.

شبکه خبری فاکس‌نیوز به دلیل تکرار ادعاهای رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خصوص خراب بودن دستگاه‌های یک شرکت سازنده سخت‌افزارهای انتخابات الکترونیکی مجبور به پرداخت بیش از ۷۵۰ میلیون جریمه شد.

به گزارش مشرق، یک شرکت تولیدکننده و فروشنده سخت‌افزارهای رأی‌گیری الکترونیکی در روزهای گذشته شبکه خبری فاکس‌نیوز را به دلیل تکرار ادعاهای «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه نقائص دستگاه‌های این شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به ضرر ترامپ بوده تحت پیگرد قرارداده و خواستار دریافت جریمه ۱.۶ میلیارد دلاری شده بود. 

رسانه‌های آمریکایی امروز چهارشنبه گزارش داده‌اند این پرونده بین شبکه خبری فاکس‌نیوز و شرکت «دومینیون» با توافق فاکس‌نیوز برای پرداخت ۷۸۷.۵ میلیون دلار به عنوان جریمه فیصله یافت. 

فاکس‌نیوز در جلسه دادگاه ادعا کرد که صرفاً اتهامات مطرح‌شده از سوی هواداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مطرح کرده است. 

قاضی پرونده روز سه‌شنبه اعلام کرد طرفین پرونده مسئله اختلافاتشانرا حل کرده‌اند. فاکس‌نیوز اشاره‌ای به رقم مورد توافق برای جریمه نکرد اما دومینیون گفت که بر سر ۷۸۷.۵ میلیون دلار توافق حاصل شده است. 

شرکت دومینیون که در ایالت «دنور» مستقر است شواهدی را در دادگاه ارائه کرد که نشان می‌دادند که حتی چهره‌های برجسته فاکس‌نیوز هم به ادعاهای تقلب در انتخابات و نقائص عمدی دستگاه‌های این شرکت به ضرر ترامپ اعتقادی ندارند. این شرکت گفت با وجود این، فاکس‌نیوز بارها به هم‌پیمان‌های سیاسی ترامپ تریبون داده تا آن ادعاها را تکرار کنند. 

دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با طرح ادعاهای مختلف از جمله خراب بودن دستگاه‌های اخذ رأی، غیرقانونی بودن رأی‌گیری‌های پستی و دستکاری در شمارش آرا مدعی شده بود که به نفع رقیبش «جو بایدن» تقلب صورت گرفته است. 

این در حالی است که دادگاه‌های آمریکا هیچ یک از ادعاهای ترامپ درباره بروز تقلب در انتخابات را تأیید نکردند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمود « الحکمة ضالةالمؤمن خذالحکمة و لو من اهل النفاق حکمت گمشدهٔ جامعهٔ ایمانی است آن را حتی از منافق دربافت کنید » یکی از معانی حکمت ادارهٔ امور با روشی قاطع و مستحکم است. رسانهٔ جمعی فاکس نیوز از جمله چند رسانهٔ درجه اول آمریکا به صرف این که ادعای تقلب کرده و انتخابات آمریک را زیر سؤال برده با شکایت شرکت نرم افزاری متولی انتخابات به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار جریمه و مبلغ نزدیک هشتصد میلیون دلار توافق کرده و دادگاه به مبلغ توافق شده رأی می دهد ! یک ادعای بدون سند محکمه پسند و جریمهٔ هشتصد میلیون دلاری ! آیا این قاطعیت در برابر ادعاهای بدون سند افراد و احزاب در مورد امور عامه حکمت نیست ؟ و آیا در متن وحیانی سند راهبردی انقلابیون ولایی که « قرآن » است به این حکمت اشاره نشده و آیا نباید مورد عمل قرار گیرد ؟ دبرابر خباثت رسانه ای به ویژه رسانه‌های متخاصم و رقیب و حسود ، اقتضای حکمت ایمانی چیست ؟ در واقع پس از عملیاتی کردن آن حکمت نوبت به برخورد قضایی می رسد که با جرائم سنگین مالی افراد و احزاب مدعی بی سند نقره داغ شوند تا روان جامعه از آسیب ها مصونیت یابد قرآن در سورهٔ نساء آیهٔ هشتاد و سه می فرماید « و اذا جاءهم امر من الأمن اوالخوف اذاعوا بها رسانه ها و صفحاتی هستند که به محض نشر خبری با محتوای خیر و شر سریع به ضریب دادن به آن پرداخته و آن را تیتر یک قرار می دهند » و لو ردوه الی الرسول و الذین اولی الأمر منهم لعلمه الذین یستنبطونه منهم، اگر این مسائل را به پیامبر و ولی الله و ولی فقیه ارجاع دهند که آن ها فقط می توانند تحلیل درست از این امور دهند، خیر و عافیت نصیب جامعهٔ ایمانی می شود در غیر این صورت و شلختگی و ولنگاری در خبررسانی ولو لا فضل الله علیکم و رحمته لاتبعتم الشیطان الا قلیلا اگر این لطف الله برای شما نبود قطعا از بین شما جز عده ای قلیل از شیطان تبعیت می کردند » یعنی خبر رسانی بدون ارزیابی ولی فقیه و عملی ساختن آن خبرها قطعا کاری شیطانی است و دور از حکمت حکمرانی نبوی و ولایی است. در واقع شیعهٔ انقلابی در برخورد با اخبار مهم که مرتبط با حکمت های حکومتی است قبل از هر واکنشی باید منتظر تحلیل ولی الله و در زمانهٔ غیبت ولی فقیه باشد و پس از اعلام نظر«ولی » نشان دهد،تا در فرصت مناسب دادگاه به حساب مدعیان « تقلب» با قاطعیت برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس