روایت دلتنگی رهبر انقلاب یک روز پس از شهادت صیاد شیرازی

مشاور فرمانده کل ارتش گفت: صبح روز بعد از خاکسپاری خانواده‌ شهید صیاد شیرازی نماز صبح را خواندند و راهی بهشت زهرا(س) شدند که دیدند رهبر معظم انقلاب زودتر از آنها آنجا حضور دارند و علت آن را تنها دلتنگی عنوان کردند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ دوم مجتبی جعفری راوی معارف جنگ در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت صیاد شیرازی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین ماه شهید شد و ماه بعد یعنی اوایل اردیبهشت ماه ناصر آراسته از هم‌رزمان شهید صیاد شیرازی حقوق او را گرفت و به منزل شهید صیاد برد و به همسر شهید تقدیم کرد.

وی افزود: همرزم شهید به همسر شهید صیاد شیرازی می‌گوید، این حقوق و این هم دفترچه‌ای که نام بیش از ۲۰ نفر در آن نوشته شده است، وقتی شهید صیاد شیرازی حقوق می‌گرفت، نصف حقوقش را به من می‌داد و من به این نفرات پرداخت می‌کردم.

روایت دلتنگی رهبر انقلاب یک روز پس از شهادت صیاد شیرازی

جعفری اضافه کرد: آخرین عملیاتی که او خیلی موثر واقع شد و توانست تار و پود منافقان را از هم جدا کند، عملیات مرصاد در سال ۶۷ بود، منافقان برای این حمله برنامه‌ریزی‌های فراوانی کرده بودند و خواب و خیال زیادی برای فتح تهران دیده بودند، اما با شکست در این عملیات کینه شهید صیاد شیرازی را بر دل گرفتند و سرانجام در ۲۱ فروردین او را مقابل منزلش به شهادت رساندند.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش بیان کرد: وقتی خانواده‌اش فردای دفن پیکر او به سر مزار رفتند متوجه شدند مقام معظم رهبری حتی از آن‌ها زودتر بر سر مزار آمده، خانواده‌ شهید صیاد گفتند که شما خیلی زود آمدید، آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده، مدتی است ازش دور شده‌ام»؛ مگر چقدر گذشته بود؟ آقا دو روز قبل از شهادت، صیاد را دیده بودند و یک روز هم از دفنش گذشته بود.

وی با اشاره به خصلت‌های بارز شهید سپهبد صیادشیرازی خاطرنشان کرد: این شهید در بحث علوم نظامی خبره و در ورزیدگی جسمانی الگوی تمام عیار بود و در امور اعتقادی و دینی الگو و نمونه بارزی است.

برگزاری مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی به میزبانی گروه ۲۲ توپخانه شهرضا در مسجد صدیقه طاهره با حضور مسؤولان لشگری و کشوری، فرماندار، شهردار، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و نماینده مردم شهرضا در مجلس برگزار شد.

در این مراسم ۵۰۰ جلد کتاب «مالک آسمان» برگرفته از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در میان عموم مردم شهرضا توسط گروه ۲۲ توپخانه ارتش به منظور ترویج سیره شهدا و چهره‌های ماندگار ارتش در دوران دفاع مقدس توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    5 12
    بیخود نیست اگه بگویم اخلاصشون کم نظیره.ایثار از مادی،و معنوی.جانشون خدا هم بزرگ و عزیزشون کرد.
  • اسماعیل NL ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    شهید صیاد شیرازی درقلب ماجادارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس