برگزاری جلسه رسیدگی به پولشویی 1600 میلیارد تومانی در موسسه نور/ تلاش متهم برای دور زدن قانون از داخل زندان

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده پولشویی در موسسه نور در دادگستری گلستان برگزار شد که متهم ردیف اول پرونده عناوین ارتکابی را نپذیرفت و معتقد بود جرمی مرتکی نشده است.

به گزارش مشرق، پرونده پولشویی هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی در موسسه نور در گلستان از ۲۰ اسفند سال گذشته، با ریاست قاضی مزیدی در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان آغاز شد.

این پرونده ۹۶ متهم دارد که مرحله اول رسیدگی به پرونده در ۶ جلسه برگزار شد که یک جلسه آن به قرائت کیفرخواست، یک جلسه به قرائت شکواییه موسسه نور و کارسازان آینده و وکلای این موسسات گذشت و دیگر جلسات نیز به دفاع متهم ردیف اول پرونده و وکلای او و پاسخ وکلای شاکی و معاون دادستان گذشت.

در جلسه پنجم رسیدگی، متهم ردیف اول گفت: همه اتهامات وارده را قبول ندارم، بنده در استان گلستان خدمات زیادی داشته‌ام و با خرید و ایجاد کارخانه فرصت اشتغال برای جوانان فراهم کرده‌ام.

وی در ادامه گفت: من مرتکب جرمی نشده‌ام و هرکسی مرتکب جرم شده باید پاسخگو باشد.

متهم درباره اموال توقیف شده منتسب به خود نیز تاکید کرد: این اموال به نام اشخاص دیگر است و متاسفانه به من منتسب می‌شود و متعلق به من نیست و صاحبان آنها که ملک به نام آنها است باید پاسخگو باشند.

در ادامه نماینده بانک مرکزی ، وکلای موسسه نور و نمایندگان این موسسه و نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفته و در خصوص جزئیات مختلف پرونده توضیحاتی ارائه دادند.

نماینده بانک مرکزی به نحوه اضافه برداشت از موسسه در زمان مدیریت متهم ردیف اول از بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بخشی از تورم ایجاد شده در سالهای ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ در کشور، ناشی از همین اضافه برداشت در تعدادی از استان‌ها از جمله گلستان و سمنان بوده که در گذشته هم در همین دادگاه بر اساس اعداد و ارقام و مدارک به آن اشاره کردیم.

برگزاری جلسه رسیدگی به پولشویی ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در موسسه نور/ تلاش متهم برای دور زدن قانون از داخل زندان

در ادامه نماینده موسسه نور هم بار دیگر در جایگاه قرار گرفت و با ارائه اسناد و مدارک چگونگی اخذ حواله‌ها از مرکز و استفاده از وجوه حواله‌ها در مسیرهای غیرقانونی توسط متهمان اشاره کرد.

معاون دادستان مرکز استان گلستان هم در مقام دفاع از کیفرخواست و در پاسخ به شبهه‌های طرح شده از سوی متهم ردیف اول و وکلای او گفت: اگر ادعای متهم مبنی بر متعلق نبودن اموال ضبط شده به ایشان درست است چرا پس از بازداشت و در زمانی که در زندان به سر می‌برد توسط وکیل و انزدیکان خود قصد انتقال اموال توقیف شده را با تنظیم صلح نامه و حکم داوری به نام اشخاص دیگری با تاریخ مجعول داشتند؟

مهدی سیاری تاکید کرد: اگر متهم نسبت به این اموال ادعا ندارد چگونه با این که در زندان است مبادرت به انجام عمل مجرمانه به واسطه آشنایان و اطرافیان خود در خارج از زندان برای حفظ اموال می نماید؟

معاون دادستان مرکز استان گلستان افزود: در این خصوص پرونده در داسرای مرکز استان تشکیل و در حال رسیدگی است و در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد.

برگزاری جلسه رسیدگی به پولشویی ۱۶۰۰ میلیارد تومانی در موسسه نور/ تلاش متهم برای دور زدن قانون از داخل زندان

بر اساس اعلام قاضی مزیدی، جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده در روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس تفهیم اتهام متهم ردیف اول توسط دادگاه، اتهامات متهم ردیف اول شامل تشکیل شبکه اختلاس با وصف سرکردگی منجر به اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم به موثر بودن در مقابله با جمهوری اسلامی در حد افساد فی‌الارض به میزان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان موضوع شکایت موسسه نور و عضویت در شبکه کلاهبرداری از طریق معاونت موضوع شکایت موسسه نور و مشارکت در پولشویی سازمان یافته از طریق استفاده از عواید مجرمانه و نگهداری اموال در ید اشخاص ثالث با وصف سردستگی باند پولشویی سازمان یافته است.

لازم به ذکر است، پیش از برگزاری این دادگاه ، پرونده در مقام اختلاف در صلاحیت، بین بازپرسی دادسرای گرگان و بازپرسی دادسرای تهران به دیوان عالی کشور ارجاع شده بود و پس از بررسی، دیوان شعبه بازپرسی دادسرای گرگان را صالح دانسته و پرونده به گلستان ارجاع داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    5 1
    به فتوای من پولشویی حکم محاربه با خدا را دارد و حرام است. حکم کسی که پولشویی کرده اعدام است و یا اینکه در آتش بسوزد تا پاک شود
    • +من IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 0
      خوبه خدا نیستی
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    8 10
    آیا ایران جامعه ی اسلامی است؟ آیا دادگاه های ما اسلامی است؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    2 9
    دادگاه انقلاب بسیار خوب است
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    6 12
    زنده باد آیت الله رییسی
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    7 0
    باید اعدام انقلابی شود اگر این دزد را رها کنید و صورتش را شطرنجی و یا با حروف الفیا نشان و خطاب کنید شریک آنهایید
  • سهراب IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    12 0
    آقا این متهم ردیف اول اسم نداره؟اسمش رابگوئید ارادت پیداکنیم...
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    12 0
    جریمه ش دوتا کف دستی
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 4
    هرکی از راه رسید در دوان احمدی نژاد یه مغازه کرایه کرد و موسسه مالی راه انداخت!بیا اینم نتیجش!!!!
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    3 0
    بانکهای بی در و پیکر عامل تورم و افزایش نقدینگی و تعطیلی کارخانه ها هستن، پول ملت رو میگیرن و بین خودشون و کارمنداشون تقسسم میکنن. اگه الان این همه صندوق و موسسه و بانک رو ادغام و به مرور کوچک و کارآمد نکنید ، امیدی به بهبود وضعیت اقتصاد نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس