کد خبر 1467290
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
محورهای دیدار «بلینکن» و دبیرکل سازمان ملل

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» قرار است با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در خصوص اوکراین دیدار کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، برای بحث در مورد حمایت از اوکراین دیدار خواهند کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: «آنتونی بلینکن» در حالی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک پنج‌ شنبه و جمعه هفته جاری حضور خواهد داشت، بر تعهد ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید می‌ کند و از جامعه بین‌ المللی نیز می‌ خواهد تا اقدامات سازمان ملل را که به تأمین صلح عادلانه و پایدار در اوکراین کمک می‌کند، تأیید کنند!

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است در روزهای آتی و در سالروز آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در صدد است تا نشستی را با حضور گوترش در این خصوص برگزار کند. قرار است بلینکن و گوترش در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کنند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه در این خصوص تصریح کردند که این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت کی یف قرار داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس