کد خبر 1487628
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
بلینکن

"مایکل مک‌کال" رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به "آنتونی بلینکن" تهدید کرد چنانچه اطلاعات لازم را در مورد خروج آشفته واشنگتن از افغانستان ارائه ندهد، بازداشت می‌شود.

به گزارش مشرق، مایکل مک‌کال رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امروز دوشنبه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا را تهدید کرد چنانچه به احضاریه ای که در مورد خروح از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ است، عمل نکند، اقدام قانونی علیه وی انجام می دهد.

مک‌کال که این نامه را روز جمعه به بلینکن فرستاده اما جزئیات آن امروز دوشنبه منتشر شده و در آن وزیر امور خارجه آمریکا را تهدید کرده است که باید مستندات لازم را ارئه دهد.

گفته می شود کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در ماه مارس (اسفند) احضاریه ای برای بدست آوردن برخی اطلاعات به وزارت امور خارجه ایالات متحده ارسال کرده بود.

به نوشته رویترز، تهدید مک‌کال، حاکی از تلاش بی سابقه جمهوری خواهان مجلس نمایندگان برای به دست آوردن اطلاعات حساس در مورد خروج پر هرج و مرج آمریکا از افغانستان در تابستان ۲۰۲۱ باشد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که این اطلاعات را تنها با مقامات ارشد در میان می گذارد.

سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سوالی درباره نامه مک‌کال گفت که وزارت امور خارجه اطلاعات لازم برای انجام وظیفه خود را در اختیار کنگره قرار می دهد و در عین حال از توانایی کارمندان خود برای انجام وظایفشان محافظت می کند.

گزارش ها حاکی است که مک کال از ماه مارس تحقیقاتی را در مورد خروج جنجالی آمریکا از افغانستان و وقایع پس از آن آغاز کرده است.

در پی آغاز این تحقیقات جمهوری خواهان و برخی دموکرات ها اعلام کرده اند که هرگز گزارش کاملی از خروج آشفته واشنگتن از افغانستان و کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل دریافت نکرده اند.

در نامه ای که مک‌کال برای بلینکن فرستاده است، اعلام شده که این وزارتخانه باید حداکثر تا تاریخ ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت) مستندات قانونی را برای خودداری از ارائه اسناد درخواست شده ارائه کند.

در این نامه تاکید شده است که چنانچه وزارت امور خارجه آمریکا به تعهدات قانونی خود عمل نکند، کمیته آماده است تا اقدامات لازم را برای اجرای احضاریه، از جمله بازداشت بلینکن به دلیل آنچه که اهانت به کنگره خوانده شده عملی کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    0 0
    ظریف چطور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس