ژست انسان دوستانه وزیرخارجه آمریکا برای زلزله زدگان سوریه

بلینکن به گوترش گفته است که قطعنامه شورای امنیت می‌تواند ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه را تسهیل کند.

به گزارش مشرق، «ندپرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور، «آنتونی بلینکن» در طی تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره تسهیل شرایط در سوریه می‌تواند به ساده سازی کمک‌ها به سوریه زلزله زده کمک کند.

این در حالی است که بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای باز کردن دو گذرگاه مرزی دیگر به روی آسیب دیدگان، نیازی به هیچ گونه قطعنامه شورای امنیت ندارد. او گفت که این یک تصمیم مستقل دولت است و براساس توافق بین دمشق و سازمان ملل اتخاذ شده است.

پرایس در این ارتباط گفت: «وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با گوترش خاطرنشان کرد که قطعنامه سازمان ملل متحد به نیروهای امدادی بشردوستانه در سوریه انعطاف لازم را برای ارائه مؤثرتر کمک‌ها به مردم نیازمند خواهد داد.»

از سوی دیگر، دبیر کل سازمان ملل بر ضرورت تداوم کمک رسانی به کشور زلزله زده سوریه تاکید کرد. «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که سازمان ملل بلافاصله پس از وقوع زلزله، ۵۰ میلیون دلار کمک به زلزله زدگان تخصیص داد، اما نیازها بسیار زیاد است.

دبیر کل سازمان ملل با وخیم توصیف کردن اوضاع در مناطق زلزله زده سوریه تاکید کرد که سازمان ملل یک طرح بشردوستانه برای گردآوری ۳۹۷ میلیون دلار برای رفع نیازهای مردم زلزله زده سوریه را آغاز کرده است. بنا به گفته گوترش این طرح بشردوستانه طی یک دوره ۳ ماهه اجرا می‌شود.

گوترش در ادامه یادآور شد که دو گذرگاه شمال سوریه به منظور دریافت کمک‌ها باز است و سازمان ملل تحولات در مناطق زلزله زده در سوریه را زیر نظر خواهد داشت.

بشار اسد در دیدار مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به خسارت‌های سنگین زلزله ۷.۸ ریشتری اخیر، تأکید کرد که کمک‌های فوری باید وارد همه مناطق سوریه از جمله مناطقی که تحت اشغال گروه‌های تروریستی قرار دارد، شود.

گریفیتس دراین دیدار گفت که سازمان ملل در راستای امدادرسانی و رفع نیازهای انسانی مردم سوریه تلاش خواهد کرد. گفتنی است بر اساس آخرین آمارها در زلزله شمال سوریه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر جان باخته اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    همه بدن شما خوبید خفه شو بابا همه فهمیدن به بهانه کمک همه مدل سلاح می فرستید سوریه. گم شو بابا پلشت عمرتون دیگه اخراشه ...
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    آمریکا و شبه نظامیان به اصطلاح کرد نفت سوریه بدن به مردم زلزله زده کمک پیش کش
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 1
    خدا لعنتشون کنه!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    2 0
    تو نفتشون نبر بقیه اش پیش کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس