بر تمدید ۱۲۰ روزه این توافق اعلام کردند. هم وزارت امور خارجه روسیه و هم نمایندگان روسیه در سازمان ملل به همه طرف‌ های توافق اعلام کرده‌ اند که طرف روسی قرارداد را ۶۰ روز تمدید می‌ کند.

وی ادامه داد: به همه طرف‌ ها نه تنها به صورت شفاهی، بلکه به وسیله یادداشت‌ های ویژه اطلاع رسانی شد. یک بار دیگر تکرار می‌ کنم، فدراسیون روسیه با تمدید قرارداد به مدت ۶۰ روز موافقت کرده است.

این در حالیست که وزیر خارجه اوکراین پیشتر مدعی شد که توافق صادرات غلات از بنادر واقع در دریای سیاه برای۴ ماه تمدید شده است.

برخی رسانه های ترک زبان نیز امروز همسو با وزیر خارجه اوکراین مدت زمان تمدید قرارداد غلات را ۱۲۰ روز اعلام کردند.

این در حالی است که پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در سخنانی اعلام کرد: تمدید توافق غلات به مدت ۶۰ روز، حسن نیت روسیه را نشان می دهد.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند؛ توافقی که مدت آن تا امروز شنبه بود.

تاکنون ده ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند. یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    اشتباه کرده، باید غلات رو فقط برای کشورهای دوست و مستقل ارسال کنه، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها و یانکیها میتونن برن بمیرن مهم نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس