سرلشکر سلامی: حامی ملت‌های مسلمان هستیم و آنها را در صحنه‌های سخت تنها نمی‌گذاریم

فرمانده کل سپاه گفت: اخیراً صهیونیست‌ها دو نفر از نیروهای ما را شهید کردند؛ اما با دست‌های غیبی، هفت نفر از آن‌ها کشته شدند.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر دیروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامی‌داشت روز ارتش که در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با تبریک این روز به رهبر معطم انقلاب اسلامی، ملت ایران و ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: زیباترین تعبیر که تجسم حقیقت زنده ارتش است در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی متجلی شده که فرمودند «ارتش کلمه طیبه است»؛ این کلمه طیبه همانند یک شجره طیبه و درخت مبارک و تناوری است که اصل و ریشه‌های آن در اعماق ایمان، باور و اعتقاد مردم ما و ایمان و باور درونی آحاد ارتشیان مستحکم و ثابت است.

سرلشکر سلامی افزود: ‌بنیان‌های این شجره مبارک، مستحکم و ثابت است و شاخسارهای آن در آسمان سیر می‌کند؛ این تعبیر قرآنی است برای این حقیقت زیبا، این حقیقت دل‌انگیز و این حقیقتی که هویت، امنیت، استقلال، شرف و کرامت ما به آن متحکی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ارتش کلمه طیبه است و کلمه طیب به سوی خداوند تصاعد می‌یابد و عمل صالح برادران ما در ارتش این کلمه طیبه را رفعت می‌بخشد؛ در میدان هم همین است و صحنه هم گواه این حقیقت است.

وی اضافه کرد: امروز روز میلاد ارتش نوین اسلام و روز تولد یک ارتش صاحب فضیلت با تفاضلاتی از همه ارتش‌های عالم به واسطه مردان و ستاره‌های درخشانش که در آسمان معنا نورافشانی می‌کند، است.

سردار سلامی با بیان اینکه فرماندهان بزرگ ارتش برای ارتقاء منزلت مردم، جاری شدن حدود الهی، ایمان، نماز و لقای الهی را بر دنیای فانی ترجیح دادند، خاطرنشان کرد: شهیدانی همچون سپهبد قرنی، سپهبد صیاد شیرازی، سرلشکر فلاحی، نامجوی، دوران، آبشناسان، بابایی و ستاری در کهکشان ستارگان شهادت، درخشان و پرنور می‌درخشند.

وی گفت: سپهبد شهید صیاد شیرازی اسوه اخلاق حسنه، مظهر فداکاری، صاحب روح وفاداری، وفای به عهد و پاکیزه بود و خداوند او را پاکیزه پذیرفت؛ امروز وقتی وارد ستاد کل نیروهای مسلح می‌شویم، عطر دل‌انگیز شخصیت این فرمانده نام‌آور، جاودانه و الهی مشام انسان را روح می‌بخشد.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: این فرماندهان، قله بودند که از فراز بلند و رفیع قامت معنوی خود، آبشار فداکاری و شهادت را در پیکره ارتش جاری کردند و ده‌ها هزار شهید از این ارتش پر افتخار ما سند فداکاری، وفاداری، ایمان، جهاد و شهادت هستند.

سرلشکر سلامی با اشاره به فرماندهان کنونی ارتش، افزود: این فرماندهان مانند گذشتگان خود همان‌گونه و در جستجوی شهادت هستند. سرلشکر حسنی‌سعدی شهید زنده‌ای است که تمام طول عمر خود را برای دفاع از حیثیت این ملت سپری کرد و با داشتن بیشترین سن خدمتی، فرمانده‌ای رشید، متفکر و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه هنر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که این‌گونه این شجره مبارک را در میدان جهاد رشد دادند، عنوان کرد: امروز روزی است که ارتش ما آماده شد تا سنگین‌ترین رسالت تاریخ را برای دفاع از هویت این ملت، ارزش‌های انقلاب بزرگ و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی به فرجام برساند.

سردار سلامی گفت: ارتش صادقانه وارد عرصه جهاد و سپس با اخلاص و سربلندی از جنگ هشت ساله خارج شد. ارتش از مرزهای این میهن بزرگ دفاع کرد و قامت جوانان و فرماندهان بر زمین افتاد، اما پرچم هرگز؛ این نشان‌دهنده آن است که هرچقدر هم حجم دشمنی‌ها بزرگ باشد، ما از قوای مسلحی برخورداریم که بزرگ‌تر از هر تهدیدی، و قوی‌تر جسیم‌تر و حجیم‌تر از آن هستند.

وی بیان کرد: به سادگی و به جرأت می‌توان گفت که اگر امروز با دیدن تمامی این شرایط و گذر از تاریخ ۴۴ ساله می‌خواستیم برای کشورمان با این حجم گسترده از تهدید، آرایه دفاعی اطمینان‌بخشی بسازیم، مجدداً هم به ارتش و هم به سپاه نیاز داشتیم و این‌ها ضرورت‌های مسلّم دفاع هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خامنه‌ای در این دیدار به خانواده‌های نیروهای مسلح اشاره‌ای داشتند و فرمودند که خانواده این نیروها در جهاد این عزیزان شریک هستند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: جنگ ما ادامه دارد و نبرد خاتمه نیافته، بلکه چهره آن عوض شده است. ما در قلب میدان هستیم و در وسط یک معرکه جهانی سخت، بسیار جدی و واقعی هستیم.

وی افزود: شما تصویر این پیکار را ظرف شش ماه گذشته دیدید؛ این آرایش جهانی قدرت از دورترین نقاط عالم و از درون کاخ‌های مستکبران تا درون شهرها و خیان‌های ما مساحت وسیعی از یک جغرافیای جهانی با تصورات، آرزوها و رویاهای بزرگ در حد براندازی و فروپاشی نظام این‌گونه باور کرده بودند که با دست به دست هم دادن و مجتمع شدن در برابر جنود الهی، نظام را در لبه پرتگاه قرار دهند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: این تصور در ذهن آن‌ها نقش بسته بود و بر همین اساس عمل کردند. محاسبات غلط، قضاوت‌های نادرست و برآوردهای فاصله‌دار از حقیقت، همیشه صاحبان آن را به هلاکت می‌رساند؛ دشمنان ما بر اثر خطاهای خودشان هلاک می‌شوند.

سردار سلامی ادامه داد: این معرکه کاملاً ارکان نظام را هدف قرار داده بود؛ اما با درخشش قوای دفاعی و امنیتی کشور و هنرنمایی ملت تحت حمایت‌های رهبری، همه رویاهای دشمنان به خواب‌های پریشان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه آن‌ها ما را در چهارراه تحریم، انزوای سیاسی، عملیات روانی و بی‌ثبات‌سازی داخلی قرار داده بودند، گفت: در تقاطع این‌گذرگاه‌های سخت، دشمنان تصور می‌کردند که با افزایش فشارها می‌توانند کاری کنند؛ اما همه دیدیم که فاصله زمانی احساس اقتدار دشمن و درهم‌شکستن چهره او برای ما بسیار کوتاه بود.

فرمانده کل سپاه گفت: دیدید که «بنت» در فرودگاه دبی ژست می‌گرفت؛ رژیم‌های عربی هم برای عادی‌سازی صف بسته بودند و در این زمینه از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و رژیم صهیونیستی را رکن و تکیه‌گاه قراره داده بودند. رژیم صهیونیستی برای حمله به ما رجز می‌خواند و احساس می‌کرد که در صحنه بین‌المللی توانسته‌ است ما را محاصره کند و در انزوا قرار دهد و خیال می‌کرد که توانسته‌ است بر چالش‌های داخلی خود فائق بیاید.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد که توانسته است بر دیگر کشورها تسلط پیدا کند و رژیم‌های سیاسی را در راستای اهداف خود به حرکت دربیاورد، افزود:، اما بین این پوسیدگی، آشفتگی و این وضعیت نابسامان و در حال غروب، زوال و فروپاشی که امروز از صهیونیست‌ها می‌بینید با چند ماه قبل رابطه‌ای می‌بینید؟ چگونه ورق برگشت که امروز ملاحظه می‌کنید حتی آمریکا از این رژیم فاصله گرفته است و حاصر نیست برای این رژیم هزینه شود.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز رئیس جمهور آمریکا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای ملاقات نمی‌پذیرد و وزرای او را برای ورود به آمریکا تحریم کرده است؛ امروز سیاست‌های آمریکا و اسرائیل از نتوانستن به نخواستن تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز برای اولین بار صد هزار نفر در درون سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند، خاطرنشان کرد: اسرائیل امروز از سوریه، لبنان و نوار غزه مورد حمله موشکی قرار می‌گیرد و از کرانه باختری شعله‌های خشم زبانه می‌کشد. رژیم صهیونیستی دیوراهای چند صد متری دور خود کشیده و با قوی‌ترین سنسورها پایش و رصد امنیتی می‌کند و حتی یک حیوان نمی‌تواند از مرزهایش عبور کند؛ اما دست‌های غیبی کرانه باختری را مسلح کرد و شما تفنگ‌های مدرن خودکار و سلاح‎های خودکار را در دست فلسطیینان می‌بینید.

سردار سلامی با بیان اینکه طی یک هفته گذشته فلسطینیان ۱۶۵ عملیات انجام دادند که ۵۰ درصد آن تیراندازی بود، گفت: صهیونیست‌ها دو نفر از نیروهای ما را (در سوریه) شهید کردند؛ اما با دست‌های غیبی هفت نفر از آن‌ها کشته شدند؛ این معادلات دیگر به نامعادلات تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: در پاسخ‌های رژیم صهیونیستی به لبنان، سوریه و نوار غزه دیدید که جای خالی سلاح‌ها را می‌زد. امروز به رژیم‌های عربی نگاه کنید و فاصله‌گیری رژیم‌های متحد آمریکا از این کشور و اینکه آن‌ها اقبال به سمت نظام ما پیدا کردند و در یک جنگ نابرابر با فقیرترین کشور در جهان عرب یمن دست‌هایشان بالا رفت.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز در کجای سیاست‌های این منطقه جایی دارد، جزء در گوشه‌ای از شرق فرات یا در چند پایگاه در عراق و منطقه گفت: به برکت مجاهدت‌‎ها، او ضعیف و دچار پوکی استخوان است. ظاهر این قدرت مهیب است؛ اما استخوان‌های او پوسیده است و دیگر نمی‌تواند مولد و محرک سیاست‌های منطقه‌ای باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه رئیس جمهور فرانسه زمانی با معارضان ایرانی می‌نشست و به دنبال فروپاشی ایران بودند، افزود: امروز رئیس جمهور فرانسه که از اعضای دائمی شورای امنیت است و به آمریکا متکی است در پشت کوهی از زباله مخفی است و تازه متوجه شده که نمی‌توان به آمریکا تکیه کرد.

فرمانده کل سپاه افزود: در سوی دیگر میدان، نظام ما را می‌بینید که از این چالش با اقتدار، سعه صدر، خویشتن‌داری و نهایت بخشش و عفو خارج شد و امروز در حال حرکت است و در هیچ جهشی ما متوقف نیستیم.

وی ادامه داد: قدرت‌مان دیده و سنجش می‌شود و ملت ما سربلند در مقابل مستکبران ایستاده‌اند و در مقابل مشکلات کُرنش نکردند و از انقلابشان دفاع کردند. این روحیه و حقیقت در جایی نیست جز اینجا و به برکت نورافشانی خورشید ولایت است. ما به سمت حل مسائل و فتح قله‌های بزرگ‌تر پیش می‌رویم و دشمن می‌داند که «نمی‌تواند» و ما می‌دانیم که «می‌توانیم».

منبع: دفاع پرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • انقلابی منطقی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    7 2
    حتی اگر قوی ترین نیروی مسلح دنیا را داشته باشیم با اقتصاد ضعیف و فساد هیچ فایده ای نخواهد داشت... مصداق آن شوروی سابق
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    2 5
    البته با دستهای غیبی سپاه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس