نقش مؤثر شهید صیاد شیرازی در تعالی نیروهای مسلح

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید صیاد شیرازی در رشد و تعالی نیروهای مسلح نقش مؤثری ایفا کرد که این نشأت گرفته از ولایتمداری محض وی بود.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ «سید حسام هاشمی» مشاور فرمانده معظم کل قوا امروز (سه‌شنبه) در همایش علمی پیرامون شخصیت شهید «صیاد شیرازی» که در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، با اشاره به گذشت ۲۴ سال از شهادت سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: بخش‌های مختلف نیروهای مسلح کشورمان، صیاد شیرازی را از خود می‌دانستند و این به دلیل علاقه‌ای بود که آن‌ها به این شهید داشتند؛ از سوی دیگر هرچند تاکنون صدها کتاب و مقاله نوشته شده، اما هنوز هم جا برای این‌کار وجود دارد؛ زیرا وی و شهید سلیمانی الگو و نمونه‌ای برای جوانان هستند.

وی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، صیاد شیرازی به فکر سازماندهی «ارتش انقلابی» و حفظ آن بود؛ او در عمل نیز همواره ثابت‌قدم بود؛ البته «سروان صیاد شیرازی» اول انقلاب با «سرتیپ صیاد شیرازی» که بازرسی ستاد کل را تشکیل داد به لحاظ رشد علمی، دانشی و تجربی تفاوت بسیاری داشت.

امیر سرتیپ هاشمی ادامه داد: صیاد در سه سالی که در ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشت در احیا، رشد و تعالی نیروهای مسلح نقش مؤثری ایفا کرد و این هم نشأت گرفته از ولایتمداری محض وی بود؛ برای وحدت ارتش و سپاه هم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کرد و برای رفع مشکلات مردم نیز تلاش می‌کرد؛ بدین‌صورت که چنانچه شخص گرفتاری پیش او می‌رفت، برای حل مشکل آن شخص از آبروی خود گرو می‌گذاشت.

مشاور فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: در دانشگاه عالی دفاع ملی باید برای بزرگانی چون شهیدان صیاد شیرازی و سلیمانی برنامه‌ها و سخنرانی‌های بسیاری برگزار شود.

امیر سرتیپ هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ دفتر یادداشت روزانه شهید صیاد در اختیار بنده است و مابقی آن در اختیار دفتر فرماندهی کل قوا قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    صیاد دلها بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس